Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Informeer eens bij *Hans* deze heeft bruin touw in diverse maten in zijn dozen zitten.Ik vertrouw er niet op dat ik dan genoeg gevlochten touw heb en haal dan liever een nieuwe rol. Wat voor soort/ waar is dit te halen
Takelwagen van Amati in alle soorten en maten is wel te verkrijgen online . Verder zou ik toch nu eerst de hoofdtouwen van het want maken voor je onderste gedeelte. Daarboven de stagen los houden. Door je hoofdtouwen te zetten hou je de boel ook wel wat meer op de juiste positie. Maar ook de grote stag zetten zoals Koos Hier boven liet zien.Dank, dat zal ik morgen even halen. De stagen wil ik wel opnieuw maken omdat ik ze niet mooi vind door het experimenteren met lak en pluisjes verbranden.
Ik vertrouw er niet op dat ik dan genoeg gevlochten touw heb en haal dan liever een nieuwe rol. Wat voor soort/ waar is dit te halen?
Kijk onze meester heeft gesproken, hebben we allemaal weer wat geleerdop dit soort kleine schepen liep de stag gewoon aan één kant van de mast naar de boegspriet.
Je kunt nog steeds de hoofdtouwen paarsgewijs aanbrengen hoor Maarten, een lusje om de top deze voorzien van een bindseltje fixeren met secondenlijm en hij laat nooit meer los.Maar mischien kan je nog een stropje plaatsen om de lus bij elkaar te houden.
Het is inderdaad een hele hoop touw Maarten maar wat belangrijk is om de hoofdtouwen netjes langs elkaar te leggen zoals Hans al eerder schreef, dan komen je weeflijnen mooi recht uit.Bij de Batavia van @Jaques zag ik duidelijk dat het gewoon een hoop touw op één plek wordt en probeer het dan ook zo netjes mogelijk op z'n plek te krijgen.