De laatste voorbereidingen
****Betreft de CC** Ook ik had in het begin zitten zoeken naar instellingen maar zoals Rob al aangaf: neem gewoon de standaard instellingen. Ik heb alleen wat zitten veranderen in de Gain maar ben toch weer terug naar de waarde 15. Verder gebruik ik fixed endpoints in de governor mode.
Head speed 1 ->1500 Rpm
Head speed 2 ->1550 Rpm
Head speed 3 ->1950 Rpm
----------------------------------------------------------------------
De laatste voorbereidingen voor Odoorn:
Nog een kleine week en dan is de eerste wedstrijd in Odoorn, vorig jaar waren de 2 wedstrijden die ik mee vloog 'probeer' wedstrijden en dit jaar zie ik als een 'leer' jaar. Ondanks dat ik vorig jaar voor de laatste wedstrijd veel geoefend had viel het mij zwaar tegen en ging toen toch wel teleurgesteld naar huis.
Ook nu heb ik eigenlijk wel redelijk veel geoefend maar ga toch met een instelling naar Odoorn van : ik zie wel hoe het gaat. Afgelopen week heb ik in 5 dagen 12 vluchten gemaakt, dit lijkt veel maar als ik kijk naar mijn progressie...:neutral:. Ik heb nu in totaal 67 vluchten met 700 gemaakt en het gaat zo verschillend elke sessie en ik kan er geen vinger op leggen wat ik nu anders doe. Soms een hele redelijk figuur 'Staande M' gevolgd door een dramatisch figuur 'staande driehoek'. Hetzelfde met pirouette, soms een hele mooie piro gevolgd door een kompleet uit de bocht gevlogen....cirkel

. Om soms moedeloos van de worden, wat wel beter wordt is mijn zelf vertrouwen in de heli. Eigenlijk raak ik niet zo snel in paniek en als een figuur mislukt en de heli komt in een ongelukkige positie te staan dan weet ik de boel heel aardig op te vangen.
Afgelopen week stond er een behoorlijk bries en ging de Stall Turn weer eens proberen, ik was uiteraard al een beetje op mijn hoede omdat er een vlagerige wind stond. Ook bij dit figuur gaat het soms goed en weet ik het zo te timen dat de heli in een mooie rechte lijn om hoog vliegt en in een rechte lijn naar beneden komt om vervolgens de volgende poging helemaal te verklooien. Zo ook de avond met wind, ik kwam uit de stall turn maar kwam helemaal verkeerd uit en de wind versterkte de boel nog eens en de heli vloog voordat ik het wist recht over mij heen. Dit was echt een 'oeps' moment maar ik raakte niet in paniek en corrigeerde de boel en vloog vervolgens weer een strakke stall turn.
Ik had van de winter het idee dat ik twee E700 aan het begin van het seizoen zou hebben maar heb het finacieel net niet rond gekregen en dus moet de oude vertrouwde 600 als reserve machine gaan dienen. Dus vandaag de 600 maar weer eens mee genomen om te kijken hoe die ook alweer vloog. Ik had met deze heli sinds ik de 700 heb niet mee mee gevlogen en wilde even 'voelen' hoe deze vloog.
De vloot op het veld:
Dus eerst even een vluchtje maken met de 700 en toen met de 600...........Dat was even wennen, wat een verschil ik ben echt al een verwent nest aan het worden als ik zie hoe groot het verschil is tussen deze twee heli's. Vorig jaar was ik zo trots als een pauw op mijn 600 in F3c uitvoering maar vergeleken met de 700 is het een springbok met ADHD

.
Afijn, komende week zal ik wat minder vliegen om er zeker van te zijn dat 700 heel blijkt en kijk ik uit naar de eerste ronde. Met of zonder hots,knots, bots uitziende figuren :sleeping: ik heb er zin an.
Tot zondag!