Heerlijk, een overzicht van alle schaalmodellen, dank Ramses!! Ik kon hierdoor ook snel mijn draadje weer vinden. Zoals de meeste tussen de regels misschien wel hebben gelezen heb ik een moeilijk besluit genomen en dat is afscheid nemen van de Seidel. Binnen de kap bleef de motor te warm waardoor hij niet op toeren kwam. Zonder kap liep hij goed. De motor via Dennis te koop aangeboden en binnen 1 dag voor een mooie prijs verkocht. Heb er vrede mee. Nu heb ik mijn handen vrij om een andere nieuwe motor te kopen en ik kom er haast miet onderuit om er een zg38 met vertraging op te zetten, dat is alzo vaak bewezen dat dit een goede combi is. Maar ik blijf het geluid niet mooi vinden. Heb een Piper met een ZG20 erop en het loopt altijd, dat is waar. Maar als mijn buurman zijn Piper start met een Saito erop, kriebelt het!
Als ik het lijstje doorneem wat de mogelijkheden zijn dan kom ik op:
- Saito FG 84 r3. Twee cilinder benzine maar ik denk te licht
- Moki 180, prachtig maar veel te duur
- Valach 120 B2 4T, ook erg duur, 1700 euro en komt de uitlaat nog bij
- Valach VM60 S1, 60 cilinder 4 takt benzine, zou kunnen maar wacht op antwoord Van Gerhard Reinsch
- de beproefde ZG 38 met vertraging. Is eigenlijk de beste oplossing. Heeft iemand geluidwaardes van deze motor?
Ben ik een goede motor vergeten?
Met Strutter heb ik wat rechtstreeks contact gehad maar wil jullie allemaal in mijn overwegingen delen.
Grt
Michiel
Als ik het lijstje doorneem wat de mogelijkheden zijn dan kom ik op:
- Saito FG 84 r3. Twee cilinder benzine maar ik denk te licht
- Moki 180, prachtig maar veel te duur
- Valach 120 B2 4T, ook erg duur, 1700 euro en komt de uitlaat nog bij
- Valach VM60 S1, 60 cilinder 4 takt benzine, zou kunnen maar wacht op antwoord Van Gerhard Reinsch
- de beproefde ZG 38 met vertraging. Is eigenlijk de beste oplossing. Heeft iemand geluidwaardes van deze motor?
Ben ik een goede motor vergeten?
Met Strutter heb ik wat rechtstreeks contact gehad maar wil jullie allemaal in mijn overwegingen delen.
Grt
Michiel