Een heel goed idee. De manier om te leren omgaan met het glijpad van een toestel.
Zit eigenlijk ook in de basiscursus; de motor is uit = land hem veilig.
Jij bedoelt de gesimuleerde noodlanding voor het brevet?
Sinds de komst van de electrokist doen ze dat eigenlijk niet meer.
Vroeguh zette je gewoon de motor uit en land hem maar.
Nu moet je net doen alsof de motor uit is en als het dan in de buurt van het veld komt dan is het wel OK.
De avionik kan je ook gewoon het mais in rossen..... die dunne scherpe vleugels hakken vast wel door de stengels heen

Dan noemen we het toestel: Willies Cornchopper
Nou... ooit in een wedstrijd in Duitsland brak mijn vleugel.
De romp en een deel van de vleugel gingen rechtdoor, richting mais.
Na lang zoeken vonden we hem, hij had een pad door het mais gehakt en had zichzelf onder het mais ingegraven.
Rudi Freudenthaler stond achter me mee te kijken bij de vlucht, ik heb hem het wrak gebracht en gezegd.. hoe kan dit?
Bleek een foutje in de produktie te zijn, heb gratis een nieuw model gehad en ook de motor heeft ie vergoed.
Tja.. het was zijn prototype waar ik mee vloog.
Gerben heeft ook een Avionik in het mais geparkeerd in Belgie.
Maar die lag bovenop het mais, die cirkelde ook naar beneden.
De prop brak (met mijn nieuwe prototype Plettenberg motor) en schudde het hele model stuk, niks deed het meer.
Hij dwarrelde naar beneden en ik denk na een uur zoeken keek iemand in het mais omhoog en zag de Avionik liggen.
Alle servo's stuk, de motor in 3 delen dus die kon meteen terug naar Plettenberg.
Dat was Gerben zijn eerste Avionik.
GJ