Bouwverslag San Francisco II (Artesania Latina)

Ik vind de messing kleur ook heel mooi staan. Dat vind ik goed passen als de boot er als nieuw uit ziet zoals bij jou. Ik heb er voor gekozen om er een beetje een gebruikte/ geleefde look aan te geven en patineer bijna al het messing.

De mannetjes gebruik ik ook niet. Ik vind dat zelden mooi in de modelbouw en volgens mij klopt de schaal ook niet helemaal. Ze kunnen niet over de reling kijken en ik kan op die schaal ook niet schilderen denk ik.

20191123_132304.jpg
20191123_132340.jpg
20191123_132711.jpg
20191123_132439.jpg
20191123_132500.jpg
20191123_132608.jpg
20191123_132652.jpg
Bekijk bijlage 342510

@Joriën Echt prachtig geworden!
Hoe he je die dekbeplanking zo mooi gemaakt? Het ziet er uit alsof je alles op maat hebt gemaakt en niet hebt getekend. Ook het kleureffect vind ik bijzonder mooi.

Ga je een bouwverslag maken van de Duyfken? Ik (en denk iedereen) vind dat leuk om te volgen.

Daar heb je een mooi schip "gebakken"!
Wel leuk dat je je nieuwe model steeds Dufken noemt. Het is misschien een heel saai schuitje met maar 8 kanonnen erop :p

LOL. gebakken omdat ik banketbakker ben?

oke, Hans is kennelijk de leukste thuis :p

en mijn moeder vraagt steeds.... en al aan je duifje begonnen?

hij is idd een beetje lafjes met zijn 8 kanonnen
ik heb een foto gezien bij het verslag van groenenberg dat een replica achter 2 luiken heeft
op de laatste post van deze pagina

https://www.modelbouwforum.nl/threads/duyfken-kolderstok.247171/page-4

mijn 1e gedachte was gelijk..... daar kunnen nog 2 kanonnen in!

Laatst bewerkt:
@Joriën Echt prachtig geworden!
Hoe he je die dekbeplanking zo mooi gemaakt? Het ziet er uit alsof je alles op maat hebt gemaakt en niet hebt getekend. Ook het kleureffect vind ik bijzonder mooi.

Ga je een bouwverslag maken van de Duyfken? Ik (en denk iedereen) vind dat leuk om te volgen.
View media item 248084View media item 248083View media item 244613
Thanks! na wat zoeken op het internet kwam ik op een 5 planks beplanking uit en ook een moederplank
toen heb ik inderdaad allemaal losse plankjes geknipt van 1,4 - 2,8 - 4,2 - 5,6 - 7 cm geknipt en die in de juiste volgorde beplakt

daarna met wat staalwol wat een paar dagen in het azijn lag het dek goed ingesmeerd.
bijkomend gelukje was dat omdat de plankjes niet allemaal gelijk kleurden en het zo verspreid lag het dek zo ongelijk kleurde

Prachtig schip. Succes met dufken. Mischien wel leuk een verslag te plaatsen?

ik zou een verslag kunnen maken, maar in mijn hoofd valt geeft die geen meerwaarde aangezien jij al zo'n mooi verslag hebt gemaakt (die gebruik ik naast mijn gebruiksaanwijzing)

en zoals jij in je bouwverslag al zegt.....

Achter op de spiegel komen twee luiken gevat in een kozijn. Kolderstok heeft dit wellicht gedaan voor de gemakkelijke bouwer...

ik ben in dit geval de makkelijke bouwer :p dus hij zal nooit zo mooi worden als de jouwe ;)

waar ik wel een groot verschil mee zou kunnen maken is dat ik mijn boot de 'Dufken' ga noemen ipv van 'Duyfken'
speciaal voor *Hans* ;)

Laatst bewerkt:
Als je foto's wil plaatsen kun je dat ook doen in de topic Kolderstok schepen tips en vragen.

Back