Bouwverslag Spansk Galeon Billing Boats 463

En de tweede woeling van de boegspriet (bedankt Peter, dit vergeet ik nooit meer:)) zit erop. Nog alleen het touw "teren" met matte vernis

IMG_0442.JPG

IMG_0443.JPG

De spin zit op de fokkemars en bezig geweest met de spreeworsten om deze van touw te maken. Nu stijf gemaakt met secondelijm. Maar slaat wit uit. hmmmm Kijken of ik dat goed krijg anders nieuwe maken en dan met matte vernis.

IMG_0444.JPG

IMG_0446.JPG

IMG_0447.JPG

Het is goed gekomen met de witte aanslag. Heb het oppervlak laten smelten met een aansteker en nu lijkt het touw ook geteerd.
Was wel een dingetje met die secondelijm aanbrengen. Over 30 cm touw komt er nogal wat lijm aan te pas en ik moet met mijn neus erbovenop om iets te kunnen zien met mijn +3 brilglazen. Nou weet ik wat ze voelen als die junkies lijm snuiven. :hammer::p

Beter stephan, aar als je de gaatjes in de marsring iets groter maakt, en de knoopjes wat kleiner dan valt het knoopje mooi in de marsring ( lusje leggen om de juffer, en dan met het dunste touwtje een Pietsan bindseltje er omheen ) :rolleyes:

Beter stephan, aar als je de gaatjes in de marsring iets groter maakt, en de knoopjes wat kleiner dan valt het knoopje mooi in de marsring ( lusje leggen om de juffer, en dan met het dunste touwtje een Pietsan bindseltje er omheen ) :rolleyes:
Ja, ik denk dat ik maar 1 dubbelle knoop doe. Lijm erop en dan in het gaatje schuiven. Dus zonder bindsel. Gaatje is al erg groot. 1,6 mm en ring is ca. 3 mm

Bekijk bijlage 379103

Leermomentje zullen we maar zeggen. Touwen komen net tegen de mars, ik moet ze dus voor over de spree leggen, scheelt een mm.
Voor een volgende keer, als je eerst de juffers en de touwen voor het putting want op de marsring zet dan kun je aan de hand van die touwen kijken/meten wat de beste plaats is voor de spreeworst, zodat er niets aan loopt.

Voor een volgende keer, als je eerst de juffers en de touwen voor het putting want op de marsring zet dan kun je aan de hand van die touwen kijken/meten wat de beste plaats is voor de spreeworst, zodat er niets aan loopt.
Vandaar leermomentje :)
Maar even niet knutselen nu, de wasmachine is stuk, er moet een nieuwe kruisas op de trommel, deze is gebroken. Ben nu de machine uit elkaar aan het halen zodat ik de binnentrommel kan vervangen incl kruisas. Dat was advies van een monteur, omdat de trommel door defect nu ook krom is. Tja liever marstworpjes dan zoiets.

Back