De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ik zeg wat ik denk.
Toen ik manager was bij Getronics werd ik daar wel eens op aangesproken, dat ik eerst tot 3 moet tellen en dan pas wat moet zeggen.
Maar ik ga geen toneelspelen, ik ben zoals ik ben.
Mensen die me persoonlijk kennen hebben daar ook geen problemen mee.
En ik wil ook dat ze me recht in mijn gezicht zeggen wat ze denken, niet dat eromheen draaien, zeg wat je op je lever hebt.
Misschien is het even wat woorden maar dan weten we wat we aan elkaar hebben.

Als ik hier echt zou schrijven wat ik over bepaalde mensen denk, wat ik dus wel aan de telefoon tegen Wil zeg, dan krijg ik denk ik een levenslange ban.
En dat is dan niet eens over de persoon zelf maar vooral over de onzin die men zegt en schrijft.
Vaak zijn het hele aardige mensen maar ik vind, als je iemand helpt dan doe je dat als je het zeker weet en niet onzin uit gaan kramen die gewoon niet klopt.
Als ik iets niet weet dan zeg ik dat, daar hoeft niemand zich voor te schamen.
Kunstvlucht en 3D, dat kan ik gewoon niet en daar zal ik iemand ook nooit in adviseren.
Maar het snellere en ook electrospul weet ik genoeg over om de meesten hier te kunnen adviseren.
Dus dan probeer ik dat.
En dat ik dan sommigen een beetje afzeik, dan hebben ze dat verdiend.

GJ
 
Mijn probleem is dat ik op de goede manier vlieg, zoals het bedacht is, Mode1.
En iemand die nog stukken beter vliegt en les kan geven ook, Gerben.
JVE is wel iemand die redelijk weet waar ie het over heeft maar tja, niet iedereen kan altijd.
Expo is persoonlijk ja maar 50% is echt van de zotte, je krijgt dan echt een 3 standenschakelaar effect, in het midden een rechte lijn met aan de hoeken 2 pieken.
Ik probeer altijd met zo min mogelijk expo te vliegen omdat ik echt op de millimeter wil kunnen sturen.
Ik heb in mijn leerlingen hun modellen ook nooit meer dan 20 a 25% gezet.
En iedereen die ik het zo geleerd heeft vliegt ook nog steeds zo.
Zelfde als alles mechanisch goed hebben, dat heb ik Wil meteen verteld.
Doe net of je geen computerzender hebt en maak alles mechanisch goed.
De computer is daarna een hulpmiddel om dingen marginaal aan te passen.
Maar de laatste generaties plakken de servo's in hun model en gaan dan electronisch de middenstand aanpassen.
En dan ook 15 kilo servo's gebruiken omdat ze de hevelverhouding helemaal fout hebben en maar 20% van de servoweg gebruiken.
Tja... ik heb het ook nog van de oudjes geleerd, in een tijd dat er geen computerzenders waren.
Vooruitgang is niet altijd verbetering.

GJ
juist dat dus zoals het hoort
 
Dat is dan roddelen:rolleyes:. Kan je dan beter aangeven wat je op je lever hebt. Mensen die dat niet accepteren druipen dan wel af
, zoals je zelf al aangeeft is het dan wel uit de wereld.:D

Net nog even Bas zijn F5B kisten bekeken. Met name zijn Enigma is een prachtige kist. Daar kan in mijn ogen geen hout of schuim tegen op. Had ze nog nooit in het echt gezien. Kleiner dan ik verwacht had
 
Laatst bewerkt:
Dat is dan roddelen:rolleyes:. Kan je dan beter aangeven wat je op je lever hebt. Mensen die dat niet accepteren druipen dan wel af zoals je zelf al aangeeft is het dan wel uit de wereld.:D

Net nog even Bas zijn F5B kisten bekeken. Met name zijn Enigma is een prachtige kist. Daar kan in mijn ogen geen hout of schuim tegen op. Had ze nog nooit in het echt gezien. Kleiner dan ik verwacht had

De Enigma's heb ik destijds besteld voor de F5B groep.
5 stuks, gebouwd zoals ik dat wilde, met wat extra carbon en kevlar.
Kwalitatief geweldige modellen voor ik geloof onder de 400 Euro.
Als je maar je mensen kent is er veel mogelijk in modelbouw.
Snap je nu waarom ik schuimpies niks vind als je 10 jaar met dit soort modellen gevlogen hebt?
Strakker dan dit kan je het niet krijgen.

GJ
 
@GJVO Onder de 400?



ja dat snap ik heel goed GJ. Schuim is natuurlijk shit. Helemaal vergeleken met zo een kist. Alleen bedoelde ik meer dat het in sommige gevallen. En met name tot een bepaalde hoeveelheid krachten prima kan. Ook mede omdat veel ARF kisten gewoon slecht in elkaar zitten. Geen lijm. Krom als de ziekte. Tot 3a4s gaat schuim nog wel. Het eenvoudige repareren staat me ook wel aan. Zo een prachtige kist als de Enigma zou ik niet zo 123 kunnen fixen. Zou ik ook niet adviseren aan iemand die nog wel eens wat stuk vliegt.


Maar als je in staat bent toestellen heel te houden. Tja beter is er niet.



Alle foam zwevers gaan de verkoop in, de nieuwe Staufenbiel Lastdown contest ARF die direct de revisie in kan blijft. Dus we boeken progressie haha.

Bas leert me veel omtrent hout en folie. Paar keer met hem bezig geweest folie te fatsoeneren. Ik vind het erg leuk om te zien. Tips en tricks mbt hout zijn ook erg handig.




ik ben nu bij een extreme flight bushmaster 84" aan het kijken. Eén van de weinige goed gebouwde ARF kisten. Goed als in: niet alles hoeft over

Gisteren was Bas met een Staufenbiel lastdown vleugel van mij bezig. Ik hoorde hem toen zelfs zeggen dat schuim beter was haha. Folie rimpelig tot en met. Zodra we het gingen verwarmen ontstonden er gasbellen... waarschijnlijk kon het hout niet ademen. Goedkope shit folie.. brr...
Ja ik zag het. Loeisterk. Zat ook aramide weefsel in dacht ik.

Ik had van Bas wat kontronik data sheets gezien. Zijn motor mag max constant 120 ampère trekken, 200a esc er achter. Stel je propt een f5b kist terug zodat je daar onder blijft. Heb je dan een leuke speedkist? Alhoewel voor jullie heel gewoon. Vond ik het idee van een schakelaar niks.

Ruimte in de romp viel me ook mee trouwens. Alleen is de motor met reductie behoorlijk lang.
 
360 Euronauten dacht ik GJ... over de kwaliteit ben je erg bescheiden... ronduit bomvast... :D

Hoppah... oude pixels blijven geduldig... ohw wat waren ze mooi... en nog steeds...

Enigmas-LR.jpg


Helaas komt reductie nooit met korting maar verdient zich elders toch weer terug...
Maar alles is mooi slank en is goed doorademig er in aangebracht, en oogt ook logisch en daarmee mooi in balans te krijgen...
Zelfs met een Campagnolo made in Italië motorschot... home tuned... iets te zwaar...
Maar te veel leut om het niet te gaan maken. Helaas had de fietsenmaker geen titanium liggen...


Lekker stoer... Giro 'd Italia...

DSCN6358-LR.jpg



Ja Wil, de snuit van potentieel 3,5Kw en je kan het voor je voeten landen. Zeer maf.

Uitslagen nog gehalveerd Wil?

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
Dag Bas e.a.
Vandaag weer gevlogen met de Speeder en het gaat steeds beter.
Ook voor het eerst zelf gestart. Eigenlijk stelt het niks voor, maar het was toch spannend.
Zelfs bij half gas vliegt hij al rustig weg. Daarna beheerstr hoogte winnen.
Wat vooral opvalt, is dat hij uit zichzelf heel erg vlak blijft vliegen.

Nog even terug naar wat vooraf ging. De ailerons kreeg ik maar niet afgesteld. Wat denk je wat?
De ailerons zatren verkeerd om aangesloten op de ontvanger. Hoe kunnen we zo al een keer gevlogen hebben?
GJ had opgeschreven 12mm omhoog, daar heb ik 4mm vanaf gehaald. Naar omlaag stond er 8mm, daar heb ik 5mm van gemaakt.
Eerst de trims op nul gezet en de ailerons mooi recht tussen de vleugels. Expo op 25%. Ze deden het nu prima.

Alleen elevator hebben we in de lucht 8 tikjes up moeten geven. Ook hier had ik 25% expo gezet.
Volgens de instructeur moet er meer expo op, maar ik ga de uitslagen verkleinen, net zoals bij de ailerons.

Morgen ga ik voor het eerst zelf landen. Door de zijwind had hij een lange weg nodig vandaag.
Hij kan behoorlijk langzaam vliegen..
 
Laatst bewerkt:
Aaghrr... klinkt goed Wil. Niet te veel
Expo. Vroeger had je dat niet eens op je 72 MC... waren de servos gewoon traag.
Maatje er bij. Intructeur heb je niet meer nodig.
Als GJ een kist bouwt vliegt ie strak.
De gewenning aan het toestel volgt snel hoor.
Geen vuiltje dan meer aan de lucht... behalve een foamnie[emoji39] Top!
 
Mooi om te horen.
Expo moet echt niet groter.
Helaas ben ik nu met Manu de fret bij de dierenarts dus kan niet alles lezen.
Maar landen is lastig omdat ie door blijft vliegen.

GJ
 
Aaghrr... klinkt goed Wil. Niet te veel
Expo. Vroeger had je dat niet eens op je 72 MC... waren de servos gewoon traag.
Maatje er bij. Intructeur heb je niet meer nodig.
Als GJ een kist bouwt vliegt ie strak.
De gewenning aan het toestel volgt snel hoor.
Geen vuiltje dan meer aan de lucht... behalve een foamnie[emoji39] Top!

Haha.

Ik kom er wel, al is het met vallen en opstaan.
 
Even iets geheel anders.
Ik heb een spuitbus van Fastrack (auto's) voor lexaan te spuiten.
Vroeger had is ze, polycarbonaat, van Tamiya.

Volgens een collega racer, moet er eerst een witte laag op de body gespoten worden!?
Bij Tamiya deed ik dat nooit>
 
Even iets geheel anders.
Ik heb een spuitbus van Fastrack (auto's) voor lexaan te spuiten.
Vroeger had is ze, polycarbonaat, van Tamiya.

Volgens een collega racer, moet er eerst een witte laag op de body gespoten worden!?
Bij Tamiya deed ik dat nooit>
Als je het kapje aan de binnenkant spuit (zoals gebruikelijk bij rc auto’s dan sluit je vooral lichte kleuren af met wit om ze goed dekkend en fris/helder te krijgen, Neem bijvoorbeeld rood, dit is een vrij transparante kleur, zet je daar wit achter dan krijg je een prachtig heldere kleur,
Spuit je aan de buitenkant dan zou ik beginnen met een witte grondlaag gevolgd door de eindkleur
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top