E-REVO topic

Even ter info; een systeem zal (nooit) 120A continu vragen / trekken.
Weet niet of dit klopt (het is lang geleden en het is laat) Ga er vanuit dat je met een 4S 5A LiPo 10 minuten kunt racen (wat al aan de korte kant is) dan kom je nog maar op 30A continue uit.
Ik denk persoonlijk dat een 4A 25C het best een tijdje vol kan houden echter gaat mijn voorkeur ook uit naar 150a continu LiPo.
Moraal van het verhaal is dus wel hetzelfde, minimaal 120 continu accu gebruiken, liefst nog meer.
nanotech accu's misschien, hebben hoge c-waarden.

Zeg mannen, ik heb op de revo van die 17mm meenemers.
maar die zijn niet gewoon 6-kant ,maar met van die (weet ik hoe je dat noemt) stukjes eraan.
Ik neem aan dat jullie dat ook hebben en dat dat origineel is....

Maar velgen van andere producenten hebben dat weer niet .

Wat moet ik dan doen? Losse wielmeenemers ergens bestellen?

Passen die dan gewoon erop of vereist dat nog iets anders?

hpi savage wielmeenemers gebruiken, kun je ook bv de phaltlines monteren die hebben een smal centergat ( is dit een woord?) waar die traxxas sleutel niet inkomt.
Ook nog een voordeel is dat de wielen ook minder speling hebben dan met de stock meenemers.

Laatst bewerkt:
is goed dan ga ik denk ik voor 5000 40C denk ik. Dat voldoet denk ik wel ;). Heb mijn ene lipo die een beetje opgebold was een beetje "gemasseerd" dit had ik op een forum gelezen wat nog wel is wil helpen om de bolling eruit te krijgen. Tot mijn verbazing is de bolling nu weg. Kan het dan nu gewoon zijn dat de lipo's weer veilig te gebruiken zijn?? Het voelt nu weer 1 "hard" pakket lipo's.

Gewoon proberen. Een beetje bolling is niet goed te praten, maar de risico's blijven IMO beperkt. Ik ben echter bang dat het wel wee terugkomt na ontlading

Nou even onbelast laten draaien.

Na een tijdje minuutje of 12 onbelast op iets meer dan de helft gas geven (met soms VOL gas geven). Zijn dit de voltages.

De goede lipo:

Cell 1= 4,04
Cell 2= 3,98

De "opgebolde" lipo:

Cell 1= 4,04
Cell 2= 3,86 <-- Lijkt mij vrij duidelijk dat dit dus de opgebolde cel was.

Ik denk dus dat de capaciteit behoorlijk terug is gegaan van die accu.

Die 17mm hebben idd een iets andere vorm dan normaal, maar er kunnen gewone 17mm velgen op hoor. Ja, 23mm kan ook, maar de keuze in velgen is meteen een stuk minder.

Hee Snoeb, je hebt gelijk, kwestie van kijken ...hahhah..past gewoon.
Maar ik heb een mooi setje beadlocks in 23mm gevonden...

hpi savage wielmeenemers gebruiken, kun je ook bv de phaltlines monteren die hebben een smal centergat ( is dit een woord?) waar die traxxas sleutel niet inkomt.
Ook nog een voordeel is dat de wielen ook minder speling hebben dan met de stock meenemers.

Dat is wel een woord ja, maar wat bedoel je precies? T gat waar t stiftasje ingaat?

Ja, ze zijn helemaal hex en ze werken dus met een asje zonder schroefdraad....net zoals bij de rustler bijvoorbeeld..

Hoezo is dat een voordeel dan?
En welke traxxassleutel bedoel je?

Fijnste beadloc's die ik ken (en ook gebruikt heb) zijn de Maximizers, deze zijn ook gewoon in 17mm te krijgen.

Maar een setje Rulux half-up velgen vind ik persoonlijk veruit de fijnste velgen, omdat ze een beetje groter zijn zitten de banden superstrak erop, wat de stabiliteit zeer te goede komt met rijden. Zelf gebruikt met badlands. Daarbij zijn de wielen een stuk lichter en veel beter in balans.

splitspoke_hex.jpg

Deze sleutel bedoel ik, zoals je ziet heeft hij genoeg ruimte om de moer los of aan te draaien.
Zoals je ziet is de ruimte om vast te draaien bij de phaltline's minder ( originele sleutel past niet )
4219353407_1d385d4e8c.jpg

Ik gebruik dus deze dingen en kun je dus elke velg gebruiken en met dopje 8 aandraaien.

86925_01.jpg

De traxxas meenemers zijn bekend om hun speling.
Behold! The cure to hex slop. Savage hexes.

Goed dat er over de speling gesproken werd. Net even wat teflon tape gehaald, dat wilde ik al langer doen, maar vergeet ik steeds.
De speling is nu weg, ben wel benieuwd hoe lang het het uithoudt :)

Ik heb een mod geplaatst hoe de speling er voor goed uit te krijgen. Kost een 3 euro bij de ijzer boer en een halfuurtje. Maar dan moet je een half jaartje teruggaan in dit topic ( of nog iets langer)

Ik heb een mod geplaatst hoe de speling er voor goed uit te krijgen. Kost een 3 euro bij de ijzer boer en een halfuurtje. Maar dan moet je een half jaartje teruggaan in dit topic ( of nog iets langer)

Klopt, die had ik eerder ook al wel gezien, maar ik ben lui :p .
Als ik door het rolletje teflon heen ben of niet tevreden ben met hoe lang het blijft zitten dan ga ik voor de Savage wielmeenemers.

Ik heb volgens mij geen speling op de stubaxle's.
Snoebel goed opgepast!!:cool:

Maar aan jouw modfoto's te zien hebben jullie t dus over de speling op het buitenste stukje as...niet daar waar t wiel zelf klem komt te zitten..
Aangezien dat plugje maar tot de verdikking van de as komt.

In principe zou t wiel toch strak moeten zitten (zoals bij mij) als die geen speling heeft op het verdikte stukje as(waar t gaatje in zit)?

Mmm, waarom zit er eigenlijk schroefdraad op dat buitenste stukje as?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back