De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Critical Low battery level warning sla je voor het gemak maar even over.

Nee hoor.
Jij wilt (of wellicht kunt) het niet begrijpen hè?

1) als je doet wat er in je Manual staat, en dus gelijk terug vliegt en land, kom je nooit in de 2e warning. Ga je te ver waardoor je niet meer terug zou kunnen komen heb je de warning die ervoor zit (het punt waar je de critical RTH spot gepasseerd bent) ook genegeerd en is het gewoon een Pilot Error.

2) we hebben met koude te maken met natuurwetten. Bij normale temperaturen dien je bij 30% level terug te gaan en te landen. De natuurwet is dat als het koud is een accu minder goed presteert, kies je er dan voor om als Piloot ZELFS NA DE 30% WARNING door te vliegen onder deze omstandigheden dan is ook dit een Pilot Error...

Ga jij maar volhouden dat DJI een slecht product geleverd heeft, dat T slechte service levert en dat ik net doe alsof ik alles precies weet en er baat bij heb etc...

Jij KIEST ervoor je niet aan het Manual te houden en zelfs bij lage temperatuur verder door te vliegen na een 1st critical warning...

Pilot Error dus!

En ja,
Dat is mijn mening.

Mij is ook bekent dat je een Lipo niet onder een bepaald percentage moet leeg vliegen. Maar dat een Quad uit de lucht valt vanwege een wat lager percentage is onredelijk bij 30% in ieder geval. Toen ik zelf begon met vliegen heb ik ook wel eens lipo' s kapot gevlogen door het te ver leeg trekken. In geen enkel geval viel een van de velen quads als een baksteen naar beneden zoals bij de Inspire is gebeurt.

Laten we er maar over op houden.... Het wordt een welles/nietes spelletje; zullen nooit tot elkaar komen... Het lijkt mij beter dit topic inhoudelijk over de Inspire te houden voor de leesbaarheid.

Laatst bewerkt:
Dank je Ben! Nee helaas nog niet... Ik ben een echte mooi weer vlieger, het liefst met zo min mogelijk wind.... Komende week heb ik vakantie en er zal vast een momentje bij zitten dat ik mijn eerste vluchtje kan maken!!

Buiten het feit of er wel of niet goed gehandeld is vind ik 1400 euro buitensporig hoog voor een reparatie.

Een phantom is een zeer betrouwbare helicopter gebleken. De inspire zal daar niet aan onder doen. Op een paar kleine opstartpuntjes na lijken ze het heel redelijk te doen. Vergeet niet dat je de dingen hoort die niet goed gaan. Alle piloten zonder issues zal je niets van horen.

Buiten het feit of er wel of niet goed gehandeld is vind ik 1400 euro buitensporig hoog voor een reparatie.

Een phantom is een zeer betrouwbare helicopter gebleken. De inspire zal daar niet aan onder doen. Op een paar kleine opstartpuntjes na lijken ze het heel redelijk te doen. Vergeet niet dat je de dingen hoort die niet goed gaan. Alle piloten zonder issues zal je niets van horen.

Dat wordt ook op RC Groups aangegeven door Tahoe Ed. Hij post voor DJI N America dus hij zal het toch wel weten? Hopelijk kan hij iets voor VanHeijningen betekenen.

+1:thumbsup: Als ik zo'n Inspire zou hebben ik er geneens zo ver mee durven vliegen, het is ook helemaal niet nodig om zo ver te gaan. Daar is de Inspire totaal niet voor bedoeld.

Ze hadden eigenlijk het volgende liedje onder het filmpje moeten monteren:grin:
Come fly with me... let's fly, let's fly away (Frank Sinatra):music:

Neemt niet weg dat de RTH wel naar behoren zou moeten werken, maar ja wat wil je... het aparaatje kost "maar" $3K dus dan moeten we ook niet zo zitten zeiken.. DJI fixed het vast wel weer in de volgende firmware... :showass:

...wilde verhalen, wilde verhalen...

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat doe ik normaal gesproken natuurlijk ook niet, al verwacht je niet dat hij compleet uitvalt.

Omdat het een 'intelligente accu' betreft verwacht je dat deze marges zijn geborgd in de software...

Met een RTF ga je uit van de specs, bij zelfbouw ken je zelf de grenzen.
Assumption is the mother of all fuck ups!

Sjaak!!!
Bedankt hoor!!
Kom dolgraag eens kieken tzt als iene Inspire airborn gaat.
Ik woon niet al te ver van Zwolle vandaan dus appeltje/eitje om dan eens jouw kant uit te komen.
Neem dan graag miene eigen Sky Hero Quads mee om gezellig mee te fladderen.
We zien elkaar tzt wel.
Vr gr E

Hoor tzt graag van jou dmv een PB.
Ik zal vliegmaat Freddie op de hoogte houden want dat is een kleine moeite en wij komen dan graag eens kijken.
Bedankt alvast.
Vr gr Erwin

Hoor tzt graag van jou dmv een PB.
Ik zal vliegmaat Freddie op de hoogte houden want dat is een kleine moeite en wij komen dan graag eens kijken.
Bedankt alvast.
Vr gr Erwin

Heb een inspire 1 van de eerste zending en ik moet zeggen een geweldige machine.
Vlieg er veel fpv mee in combi met m'n cinemizer, het beeld wat je dan in je bril hebt is echt geweldig gewoon HD. en dat gewoon vloeiend, echt heel gaaf.
En Ja met lage temp. moet je met lipo's uit kijken ivm het bekende probleem.
echt vervelend als ie neerkomt.
Ondervind zelf geen problemen met de inspire 1, blijft geweldige quard.

Ik ben geen dji fan of wat dan ook, maar ben wel eens met blikvanboven in deze dat het toch wel een gebruikersfout is.
Een lipo verder belasten dan de waarschuwing is toch wel vragen om problemen :).

De aanname van de gebruiker is ook geheel onjuist.Een intelligente lipo gaat juist uitschakelen bij te lage spanning om zichzelf niet te vernietigen. Een normale lipo heeft de eigenschap om stroom te blijven geven totdatdeze zichzelf vernietigd.

Liever de accu defect dan 1400 euro schade.
Maar het klopt wat je zegt. Als je een gewone lipo blijft vliegen dan zakt de quadcopter steeds een beetje meer tot hij zelf niet meer in de lucht kan blijven. Maar dan is hij inmiddels al zachtjes geland met een lipo accu die een beste opdonder heeft gehad in zijn levensduur.

Mannen bedankt voor jullie reacties. En zo word het zo maar een verhitte discussie over de Inspire 1:D
Ik blijf het een prachtig toestel vinden met erg mooie mogelijkheden.
Toch denk ik dat ik de aankoop nog even een paar maanden uitstel en het 1 en ander even aankijk. €3000,- + is geen kattenpis voor mij en ik kan mij geld maar 1 keer uitgeven.
Hoop dat zo rond het midden van het jaar de meeste problemen die er nu zijn dan zijn opgelost.
Maar blijf vooral je ervaringen met de Inspire 1 (goede of slechte)hier op het forum plaatsen.

mvg. Freddie

Back