Bouwverslag San Francisco II (Artesania Latina)

ben bang dat de jufferblokken dan aan de onderkant komen te zitten en de kettinkjes boven
Dan draai je de boot toch gewoon om ...;) maar zonder gekheid, neem er wel de tijd voor Maarten, als ze er straks strak bijstaan is dit een genot om te zien, zo niet dan blijf je je daar aan ergeren...

Succes.

Laatst bewerkt:
Het gaat prima en neem er de tijd voor.

Dit is het eerste stukje:
20191126_225419.jpg

dat heb je mooi gemaakt Maarten!

was het een hoop vloeken en :frustie::stout::mad::hammer:

of viel het mee?

en je hebt sowieso nog 4 spijkertjes nodig om de 'hand'kannonnetjes op het dek te bevestigen, maar die kan je natuurlijk ook gewoon vast lijmen

bij mij brak net het hoedje van een punaise, dat leek ook wel een beetje op een klein spijkertje :P

Laatst bewerkt:
@Joriën Ja het was soms even een spijkertje of een ketting erin vloeken inderdaad haha. Ik heb de gaatjes wel allemaal voorgeboord.
Jij kwam de spijkers ook tekort?
Ik denk dat ik de 0.9mm spijkertjes wel kan gebruiken. Voor de kettingen is de 0.7mm spijker echt de max.

@Stephan Kertész inderdaad. Op Ebay kon ik ze niet zo snel vinden. Ik krijg daar vooral nagel artikelen te zien voor de dames als ik op "nail 0.7" zoek :rofl:
Zoeken op aliexpress lukt me nog niet. Komt erg rommelig op me over ivm Ebay. Op ebay zoek ik altijd wereldwijd met prijs + verzendkosten laagste bovenaan.
Dat zie ik bij aliexpress niet?

ik had toen ik het pakket kocht direct al spijkertjes besteld omdat ik wist dat ik de romp beplanking wou spijkeren
dus ik had genoeg :banana:

ging ideaal met de spijkerdrukker en deze heb ik ook gebruikt om de kettinkjes onder spanning snel en makkelijk vast te drukken

maar dat je tekort komt is niet raar. er klopt een hoop niet in dit pakket
ik kwam pilaartjes te kort.... sommige blokken en blokken van slechte kwaliteit
nieuwe bruine garen gekocht omdat ik veeeel te weinig had en even later nog een andere dikte bruin ook tekort.
met de 2 grijze ben ik tot op het laatste touwtje uit gekomen
een hoop nummers op de handleiding klopt ook niet, wat je erg in de war kan maken en problemen kan geven

Ik vind het tot nu toe wel meevallen. Heb wel heel veel hout over zo te zien en dat vind ik alleen maar fijn.
Heb wel een paar nieuwe latjes gekregen van Verspaget omdat er een paar onbruikbaar waren.
Een spijkerdrukker lijkt me een handige tool. Heb het nu met de achterkant van een saté prikker gedaan.

Back