Gisteravond druk in de weer geweest. Alles opgebouwd en wat al 15 keer goed ging, ging nu 1 keer mis. De struts worden vastgeschroefd in een busje die met epoxy in een houten klos zit gemonteerd. Doordat de vlieg en landingsdraden natuurlijk onder een beetje spanning staan is het monteren van de struts toch niet heel gemakkelijk. Blijkbaar draaide ik de schroef er scheef in waardoor de hele bus intern los kwam! Oeps. Thuis op de werkbank openmaken en beter vastzetten hetgeen ik toch vreemd vind want de lijm is keihard.
Dan de motor, hij gloeide niet! Balen, lader thuis gehaald en even een beetje opgepept en na een half uur full power de gloeiaccu te hebben geladen deed hij het nog steeds niet. Erg vreemd!! Wat bleek, thuis heb ik de carburateur afgesteld en blijkbaar de servo te ver teruggeschroefd. En om de gloei automaat naar de startmodus te zetten moet je 1 keer volgas geven op de servo (bij stilstaande motor) waardoor hij gaat gloeien. En ik had hem te ver teruggedraaid in de sub trim modus. Na dat te hebben aangepast gloeide hij normaal en het starten ging ook erg soepel. Motor liep goed. Wel mijn twijfels of hij wel genoeg vermogen heeft ondanks de 96 cc. Ik heb een toerental gemeten van 4300 toeren volgas met een prop van 28x10. Moet in de papieren nog opzoeken wat Seidel zelf zegt over het toerental, ik meen iets van 6000 te herinneren.
Verder kwam de rubber band van een wiel los. Had ik nog niet vastgezet. Hoe monteren jullie deze op de velg?
Verder kwam nog 1 rolroer los, door het trillen kwam boutje los ondanks dat deze vastzat met Locktite.
Dus nog uit te zoeken wat toerental moet worden, andere prop, suggesties? straks op filmpje zullen jullie wel de motor horen lopen en ook opmerken dat volgas mogelijk te weinig is, heb het idee dat er meer in zit.
Rolroer vastzetten
Rubber op de velgen vastzetten
Interne bus van de struts opnieuw inlijmen en dan zou het moeten gebeuren.
Alles nogmaals controleren.
Grt
Michiel