De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Met 3000 euro ben je er nog niet helaas.
Paar accu's is wel handig. Per stuk zo'n 190 euro.
Misschien nog een mini tablet.
Reken maar op 3500/4000 euro.

Liever de accu defect dan 1400 euro schade.
Maar het klopt wat je zegt. Als je een gewone lipo blijft vliegen dan zakt de quadcopter steeds een beetje meer tot hij zelf niet meer in de lucht kan blijven. Maar dan is hij inmiddels al zachtjes geland met een lipo accu die een beste opdonder heeft gehad in zijn levensduur.

mijn ervaring op een quadcopter is dat bij een te lage accuspanning een van de regelaars als eerste zal stoppen met werken.

dan heb je je schade al bij elkaar..

ESC's met SimonK firmware zijn bij mij nog nooit gestopt met werken ondanks dat ik toch al best wel vaak een accu totaal heb leeggevlogen. Altijd een, welliswaar gedwongen, doch relatief zachte landing kunnen maken. Bij ESC's met standaard firmware zet ik altijd "Batt type" op NiMH/NiCad en the "low voltage cutoff", uit of zo laag mogelijk. Ook hiermee altijd de multicopter veilig op (dus niet in) de grond kunnen zetten.

Blik heeft gelijk. in verhouding tot het aantal inspires wat in nederland/wereldwijd zijn verkocht, is het aantal probleem gevallen nihil. en problemen als losschietende props(waarvan slechts een paar gevallen bekend zijn, en wat eigenlijk alleen voorkomt bij niet goed met de hand vastdraaien van de props) en de imu afwijking, zijn allemaal door DJI snel opgepakt en aangepast. de mensen die daardoor gecrasht zijn zijn ook netjes vergoed.

op fora etc lees je vaak alleen de mensen die "problemen"hebben, en (bijna) nooit de mensen die vrolijk rond vliegen;)

wij vliegen zelf met een 2 tal inspires, 1 daarvan was de eerste in nl(vd eerste batch van samples) en de 2de is van de 3de uitlever ronde. beide toestellen vliegen fantastisch, en hebben ook zonder proplocks veel gevlogen, ook aggresief. ik zit nu in oostenrijk met een inspire, het enige" probleem"wat ik hier heb is de hoogte limiet als je een piste omhoog moet volgen;)

beide toestellen vliegen fantastisch, en hebben ook zonder proplocks veel gevlogen, ook aggresief. ik zit nu in oostenrijk met een inspire, het enige" probleem"wat ik hier heb is de hoogte limiet als je een piste omhoog moet volgen;)

Goed om te horen dat jullie geen problemen ervaren, zo hoort het natuurlijk ook ;) Ben benieuwd naar jullie opnames.

Een lipo verder belasten dan de waarschuwing is toch wel vragen om problemen :).
.

Dat blijkt, duur leer momentje ;)

De vraag is straks of je redelijkerwijs kan verwachten dat hij bij 20% uit mag vallen, of dat je mag verwachten dat er rekening wordt gehouden met de maximale capaciteit van de lipo en op basis daarvan het percentage wordt berekend / gemonitord. Het is overigens niet zeker dat het met de batterij te maken heeft gehad, het kan ook wat anders zijn geweest. Ik weet alleen dat hij uit de lucht kwam zetten vanaf 1 meter, en dat de schade 1400 euro is:oops: Ik houd er verder over op.:D

Dat blijkt, duur leer momentje ;)

De vraag is straks of je redelijkerwijs kan verwachten dat hij bij 20% uit mag vallen, of dat je mag verwachten dat er rekening wordt gehouden met de maximale capaciteit van de lipo en op basis daarvan het percentage wordt berekend / gemonitord. Het is overigens niet zeker dat het met de batterij te maken heeft gehad, het kan ook wat anders zijn geweest. Ik weet alleen dat hij uit de lucht kwam zetten vanaf 1 meter, en dat de schade 1400 euro is:oops: Ik houd er verder over op.:D
Ik weet het ook niet. Ga ook op de genoemde zaken hier in het draadje :d.

Ik heb ook de log files niet gezien verder en ook geen beelden van de crash, waar je wellicht ook veel info uit zou kunnen halen.

En hoe weet je dat de lipo op dat moment op 20% zat?

Wat zie je nog bij zon op je iPad?

Red je het met een antireflectie protector op je iPad?
Of is dit eigenlijk weggegooid geld.
Zo niet, zit er veel verschil in de aangeboden soorten folie?

Een alternatief is een zonnescherm rond je tablet.
De goedkopere oplossingen zitten naar mijn smaak niet echt goed vast,
en zijn meestal van karton o.i.d.

Ahltec heeft een prachtige pult. Maar dat is zeker in combinatie met
de zonnehoed, meteen zo 'n "hutkoffer". En past niet in de koffer van de Inspire.
En eigenlijk hoef ik helemaal geen pult, maar alleen een zonnekap.

Wie heeft een gouden tip?

Tjardi

Gebruikt er iemand een Samsung TAB icm de inspire?

Ik heb gehoord dat er vrij veel (enkele seconden) vertraging op zit, terwijl dit bij een Ipad maar 250milliseconden is ofzo.

Ohja en nog een vraagje ....

De maximum hoogte is 500m volgens de handleiding.
Hoe word dat opgelost als je opstijgt vanop een berg die al 1500meter hoog is?? Of begin je bij 0 zodra je opstijgt ongeacht de hoogte waarop je jezelf al bevind.

Gebruikt er iemand een Samsung TAB icm de inspire?

Ik heb gehoord dat er vrij veel (enkele seconden) vertraging op zit, terwijl dit bij een Ipad maar 250milliseconden is ofzo.

Ohja en nog een vraagje ....

De maximum hoogte is 500m volgens de handleiding.
Hoe word dat opgelost als je opstijgt vanop een berg die al 1500meter hoog is?? Of begin je bij 0 zodra je opstijgt ongeacht de hoogte waarop je jezelf al bevind.

Gebruik zowel Samsung TAB 12,2 als iPad air2. Samsung tab heeft idd last van schokkerig beeld, niet ideaal dus. iPad is prima.

Maximale hoogte wordt bepaald tov starthoogte.

Gebruik zowel Samsung TAB 12,2 als iPad air2. Samsung tab heeft idd last van schokkerig beeld, niet ideaal dus. iPad is prima.

Maximale hoogte wordt bepaald tov starthoogte.

Is het enkel schokkerig, of ook veel vertraging erop?

Ik ben niet zo voor Apple producten, en wou dus een Tab4 kopen, maar als deze echt niet deugd kan ik beter een Air2 kopen. Daar heb ik ook de simulator op die wel eens handig kan zijn voor iemand zoals ik met beperkte ervaring.

Back