E-REVO topic

Hoeveel warmer hij wordt,kan ikniet berekenen, is ook niet echt nodig die hele vermogensberekening, was als illustratie bedoelt. De stroombereking is wel belangrijk. Gewoon ervoor zorgen dat je beneden maximale stroom van motor blijft. Ga er in dit geval maar vanuit dat de motor in de hens zou gaan doordat het (verlies)vermogen dat in de motor blijft met factor vijf stijgt. En of de regelaar een stroom-verdubbeling overleeft?

Als vertanding 6/4 lichter wordt, worden stroom, vermogen en verliesvermogen weer hetzelfde als voorheen.

Speel maar eens met deze tooltjes:
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/speed_amp.html
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/gear_calc.html
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/vdrop.html

Laatst bewerkt:
ik hou wel 50 graden aan.
better safe than sorry.

is het gewenst om een nieuwe mamba in te rijden en zo ja hoe ?

inrijden van een nitro moter is mij bekend maar van een electro niet

Het enige dat eventueel een beetje ingereden wordt is de slipper.
Deze glijdt in het begin wat meer, en kun je na een tijdje eventueel wat losser zetten om te voorkomen dat je tanden stript bij landingen terwijl je "gas" geeft

met de e-revo nog niet kunnen rijden.
het spur dat ik had liggen was van een nitro revo en dat gaat net niet passen.
dus gelijk besteld, samen met de bevestiging voor de regelaar.

maar ik heb meteen weer een vraag.
moet de vin op de regelaar altijd draaien of werkt dat met een bimetaal oid die bij een bepaalde temperatuur inschakelt ?

met de e-revo nog niet kunnen rijden.
het spur dat ik had liggen was van een nitro revo en dat gaat net niet passen.
dus gelijk besteld, samen met de bevestiging voor de regelaar.

maar ik heb meteen weer een vraag.
moet de vin op de regelaar altijd draaien of werkt dat met een bimetaal oid die bij een bepaalde temperatuur inschakelt ?

Die draait alleen maar als tie te warm word dus gaat vanzelf

Is pas nog aan de orde geweest. De fan hoort bij het opstarten altijd eventjes te draaien, totdat er een verbinding is met de ontvanger. Op deze manier kan je altijd zien of je fan het nog wel doet. Draait ie niet bij het opstarten, zal die ook niet draaien als je hem echt nodig hebt.

Is pas nog aan de orde geweest. De fan hoort bij het opstarten altijd eventjes te draaien, totdat er een verbinding is met de ontvanger. Op deze manier kan je altijd zien of je fan het nog wel doet. Draait ie niet bij het opstarten, zal die ook niet draaien als je hem echt nodig hebt.

Dan werkt de mijne gewoon niet hahaha dan zal ik is terug gaan dan

ligt er aan , welke ESC van castle en welke Firmware , de meest zullen gewoon even gaan draaien bij het initialiseren van de ESC en daarna gewoon uitgaan, wel of geen verbinding van de ontvanger met de zender, esc controleert niet de ontvanger of deze wel of geen signaal ontvangt van de zender...pas nog aan de orde geweest;)

Dan heb ik geluk met mijn mamba max en mamba pro, op een Sanwa m11, traxxas 2,4, acoms haybusha blijven de fans altijd draaien, totdat ik mijn zender ook aan heb. Maar is niet zo boeiend, als die niet draait! ist ie stuk.

Heb hetzelfde gehad, Castle gewoon via de site een mailtje gestuurd, kreeg gratis een nieuwe, die het na een keer rijden ook al niet meer deed :( Toen de fan losgehaald en aangesloten op de motorfan zodat hij continu draait. Ik zet af en toe de compressor erop en nu blijft hij het doen. Uit elkaar halen gaat volgens mij niet, tenminste, mij is het niet gelukt.

Ik kreeg helaas een mailtje dat ik de hele ESC moest opsturen met een kopie aankoopbewijs etc etc.
Vriendelijk bedankt voor de hulp, maar aangegeven dat ik sneller en goedkoper geholpen ben door zelf de fan te vervangen.

hoi,

klein vraagje, ik had in tussen mijn bulkhead(nieuw) en mijn diffbehuizing best veel speling. Ik denk zelf dat de behuizing is versleten maar om deze speling weg te halen had ik een stuk dik tape op mijn diff behuizing geplakt. Nu is de speling weg, maar evengoed ga ik een nieuwe behuizing bestellen. Zou ik meteen de nieuwe behuizing erop zetten of gewoon nog even met de oude doorrijden?

Back