Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Lijkt misschien wat verwarrend, maar is ook wel vrij logisch, Aan de top van de voorsteng komt de voorstengenstag en aan de top van de grootsteng de grootstengenstag enz.Verwarrend die namen, maar de grootstengenstag heb ik ook klaar. (De 2e van onder) en nu moet ik de pardoen van de fokkemast maken. Die loopt van 2e mars van de fokkemast naar de grootstag (onderste in elk geval, in de tekening met 4 spinblokken. Dus nogal een precair klusje)
Foto's later
Nu klinkt het wat logischer. Maar het blijven een boel namen om te onthouden, vooral omdat ik Duitse, Engelse, Spaanse en Nederlandse boeken werk. Maar ooit komt het goed en zeg ik het niet meer verkeerd.Lijkt misschien wat verwarrend, maar is ook wel vrij logisch, Aan de top van de voorsteng komt de voorstengenstag en aan de top van de grootsteng de grootstengenstag enz.
Is natuurlijk een aardig alternatief de blokjes, maar de spinnenkoppen waren echter rond en enigszins taps, terwijl jou blokjes meer vierkant/rechthoekig zijn.bedankt heren, Ik heb het spinnen blok gemaakt van een 3-1 blokje. Er een extra gaatje ingeboord en toen het blokje iets geschuurd zodat het smaller werd.
Daar heb je gelijk in, het is nogal erg verwarrend als je meerdere tekeningen raadpleegt, niet 1 is hetzelfde. De beschrijving van deze tekening is wel erg summier, maar daarentegen is wel alles in een legenda benoemd. Met Mondfeld (vertalingen De-Ne) is het goed te doen.Het maakt het inderdaad verwarrend. Het belang van 1 tekening aanhouden is een juiste zet! Je hanepoten zie ik hier wel om de spriet geknoopt in plaats van door een lat. Ook het ontbreken van pardoens aan de fokkemast is een "raadsel".
Ja ik denk als straks alle touwen geknoopt zijn dit indrukwekkend uitziet, allemaal die touwen, blokken en spinnen.Het maakt het overigens wel een mooi gezicht met deze hanepoten en al je blokjes.
Daar zijn inderdaad de meningen over verdeeld, ik heb nu besloten om al het touwwerk grotendeels zwart te maken, alleen daar waar ik beige touw mooier vind en alle touwen waar de bemanning aan mag trekken en aan de nagelbank bevestigd. Anders lopen ze alleen maar met zwarte handjes rondDe kleur van het gebruikte touw geeft ook onduidelijkheid wat ik bemerk door alle verslagen heen.
Danke Hans, maar dat wijs worden gaat vanzelf. Gaandeweg begin je de onderdelen te begrijpen. Het enigste wat ik moeilijk vind is de benamingen en dan ook nog in 4 verschillende talen. Maar de opbouw van de touwen gaat in stappen. En zo moet je het ook aanpakken.Dat je er nog wegwijs uit wordt...
Maar netjes hoor.