Afgelopen week (uiteraard) weer wezen trainen, ben met de laatste kleine zaken bezig maar de heli vliegt perfect. Heb de bec op nu op 6 volt gezet en het reageert toch net ff anders merk ik weer. Tevens toch de gyro terug gezet naar 80% omdat ik toch merk dat het dan beter is, soms komt het hunten heel even om de hoek kijken, waarom ....ik weet het niet. Achteruit uitvliegen gaat prima en de staart blijft doen wat ik wil dus de gyro doet zijn werkt toch echt wel correct. Alleen is het wel erg vreemd omdat ik nu al waardes van 40% tot 95% geprobeerd heb, bij 95% was het wel duidelijk te zien dat de gain te hoog stond. Wel raar als Rob de gyro op 100% heeft staan en bij mijn heli moet ik hem terug zetten.
Omdat het nu allemaal wat serieuzer aan het worden is ben ik echt de figuren met pionnen aan het trainen en de hoogtes aan het inschatten. Ik had echter afgelopen weekend een verschil van mening op de club over de afstanden van de piloot t.o.v. de pionnen. Als ik mij goed kan herinneren staat er op elke hoek een pion en NIET tussen de hoeken. Echter als ik nu een boog, diamant of horizontale M wil vliegen dan moet dat volgens mij tussen de pionnen 1/2 en 3/4 doen en vraag mij af of er op die lijn (zie pijlen) bij de sportman ook pionnen staan?
De afstand tussen de 'hoverlijn' en de piloot is naar mijn inzicht 9 meter? Misschien dat er meelezers zijn die precies weten hoe het nu zit.
Ik heb afgelopen dagen 9 vluchten gemaakt, 7 keer een hover sessie en 2 keer rondvliegen en de stall turn oefenen. Ik moet echt wennen aan de snelheid want deze heli vliegt veel sneller dan de voort sukkelende

6S Trex 600. Het is maar weer een bevestiging dat mijn progressie maar zeer langzaam is, ik moet het compenseren door veel, heel veel te vliegen.
Verder spookt! er iets anders door mijn hoofd.....omdat ik vroegah twee heli's gecrasht heb toen ik een looping 'probeerde' te vliegen heb ik het lef niet om er mee te beginnen. Niet dat ik het nu met de 700 ineens wil proberen maar vorig jaar hikte ik er tegenaan en stelde het elke keer weer uit. Maar dit jaar MOET het er gewoon van komen, ik ga de 600 nog eens een keer extra checken en toch eens het lef ergens vandaan halen om het op grote hoogte met de 600 eens te proberen. Ook de rol moet er eens van komen, dit vind ikzelf een van de mooiste bewegingen die een heli kan maken. Op de sim lukt het allemaal prima maar in het echt....... oh ja en hier heb ik ook al gekeken

:
Flying Lessons