Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
juist dat dus zoals het hoortMijn probleem is dat ik op de goede manier vlieg, zoals het bedacht is, Mode1.
En iemand die nog stukken beter vliegt en les kan geven ook, Gerben.
JVE is wel iemand die redelijk weet waar ie het over heeft maar tja, niet iedereen kan altijd.
Expo is persoonlijk ja maar 50% is echt van de zotte, je krijgt dan echt een 3 standenschakelaar effect, in het midden een rechte lijn met aan de hoeken 2 pieken.
Ik probeer altijd met zo min mogelijk expo te vliegen omdat ik echt op de millimeter wil kunnen sturen.
Ik heb in mijn leerlingen hun modellen ook nooit meer dan 20 a 25% gezet.
En iedereen die ik het zo geleerd heeft vliegt ook nog steeds zo.
Zelfde als alles mechanisch goed hebben, dat heb ik Wil meteen verteld.
Doe net of je geen computerzender hebt en maak alles mechanisch goed.
De computer is daarna een hulpmiddel om dingen marginaal aan te passen.
Maar de laatste generaties plakken de servo's in hun model en gaan dan electronisch de middenstand aanpassen.
En dan ook 15 kilo servo's gebruiken omdat ze de hevelverhouding helemaal fout hebben en maar 20% van de servoweg gebruiken.
Tja... ik heb het ook nog van de oudjes geleerd, in een tijd dat er geen computerzenders waren.
Vooruitgang is niet altijd verbetering.
GJ
Hoe was het in Uden ?
Dat is dan roddelen. Kan je dan beter aangeven wat je op je lever hebt. Mensen die dat niet accepteren druipen dan wel af zoals je zelf al aangeeft is het dan wel uit de wereld.
Net nog even Bas zijn F5B kisten bekeken. Met name zijn Enigma is een prachtige kist. Daar kan in mijn ogen geen hout of schuim tegen op. Had ze nog nooit in het echt gezien. Kleiner dan ik verwacht had
Aaghrr... klinkt goed Wil. Niet te veel
Expo. Vroeger had je dat niet eens op je 72 MC... waren de servos gewoon traag.
Maatje er bij. Intructeur heb je niet meer nodig.
Als GJ een kist bouwt vliegt ie strak.
De gewenning aan het toestel volgt snel hoor.
Geen vuiltje dan meer aan de lucht... behalve een foamnie[emoji39] Top!
Rolroeren omhoog in de landing?Maar landen is lastig omdat ie door blijft vliegen.
GJ
Als je het kapje aan de binnenkant spuit (zoals gebruikelijk bij rc auto’s dan sluit je vooral lichte kleuren af met wit om ze goed dekkend en fris/helder te krijgen, Neem bijvoorbeeld rood, dit is een vrij transparante kleur, zet je daar wit achter dan krijg je een prachtig heldere kleur,Even iets geheel anders.
Ik heb een spuitbus van Fastrack (auto's) voor lexaan te spuiten.
Vroeger had is ze, polycarbonaat, van Tamiya.
Volgens een collega racer, moet er eerst een witte laag op de body gespoten worden!?
Bij Tamiya deed ik dat nooit>