WillydeWoofer
Forum veteraan
spuit je die kappen niet van binnenn uit ? dan is het toch eerst de details/kleuren en dan in de basis kleur dicht spuiten?
Jawel, altijd van binnenuit. Details pas ik niet toe. Alles in 1 kleur, fluor groen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
spuit je die kappen niet van binnenn uit ? dan is het toch eerst de details/kleuren en dan in de basis kleur dicht spuiten?
Als je het kapje aan de binnenkant spuit (zoals gebruikelijk bij rc auto’s dan sluit je vooral lichte kleuren af met wit om ze goed dekkend en fris/helder te krijgen, Neem bijvoorbeeld rood, dit is een vrij transparante kleur, zet je daar wit achter dan krijg je een prachtig heldere kleur,
Spuit je aan de buitenkant dan zou ik beginnen met een witte grondlaag gevolgd door de eindkleur
Ik zou beginnen met wat youtube filmpjes te bekijken eer je er aan begint. Busjes verf in warm water zetten
Rolroeren omhoog in de landing?
p.s. beterschap met Manu.
Binnenkort komt er weer een ploeg uit Vught deze kant op om te vliegen, dan kan ik ze misschien nog wat bijscholen.
En voor nu..
Iedereen de groeten van Manu die lekker door de tuin aan het rommelen was.
Bekijk bijlage 442531
Vandaag gevlogen met 25% expo op elevator. Ik merkte slechts weinig verschil.
Bij veel tegenwind hadden wij verwacht dat het landen makkelijker zou zijn. Maar hij zette net zo ver door als bij crosswind.
Je moet zo langzaam mogelijk aan komen vliegen, anders krijg je hem niet geland.
Ik begin steeds beter aan deze kist te wennen.
probeer de uitslag vooral eerst mechanisch kleiner te maken, zodat je servo liefst 100% uitslag kan maken om aan die 4mm uitslag te komen, dat betekend meestal een langere hevel op je ROER (of een kleinere hevel op je servo)
Wat expo betreft, bekijk de grafieken nog eens, als je op je zender maar weinig uitslag instelt, dat doet expo ook minder..... dus moet je hogere waarden instellen om er nog iets van te merken.
Maar dat zal GJ je wel al allemaal vertelt hebben![]()
Goed bezig WilVandaag gevlogen met 25% expo op elevator. Ik merkte slechts weinig verschil.
Bij veel tegenwind hadden wij verwacht dat het landen makkelijker zou zijn. Maar hij zette net zo ver door als bij crosswind.
Je moet zo langzaam mogelijk aan komen vliegen, anders krijg je hem niet geland.
Ik begin steeds beter aan deze kist te wennen.
Mechanisch staat alles goed.
Als de uitslag kleiner word moet de expo niet groter of kleinder.
Expo zorgt ervoor dat hij minder gevoelig word rond het midden van de knuppel.
Je wilt dat het model aan de knuppel hant, meer expo geeft een dood gevoel, dus expo altijd zo min mogelijk.
GJ