filmpje van de maiden
Nou is er voor degenen die em willen zien vliegen hier de enige mogelijkheid:
Zoals in het filmpje zal blijken is het volgas gebied nog veeeeeeeel te rijk, maar dat mag de pret niet drukken. Geen bijzonder vliegwerk verder, gewoon fladderen.
@Ronald, F3c 2010.....
Ik heb de figuren van het "P"-schedule net eens even bestudeerd, en ik wordt al wel een beetje bang hoor. Ondanks de romp.... Overigens denk ik dat ik die ook hard nodig ga hebben voor het visuele aspect. Als ik nu zijwaarts hoover ben ik telkens te laat met corrigeren omdat ik de positie van de heli te slecht kan zien. Ik hoop maar dat een romp dat verbeterd.
Dan de figuren:
De hoover figuren vind ik wel een mooie uitdaging. En dat zeg ik maar zo terwijl ik de staande driehoek met pirouette nog niet eens fatsoenlijk kan.
Cuban 8: op de sim eindig ik vaak in de grond, maar dat lukt me met andere figuren op de sim ook terwijl die in het echt prima gaan.
Pullback: mooi figuur. De backwards roll lijkt me met een romp een mogelijke handicap omdat de romp een best kielvlak heeft.
Cobra: spannend, ik heb nog nooit een flip met deze helies gemaakt. maar ik ben hier niet zo bang voor.
vertical candle: Tja, halve rollen halverwege de stijgende/ dalende lijn. Hmm, Ik hoop dat de rompen me zoveel speed geven dat dat makkelijk gaat. Als ik nu een rolling stall turn maak zit de rol altijd op het eind.............
2 opposite half rolls: Nog veel werk voor me, 1 seconde inverted doorvliegen is me nog niet gelukt die twee keren dat ik dat geprobeerd heb, ik kom niet in de goede positie uit de halve rol waar door de heli niet rechtuit gaat maar of naar beneden of naar boven vliegt. ff oefenen dus. Daarna moet ik em dan nog in het midden geplaatst krijgen........ Vind ik met een gewone enkele rol al lastig.
Inside loop w. pirouette: Dit is de kraker voor mij. De piro moet 2sec duren en in het midden geplaatst van het bovenste "kwart" loop zijn. WooW. Ik heb het idee dat de looping ook reusachtig groot moet zijn. Ik moet em eerst eens een keer zien denk ik.
Auto met 2x 90gr: tja wat zal ik zeggen, ik krijg een gewone autorotatie nog niet eens in de cirkel. Ik ben al blij dat ik een autorotatie kan.
Als ik dit volgend jaar zou willen kunnen en ik begin nu te oefenen dan zou ik per maand 2 figuren moeten leren en verder niet crashen want dat vertraagd alles zo ontzettend. Dan moet ik toch echt elke week er minimaal 1x op uit om te oefenen. Ik ben meestal niet pessimistisch, wel realistisch: dit wordt em niet dit jaar. 2011 komt meer in beeld.
groeten
Steven.