Dagelijkse Vliegtuig Beslommeringen!

Ik weet nou niet precies wat het nou is...
Volgens jamara is het een z, maar volgens mij is het eerder een r2
Maar dat mag de pret niet drukken :mrgreen:

Ik ben ook een beetje aan het zoeken geweest, de gee bee schijnt, van al de uitgebrachte kits, nog het beste in elkaar te steken
Van de pitts(sorry) zie je nogal wat verhalen dat hij bij een klein ruig landingkje al doormidden ligt

Ook is het deel "gebruiksaanwijzing" werkelijk drama
In feite is het gewoon een bouwdoos zonder handleiding, deze heeft me nl al een paar keer op het verkeerde been gezet
Echt veelvoorkomend is de kit dan ook niet, ik ben tot nu toe maar 3 (!!!!!) bouwdraadjes van het apparaat tegengekomen...

Ik ga het zien
Ruwbouw is momenteel nog 570 gram
Moet nog besturing en folie op
Ik hoop rond de 1250 gram totaal uit te komen, liefst minder...
Maar die 1250 schijnt normaal te zijn

Je hoeft helemaal geen sorry te zeggen hoor!

Het is tenslotte Jamara dat Balsaworx verdeeld.
Van HK word door winkeliers gezegd dat het gangsters zijn, maar heb stomweg al een paar producten van Jamara gekocht.
En als je mijn mening vraagt, ga ik de gangster praktijken niet in het oosten zoeken, ze zitten korter bij huis.
Nu met HK in Nederland, weet ik wel waar ik goede producten kan kopen.
Maar dat betreft niet alles hoor! je gaat wikken en wegen, maar Jamara is voor mij wel de allerlaatste optie.
Let wel dat deze onder verschillende benamingen op de markt zijn, doe daarom de bouwdoos open en bekijk de bouwaanleiding grondig, vind je niet de naam Jamara, heb je een betere koop voor je geld.
En ik ben er zeker van dat ik niet de enigste ben die zo over dit merk denk.
Vind het gewoon jammer dat ze geen eigen producten brengen, een klevertje ergens opkleven zonder verantwoording te hebben is blijkbaar heden ten dage ongestraft mogelijk.
Maar dat heb je nu eenmaal met investeerders die gewoon maar aan jaarlijks inkomen denken en geen moer denken aan de modelbouwer.
Nu moet ik sorry zeggen, maar na FW190, Pitts en Cessna 185, verdeelt door Jamara, weet ik wel beter.

Johan.

Dat vermoeden had ik al een beetje...
Van de 3 bouwverslagen, is er maar 1 van de echte originele jamara kit

Die andere twee zijn van een ander merk, maar lijken extreem veel op de jamara kit..
Tot op de letters op de onderdelen aan toe

En als je op sommige delen van de kit een beetje aandacht besteed, had het er wel anders uitgezien dan origineel de bedoeling is..
Hoe het landingsgestel in de vleugel gemonteert zou moeten worden..
Mooie oplossing als je een strak asfaltpad en windstil weer tot je beschikking hebt
Maar op ons hobbelige grasveld breekt de vleugel bij de eerste beetje minder perfecte landing...
Dat heeft wel een beetje tijd gekost, voor ik een manier had verzonnen om dat netjes te krijgen (en mn gebrek aan bouwkennis helpt niet mee..)
Dit is ook precies het punt waarbij iedereen het anders doet, blijkbaar

Maar ik ga wel ff kijken
Foto's verzamelen etc, "ff" wat samenstellen

pfff, vandaag en gisteren 3 accu's kapot:(
eerst een 500mah 2s die opgezwollen was, wat wel logies is als je hem een paar keer diep ontlaad...
en een nieuwe 500mah 2s kapot, sluit ik hem aan gebeurt er niks, blijkt dat er ergens kortsluiting is geweest waardoor er 1 cel half gesmolten is:mad:
en de andere was een 350mah 2s, ook 1 cel kapot...

allemaal turnigy accu's, de nieuwe accu was wel al een paar jaar oud en nooit gebruikt, dus dat vond ik raar.

heb ik nog steeds mijn depdart niet kunnen vliegen :mad:

dan maar een bestelling bij hobbyking doen en een 3d-hawk bestellen samen met wat accu's

ik had er 4 kapot

1 was een 2200 2 cel, deze wilde niet meer wakker worden na de winterslaap.
1 cel op 0 volt, na een reanimatie stond deze cel in 2 dagen weer op 0.

3 2200 3cel, dit was mijn oude setje lipo's van ong. 3 jaar oud.
Ik krijg ze niet meer gebalanceerd opgeladen, of ik moet het op 0,5 amp doen.
Daarnaast zijn ze erg bol.

Ze waren (voor lipo's) wel op leeftijd, dus ik had er al een beetje op gerekend

Back