E-REVO topic

Hallo iedereen bedankt voor de reactie's. Maar als ik een imax dual charger neem heb ik dat wat jij liet zien toch niet nodig dan laad ik toch al twee accu's te gelijk of zie ik het nu verkeerd? En die lader balanceert de accu's toch al? Is toch ingebouwd. Als voeding heb ik deze gezien: FUSION POWER SUPPLY PS 200 13,8V 200WATT die is goed toch? Maar nog even over die stekkertjes deze moet ik toch ook hebben: Traxxas style Plug Male & Female (10pairs/set) of deze en die ander 4x?
Ik ben nu even heel internet aan het af spitsen waar ik goedkoopst de e revo kan kopen. De melk boer: ik ga ze nu even lezen bedankt.
Gr Erevofan

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo iedereen bedankt voor de reactie's. Maar als ik een imax dual charger neem heb ik dat wat jij liet zien toch niet nodig dan laad ik toch al twee accu's te gelijk of zie ik het nu verkeerd? En die lader balanceert de accu's toch al? Is toch ingebouwd. Als voeding heb ik deze gezien: FUSION POWER SUPPLY PS 200 13,8V 200WATT die is goed toch? Maar nog even over die stekkertjes deze moet ik toch ook hebben: Traxxas style Plug Male & Female (10pairs/set) of deze en die ander 4x?
Ik ben nu even heel internet aan het af spitsen waar ik goedkoopst de e revo kan kopen. De melk boer: ik ga ze nu even lezen bedankt.
Gr Erevofan
Ligt eraan welke lader je precies hebt. Je voeding moet minimaal hetzelfde wattage hebben als je lader om deze volledig te kunnen benutten.

@ Revo fan

Ik heb met plezier en verbazing je keuzes zitten doorlezen, als je ons nu even een lijstje doet wat nu precies wilt kopen kunnen we wat precieser advies geven. Met name welke packs je wilt doen en welke lader.

Al een paar suggesties / tips :

Nanotech zijn prima packs, tuurlijk zijn er gasten met wat problemen, maar ze leveren meer vermogen en punch dat de 'gewone' Turnigy's. Het 'probleem' de Nanotech is het bewaren als ze te leeg of te vol zijn, deze packs hebben het heel erg nodig dat je ze bewaard na een storage programma op de lader (60% vol), als je dat doet heb je er hele goede packs aan voor relatief weinig geld.

Ga je voor packs in de klasse 5000-6000 mAh, dan zou ik altijd voor de hardcase packs gaan, geeft toch net wat extra bescherming, ookal zitten ze in accubays in de Revo.

De enigste reden wanneer ik voor softpacks zou gaan in de Revo is als je voor grotere waardes wilt gaan, die niet hardcase te krijgen zijn, zoals je eerdere suggestie van die 7000+ mAh.

De keuze 2S of 3S is een persoonlijke keuze, maar rijden op 6S gaat echt serieus hard en geeft daardoor echt uitdagingen aan matriaal en banden. Maar daar is al zat over gezegd in dit topic :-)

Dan nog ff opnieuw de C waarde. De motor/ESC in de Revo heeft 150A nodig, met piekwaardes die nog veel hoger kunnen uitvallen. Kies dus zeker voor packs die 200A kunnen leveren.
Dit uitrekenen is simpel.. neem de mAh waarde maal het aantal C en je hebt de A. Dus bv een 5000mAh pack met 40c is een prima pack, maar ook een 7000mAh met 30C is prima.

De lader :

De Revo gebruikt de packs in serie, het heeft dus de voorkeur om ook te laden in serie met de eerder genoemde kit, dit zorgt ervoor dat je nooit packs uit balance krijgt.
En ik bedoel dan niet alleen tussen de cellen in een pack, maar zeker ook tussen de packs. Tis dan ook een goede gewoonte om van twee packs een vaste set te maken, zorg dat ze 100% gelijk zijn.

Ik heb in praktijk al veel packs defect zien gaan omdat het ene pack simpelweg voller was dan het andere.. de lipo cutoff in de ESC van de auto grijpt dan te laat in omdat deze de spanning meet van alle (de lege en de minder lege) tegelijktijd.

Dus beter een zwaardere single channel lader en dan laden op 4S of 6S, dan een dual lader met twee keer 2S of twee keer 3S. Natuurlijk niks mis mee om een dual channel te gebruiken om twee van die kits aan te sluiten, kun je 4 packs tegelijk laden.

Welke lader je nodig hebt is vrij makkelijk, hoe snel wil je laden ? Als je BV een 5000mAh pack neemt en die wil je laden op 1C (uurtje laden als ie 100% leeg is) en je hebt 2x 2S packs eraan hangen wil je dus 5A laden bij 4S (16.8v) = 84 watt.. wat reserve om de spullen niet te heet te laten worden en je hebt een prima lader als je een 100 watt model koopt. Wil je sneller.. (en Nanotech mag tot 5c bv) dan vermenigvuldig je dit getal simpelweg, dus bv een 6S 7000mAh pack op 5c = 882 watt (da's een stoere lader !) Maar denk dat het wel duidelijk is zo..

Voeding gewoon aanpassen aan de lader die je wilt kopen.

Dan als laatste tip.. een goede lader krijgt packs beter geladen, voller en heeft een goed storage programma.. niks tegen de B6 ladertjes van deze wereld.. maar kijk ook eens naar bv een Hyperion.. tuurlijk een heel andere prijsklasse.. maar da's niet voor niks.

O, valt me nog wat in... zag dat je de 5000mAh 40c softpack op je lijstje had staan.. deze passen niet fijn in de Revo (heb ze zelf gehad !), pack is aan de brede kant, maar doordat de (zeer dikke) kabels aan de zijkant uitkomen moet je echt heel serieus gaten maken in de accubay klepjes, tevens is het pack erg plat en moet je dus veel opvullen om hem niet te laten slingeren in de bay. Geen aanrader dus !

Hai Suppppper bedankt voor de reactie is veel duidelijker nu! Morgen schrijf ik even wat ik allemaal wil. Ben nu voetbal aan het kijken. Hihi 1-0 achter sh*t.
Nogmaals erg bedankt.
Gr

Hier mijn beloofde lijstje:
Traxxas e revo 1/8 ( lijkt me logisch J)
Cooling fan mmm motor.
Lader Fusion LX60B Elysium Pro Intelligent Balance Charger (Toch maar een andere)

Traxxas plug Male 14awg 10cm, Traxxas plug Female 14awg 10cm bij de lader zit geen laadkabel moet ik nu deze twee hebben? Of eentje?

Hype Multicharge adapter 3x2S of 2x3S XH is deze ook bij hk te koop kan hem niet vinden. ( Zo als ik lees zit die er trouwens al bij site: http://modelsport.co.uk/index.php?product_id=30776 )

Voeding. Er staat nergens hoeveel watt die lader is weet iemand dat?
Set straatbanden ( I.v.m. het geld liever niet maar als die anderen heel snel slijten moet ik er wel extra banden bij kopen)
Wheelie bar
Stalen aandrijfassen
Traxxas style Plug Male & Female (10pairs/set) voor de accu’s.
Hardcase accu’s 4x2s als jullie al vinden dat 6s extreem hard gaat vind ik het veeeeeel te hard vandaar 4x 2s. Weet iemand welke hardcase want die zijn er niet zo veel.
Zeg maar wat er bij of eraf moet.
P.s snoebel ben heel veel verder gekomen met je tips en suggestie’s!
Gr Erevofan

Lader is een 50 watt model met 220v.. dus daar ga je niet snel op kunnen laden.. en heb je dus geen aparte voeding bij nodig. Om een beetje rap te kunnen laden zou ik kijken naar een betere en met name zwaardere lader.

Goedkoop voorbeeld : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger (DE Warehouse)
Zelf geen ervaring met deze, om te zoeken naar een goede even wat tijd besteden op de diverse forums. Hier komt wel een 150watt voeding bij uiteraard.

Een hele goede : EOS 0720i NET3-AD (ac/dc)
Hyperion HK Ltd.
Deze is op 220v, dus geen voeding nodig.. wel wat duurder.. maar dan heb je ook de BMW onder de laders !

Plugjes, op zich niks mis met de imitatie van HK.. maar de originele Traxxas zijn echt beter naar mijn mening.. Gebruik zelf de imitatie op de laadsnoeren, maar in de auto's de originele.

Tja dan de packs.. Ik vind de hardcase Nanotech de beste van de goedkopere packs (zijn echt wel betere merken op de markt, maar niets wat in de buurt van deze prijzen komen) maar erg lastig in de Revo, die stekkers haaks op de packs in de bays is vragen om ellende..
Bv deze : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 6600mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo Pack

Turnigy hardcase :
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack (DE Warehouse)
Denk dat dit met afstand de meest gebruikte packs zijn in de Revo op 4S.

Als je softpacks zou willen doen :
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 12800mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2875 Summit/E-Revo/E-Maxx compatible)
Ze hebben ze ook in iets kleinere waardes en prijs.. Maar dit zijn wel ultieme packs om lekker een middagje te gaan bashen, natuurlijk, ze zijn wat zwaarder.. maar zolang je geen competitie doet met iemand anders.. who cares. Ik reed zelf met de 9000mAh packs van SMC, beetje vergelijkbaar met deze.. Heerlijk, super lange rijtijden en cellen blijven simpelweg koud bij gebruik.

*edit* Lees net de comments bij deze packs.. ff goed uitkijken of ze passen.. gezien het commentaar is de 12800 veel te groot !! Maar ze komen in diverse maten en waardes.

*edit 2 * Ik was me net aan het bedenken dat er toch ook een 40c pack hardcase is.. Op de HK site niet te vinden onder hardcase packs.. maar via google.. https://hobbyking.com/hobbyking/store/__21006__Turnigy_5000mAh_2S2P_40C_hardcase_pack.html

Laatst bewerkt:
Hallo snoebel weer heel erg bedankt voor je reactie. Die 5000 mah 40 c hadcase lijken me wel wat daar doe ik er dan denk 4 van. Ik was er nog niet achter dat die van hk namaak waren dus 4 echte op de accu's en die neppen kan ik wel gebruiken op de lader toch? Ik ga ff wat info over die lader zoeken hier heb je wel zo'n ding nodig om 2 accu's tegelijk te laden toch kan dat met deze lader? Wel een mooie lader balancer ingebouwd. Dus ff naar de stekkertje kijken.
Bedankt hé
Gr

Alleen helaas geen voorraad... en let op dat je in Duitsland besteld.. anders moet je 2 weken wachten..

Yep, ook met de Hyperion heb je "zo'n ding" nodig :-)

Ik zou gewoon kijken wat voorraad is.. en als je gaat bashen.. leuke softcase 7000+ mAh pack erin..

Dus eigenlijk 2 hardcase en 2 softpacks heb hier een mooi groot grasveld. En veel bulten voor de bulten hardcase toch want ik ga veel op bulten rijden. Ik weet genoeg. Bedankt allemaal voor de reactie's!!!
P.s. dat ik lang moet wachten maakt me niet zoveel uit.
Nogmaals bedankt!
Gr Erevofan

beste forum leden.
ik ben hier nieuw dus stel ik me effe voor.
mijn naam is alex ik ben 33 jaar en kom uit scheveningen.
ik kijk vaak op het forum.
ik was op zoek naar een leuken auto.
en kwam uit op de e revo dus snel naar de winkel en kopen dat ding.
maar dat ding heb mijn al een rip uit me lijf gekost maar nog geen 30 min mee gereden.
ik heb altyd wel wat dus dag ik, ik ga hulp zoeken meschien kunnen jullie mijn helpen.
ik rij op 3 cell lipo,s ik dag 2 cell is als een vrouw zonder tieten.
maar als je beetje te hard de hoekom gaat scheuren gewoon de rubber van de banden.
is dat met elke banden ik heb de hpi racing banden zijn die wel goed????
en mijn spur die smelt gewoon zo als op de foto, lijk net of die schroeven te heet worden dat ze er door heen smelten kan ik niet gewoon een staal nemen van integy of breek dan de as van de motor:confused:
ik zie lees ook dat jullie er mee springen.
i
full
k ben blij als ik de einden van de straat haal zonder dat er wat loos is.:mad:
ik hoop
full
dat jullie meer voor uit kunnen helpen dat ik ook nog de hoek om kan ;) M.V.G ALEX
full

Hee Alex welkom op het forum, met welke vertanding rijd je op de motor? Want volgens mij kun je daar nu het beste 22 opzetten icm je 54 pin. En misschien de slipper clutch wat losser? Dus niet losser maar vaster zetten.

Die slipper staat te los :!:

Dat zorgt voor zoveel warmte dat je spur gaat smelten en dan vooral rond de schroefjes omdat dat die in direct contact staat met je slipper.

hoi melk boer mijn vertanding is 18 standaard.
maar op de foto is 24 zo als dat op de doos staat maar help ook niks.
ik lees ook dat hij te los staat dat hij daarom smel?????
ik heb echt geen iedee wat ik moet doen

Die slipper staat te los :!:

Dat zorgt voor zoveel warmte dat je spur gaat smelten en dan vooral rond de schroefjes omdat dat die in direct contact staat met je slipper.
picco bedankt voor de info ga morgen gelijk proberen.
is het niet beter gewoon staal te nemen???

Je zou denken van wel ... Maar met het vermogen van brushless is het nooit een slecht idee een breekpuntje te hebben ;)

En een foute slipper merk je ook sneller op ....

Wat savage zegt, vaster. Dus helemaal handvast aandraaien en dan kwart, half of driekwart los draaien. Zelf rijd ik ook met 18 op 54 en met iets meer als kwart gedraaide slipper clutch. En nog geen problemen gehad.

Back