De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Ervaring maakt niet veel uit bij deze situatie denk ik.

Zelfs een zeer ervaren piloot had dit evengoed kunnen voorhebben.
Als hij gewoon uit de lucht valt is er weinig aan te doen denk ik.

Dat betwijfel ik . Als ik kijk in wat voor omgeving hij vliegt. Met alle respect: met een nieuwe copter zou ik nooit in zo'n omgeving mijn eerste vluchten maken. Ik zou een terrein zoeken waar je alle ruimte hebt. Maar misschien oordeel ik nu te snel.

Dat zou ik ook doen om botsingen te vermijden.

Maar als hij plots uit de lucht valt kan je weinig doen denk ik. Misschien boven hoog gras vliegen de eerste keren zodat hij 'zacht' neerkomt indien hij crasht

Of met landinggear omlaag vliegen in het begin zodat dat de klap opvangt.

@sjaakzwart ervaring, kijken, vasthouden, vliegen het maakt niet uit. Ja ik heb hem gezien ja ik heb hem vastgehouden en ja daarvoor heb ik alle reviews gelezen toen ik nog overwoog om een inspire te kopen.

Ik vind het vervelend als iemand een inspire koopt a 3k, drie maal vliegt crashed 1m hoogte geloof ik, 1400 euro schade heeft en nul op het rekest krijgt. Als hij nog een 4e wilt vliegen is hij dus 4.4k kwijt leuke hobby he!!!

Kinderziektes zoals props die loskomen hadden gewoon in China moeten zijn ondekt tijdens de testen. Raar vind ik als je zo duur ding koopt en je vergeet een update hij niet meer vliegt, zie review flighttest. China bepaalt dus of het ding vliegt, anderzijds update je niet dan loop je onnodig lang het risico te crashes ivm een oude firmware wat inmiddels al is verouderd. Gezien het bovenstaande dus geen inspire voor mij, indien nodig wacht ik wel op de inspire 4 met betere cam trouwens......

@vanheijningen ik zou buitengerechtelijk ontbinden, product voldoet niet aan de verwachtingen c.q. Alg bepalingen consumentenkoop, echter heb ik niet de illusie dat het probleem gelijk zal zijn opgelost, daarvoor zal wel een dagvaarding moeten volgen.

Laatst bewerkt:
Zie hier wat er gebeurt wanneer een hobby als modelbouw steeds meer verschuift naar "RTR". Waar de hobbyist vroeger nog zelf de verantwoordelijkheid had om zijn model in de lucht te krijgen en te houden (en zo gaandeweg de ervaring opbouwde om problemen te kunnen herkennen, verhelpen en voorkomen), wordt er nu verwacht dat de fabrikant overal rekening mee houdt en het model volledig foolproof aflevert.
Hoe vaak lees je hier niet over slecht/niet opgeladen lipo's, verkeerd gemonteerde props, niet gecalibreerde magnetometers / GPS ontvangers, eigenaars van multicopters die hun model nog nooit aan de computer hebben gehangen etc?
Het begint er inderdaad op te lijken dat er op korte termijn een soort "vliegbewijs" moet komen voor dergelijke modellen, om te voorkomen dat er serieuze ongelukken worden veroorzaakt door mensen die zo'n ding kopen, uit de doos trekken en op het pleintje voor hun huis gaan uitproberen.

Inderdaad gelijk de koop ontbinden en jammer dat je hem van de firma T uit Den Bosch gekocht hebt die doet echt niks voor jou die wil alleen maar verkopen.
Staat op MP ook bovenaan als je dji intypt ,en aardig aan de telefoon als je wat wilt kopen,maar bij een klacht gooien ze zo de haak er op .
Maar okay geen winkel bespreking.
En snap echt niet hoe ze aan 1400 euro komen,is de helft van de aanschafprijs en dat op 1m hoogte.
Heb geleerd niet gelijk meer wat te kopen al is dat best moeilijk uiteraard , eerst maar de reacties van anderen en de kinderziektes afwachten.
Kocht een blade 350 qx toen hij net uit was,wel ze vielen als bakstenen omlaag door zwakke props toen.
1 voordeel had ik had hem bij een goede zaak gekocht en over het algemeen is de service van HH wel goed.
HH kwam al gauw met wel goede props,maar je vraagt je toch af waar bestaat hun testfase uit ook bij dji nu dus .
Maar voor het vele geld mag zoiets niet gebeuren vind ik .

tjonge jonge zeg... wat een reacties allemaal. Ik merk op dat voor zover nu duidelijk veel reacties komen van personen die niet eens over een Inspire 1 beschikken.

@vanHeijningen,
erg zuur wat je is overkomen. Helaas is het niet vreemd dat een accu onder lage temperaturen een 'perfomance' dip kan hebben. Je auto start in de Winter bij extreme koude ook niet altijd even soepel.
Los daarvan blijft het 'klote' dat dit je is overkomen.
De discussie echter of het product wel/niet voldoet aan de verwachting ligt echter wel iets genuanceerder dan hetgeen er nu gesteld wordt. Zoals aangegeven performen accu's nu eenmaal slechter bij lage temperatuur. Vergis je niet in het feit dat het aannemelijk is dat je accu toen je begon met vliegen (vers uit je auto/kist etc) warmer was dan op het moment dat hij nog op 20% stond. De temperatuur + het feit dat de accu nog niet optimaal was (je machine is nieuw en nieuwe accu's hebben een paar laadbeurten nodig voor dat ze maximaal performen) kan de oorzaak van de crash zijn.
Helaas is het in het Nederlands rechtssysteem zo dat de aanklager (jij dus) het tegendeel dient te bewijzen op het moment dat je er een zaak van wilt maken... Ik vrees dat dat heel erg lastig zal zijn.
Nogmaals, ik vind het zuur dat het gebeurd is en gun het je zeker niet. Ik vermoed alleen dat de natuurwetten je parten spelen bij een zaak tegen DJI.

Voor wat betreft de reacties als:
'Voor mij geen inspire'.... of, 'ik wacht wel op de inspire 4 met een betere camera'
Vanuit de emotie binnen dit issue begrijp ik de reactie. Ik vraag mij alleen of of men zich realiseert hoeveel Inspire 1 toestellen er ondertussen rondvliegen en hoeveel problemen er nu feitelijk zijn.
Anders gezegd, ik ben er van overtuigd dat er meer WEL perfect vliegt dan dat er NIET goed vliegt. Ik ben er ook van overtuigd dat hetgeen NIET goed vliegt een zeer laag percentage betreft.
Is het daarmee goed dat er pas na introductie proplocks gekomen zijn en dat er tevens een FW update kwam ivm de IMU problemen? Nee uiteraard niet. Maar zoals ik al aangeef... het gaat fysiek om een klein aantal probleemgevallen.

[mod] geen regel gezever hier aub. we houden het hier over de inspire 1.
regelgeving en regelgeving wel of niet in hun eigen draadjes aub. [/mod]

@BlikvanBoven
Wat zou jij als eerste doen met een net aangeschafte lipo van de Inspire? Als je ze koopt zit er rond de 35% in. Eerst volledig opladen en dan helemaal leeg katen lopen zoals in de manual staat of kun je hem het beste eerst leeg laten lopen vóór hem voor het eerst op te laden?

Helaas is het in het Nederlands rechtssysteem zo dat de aanklager (jij dus) het tegendeel dient te bewijzen op het moment dat je er een zaak van wilt maken... Ik vrees dat dat heel erg lastig zal zijn.

Nee hoor, in het consumentenrecht geldt de eerste 6 maanden een zogenaamde omgekeerde bewijslast. Dus ligt de bewijslast bij de verkoper. https://webwinkelrecht.nl/garantie/defect-binnen-6-maanden-bewijslast-bij-de-verkoper/

@BlikvanBoven Je doet vaak voorkomen dat je het allemaal precies weet, het is echter slechts een mening die je ventileert.

Bij een RTF product heb ik andere verwachtingen (namelijk die gespecificeerd worden) dan bij zelfbouw met een (Hobbyking) Lipo. DJI heeft na mijn crash stickers en batterij warmers aangekondigd en erkend daarmee het probleem. Daarnaast wil ik jullie graag informeren over de kosten bij een mogelijke crash.

Ter vergelijking: Bij mijn Syndrone 700 had ik bij een crash van 30 meter met gimbal en GP4, 45 Euro schade (arm en batterijhouder gebroken) en was het de 3 dagen gefixed. (Super service!)

Laatst bewerkt:
Voor wat betreft de reacties als:
'Voor mij geen inspire'.... of, 'ik wacht wel op de inspire 4 met een betere camera'
Vanuit de emotie binnen dit issue begrijp ik de reactie. Ik vraag mij alleen of of men zich realiseert hoeveel Inspire 1 toestellen er ondertussen rondvliegen en hoeveel problemen er nu feitelijk zijn.
Anders gezegd, ik ben er van overtuigd dat er meer WEL perfect vliegt dan dat er NIET goed vliegt. Ik ben er ook van overtuigd dat hetgeen NIET goed vliegt een zeer laag percentage betreft.
Is het daarmee goed dat er pas na introductie proplocks gekomen zijn en dat er tevens een FW update kwam ivm de IMU problemen? Nee uiteraard niet. Maar zoals ik al aangeef... het gaat fysiek om een klein aantal probleemgevallen.

Oké dan zou ik hier graag op reageren met een vraag.

Wie hier op het forum heeft er een Inspire 1, en ben je daar mee tevreden of had je hem achteraf gezien toch niet gekocht.

Ben erg benieuwd of dit wat oplevert omdat ik zelf ook de aanschaf van een Inspire 1 overweeg.

mvg. Freddie

Oké dan zou ik hier graag op reageren met een vraag.

Wie hier op het forum heeft er een Inspire 1, en ben je daar mee tevreden of had je hem achteraf gezien toch niet gekocht.

Ben erg benieuwd of dit wat oplevert omdat ik zelf ook de aanschaf van een Inspire 1 overweeg.

mvg. Freddie

Kijk ook even op het forum van DJI zelf, en je zult heel snel tot de conclusie komen dat support echt heel slecht is en dat er nog veel kinderziektes zijn. Eigenlijk mag je het niet meer als een Beta release noemen: Inspire 1 - DJI Forum

Ik heb me teveel door mijn emotie laten lijden en had i.d.d. even af moeten wachten.
http://forum.dji.com/forum.php?mod=forumdisplay&fid=61&lang=en

Dat forum ken ik en lees ik ook bijna dagelijks.
Waar het mij om gaat is dat je vaak ziet dat als mensen een probleem hebben met met een toestel, zij een forum op gaan op zoek naar hulp.
Mensen met een probleemloos toestel zie je niet zo vaak op een forum is mijn ervaring.

mvg. Freddie

Waar het mij om gaat is dat je vaak ziet dat als mensen een probleem hebben met met een toestel, zij een forum op gaan op zoek naar hulp.
Mensen met een probleemloos toestel zie je niet zo vaak op een forum is mijn ervaring.

mvg. Freddie

Volgens mij willen veel gebruikers juist nu wel ervaringen en beelden delen: rcgroup.com heeft 1000+ pagina's leesvoer over de inspire 1;)

mvg. Freddie

Exact!
Mijn ervaring:
Wij hebben er zelf 1 die vanaf dag 1 (wij zaten bij de eerste lichting) perfect zijn dienst bewijst.
Daarnaast hebben wij er in totaal een dikke 40 nu via klanten vliegen. Ook die vliegen allemaal naar tevredenheid.

@BlikvanBoven
Wat zou jij als eerste doen met een net aangeschafte lipo van de Inspire? Als je ze koopt zit er rond de 35% in. Eerst volledig opladen en dan helemaal leeg katen lopen zoals in de manual staat of kun je hem het beste eerst leeg laten lopen vóór hem voor het eerst op te laden?

Het Manual aanhouden!
Dat is er niet voor niets.

Nee hoor, in het consumentenrecht geldt de eerste 6 maanden een zogenaamde omgekeerde bewijslast. Dus ligt de bewijslast bij de verkoper. https://webwinkelrecht.nl/garantie/defect-binnen-6-maanden-bewijslast-bij-de-verkoper/

Ik begrijp dat je via internet de Inspire gekocht hebt en niet fysiek in de winkel?

@BlikvanBoven Je doet vaak voorkomen dat je het allemaal precies weet, het is echter slechts een mening die je ventileert.

Klopt.

Ja en DJI leest rustig gratis mee met de ervaringen van hun "testpiloten"met 1000+ pagina's info.

QUOTE=vanHeijningen;3533637]Volgens mij willen veel gebruikers juist nu wel ervaringen en beelden delen: rcgroup.com heeft 1000+ pagina's leesvoer over de inspire 1;)[/QUOTE]

Back