Up-date vorderingen
wie gaat dat spuitwerk doen,
Het spuitwerk ga ikzelf doen, hoe...dat weet ik nog niet!
Ha die SuperJohn,
Ik ben een trouwe stiekeme meelezer en ben vol bewondering over wat je presteert op eigen kracht. Vooral omdat ik weet hoe we begonnen zijn lang geleden. Ik rommel gezellig wat aan in de hobby met van alles en nog wat ik heb gewoon teveel interessen.....Maar jij richt je volledig op het beheersen van één tak.
Elke keer weer spannend leesvoer over de vluchten op " ons" oefenveld. ( wat er prachtig bijligt trouwens)
Mooi en nuttig ook, al dat commentaar en die tips van de collegae vliegers.
Petje af heren ( dames??)
Ik wil stiekem wel eens een keertje meekijken op dat veld trouwens.
Maar alleen als je en het weer dat zien zitten.....
Ga zo door, en schrijf er vooral over!!!
Succes,
Arie
Inderdaad Arie vroegah was het een nog grotere opgave om met een heli te kunnen vliegen dan nu. Betreft het richten op 1 ding, aangezien ik een langzame leerling ben heb ik gewoon veel tijd nodig om zaken onder de knie te krijgen. Ik heb daarom alles weg gedaan wat niet met het F3C vliegen te maken heeft om mij helemaal voor de volle 100% op het F3C te richten. Mijn aanpak om met de 600 de aerobatic figuren te gaan proberen en met de 700 de hover figuren te trainen en ook de 700 te gebruiken om de bewegingen te bestuderen pakken goed uit. En dan uiteraard mijn rompen avontuur, een sab romp om mijn Trex 700 bouwen en uiteraard nog mijn andere romp avontuur, mijn eigenbouw F3C romp. Projecten die de komende winter een beetje van de grond moeten komen. Ik ben nog nooit zo actief geweest in de herfst en mijn voorbereidingen voor het nieuwe seizoen zijn dus al in volle gang!!
**** Verbeteren rollen met de Trex 600 ***
Het rollen met mijn 600 gaat niet zoals het moet en heb daarom een ander draadje gestart om wat info te krijgen over de tuimelschijf verdraaiing. Er kwamen een heleboel andere zaken om de hoek kijken en die ga ik eerst maar eens proberen. Incl. filmopname's van mijn stickbewegingen :
Meer info hierover kan je hier vinden:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/info-tuimelschijf-verdraaiing.172127
*** Upgraden heckrotor aansturing Trex 700****
Een van de zaken die op mijn lijstje stonden was het aanpassen van de heckrotor aansturing op mijn Trex-en 700. Ik lees op vele fora dat de Gy701 en Gy520 gyro's perfect samenwerken met de Futaba BLS 251. De Align servo's werken prima hoor en met deze upgrade zal ik niet beter vliegen maar wilde het gewoon op de heli's hebben.
BLS 251:
Een andere upgrade is de aansturing naar de heckrotor zelf, standaard zat er bij de kit een alu. hevel maar die vertoonde al veel speling. Ik heb ze toen vervangen door een plastic hevel en dat gaf al minder speling maar Align heeft nu een hele mooie (wel dure

) oplossing gemaakt en die heb ik nu ook gemonteerd:
Ik heb het al even "droog" geprobeerd op de bank en het loopt al als een zonnetje, ben benieuwd. Ik hoop het as zondag te gaan testen en wat test vluchten te kunnen maken.
******SAB romp perikelen*********
Dan de bouw vorderingen van de SAB romp, ben nu eerst bezig om te kijken hoe ik de romp in een goede positie in de romp kan krijgen. Ik kom echter in de problemen met de heckrotor, deze is iets te groot om het geheel in de romp te krijgen en moet ik dus modificeren.
Ik ga wat extra onderdelen halen om de boel aan te passen en dan moet het lukken. Als ik het onderdeel weglaat dat de heckrotorunit vergrendeld aan de buis dan past het geheel wel:
Op deze wijze kan het mechaniek een stuk verder naar voren en zo zal het ook moeten:
Ik hoop ook voor Danny dat het een beetje duidelijk is, ik heb trouwens ook het lage Align landingsgestel dat men bij de Black Shark romp leverd besteld en monteer ik onder deze SAB romp.
Wordt vervolgd.................