Dat blijf ik een grappig dingetje vinden..
Zal ik de verwarring nog een beetje groter maken

Tijdens de landingsprocedure van vliegtuigen controleer je de vertikale snelheid (daalsnelheid) met throttle, je vliegsnelheid controleer je met hoogteroer.
Bij het 'normaal' vliegen is dat net omgekeerd: je duwt en trekt hoogteroer om te dalen resp. te stijgen, en met meer of minder throttle vlieg je resp. sneller of trager.
Bij een 'landing volgens het boekje' moet tijdens de volledige landingsprocedure de langsas ietsje onder horizontaal (uitzondering zijn de laatste meters voor touchdown, zgn. 'flare'). Throttlestick positie moet je uitzoeken. Ideaal is die positie waarbij je merkt dat 1 klikje naar beneden het toestel sneller zakt en 1 klikje naar boven het toestel minder snel zakt...
Kom je tegen stall speed aan (je ziet overtrekken als het ware aankomen als 1 van de vleugeltips begint weg te zakken zonder stuurcommando), dan moet de neus onmiddellijk ietsje verder naar beneden, dus elevator stick ietsje duwen... laatste meters horizontaal trekken voor een perfecte 3 puntslanding. Moeilijk is het niet...

Trouwens, iemand ervaring met het vlieggedrag van een Gee bee r1 (dat bolle ding)
je ziet ze nergens meer als iets groter model (1 meter romp ong.)
houtbouw is blijkbaar bijna uitgestorven rond dit toestel..
Maar ik vind het wel een bijzonder toestel, leuk om eens in de winter te bouwen.
Misschien zit het venijnige vlieggedrag van zo'n ding hier voor iets tussen? Omwille van de enorm hoge vleugelbelasting (kleine vleugeltjes tov het gewicht) moet je zo'n toestel met een hoge snelheid aan de grond zetten. Onder stallspeed gaat ie over z'n vleugel (zoals de FW hierboven). Komt daarbij ook nog het buitenproportioneel grote koppel van de motor en schroef...