Antwoorden DeAgostini.nl over de "Open Versie" Cross-section
Beste Forumleden,
Zoals belooft zou ik nog terugkomen over de afwerking van de “open versie” van de Victory.
Op 20 april 2013 heb ik “DeAgostini.nl” de onderstaande vragen voorgelegd (in het zwart) en heb hier 29 mei 2013 definitief antwoord op gehad (letterlijke tekst in het rood).
*Hoe denkt Deagostini-NL dat deze opening afgewerkt en gevuld gaat worden ?
Tot en met issue 120 wordt hierop niet teruggekomen in issues geleverd door Deagostini NL
Een van de vragen was over de “open versie”
Volgens het hoofdkantoor wordt dit allemaal uitgelegd in de tijdschriften, Waarschijnlijk in deel 120
Ook zijn de overige benodigde delen die nodig zijn voor de “open versie” in deel 120 gepland.
* een 6-tal compleet af te bouwen “12-ponders” (zie issue 24,blz.9+10, afb. t/m 11) die zijn namelijk nooit geleverd !!!
Er zijn 6 complete ponders die gemaakt kunnen worden gedurende de bouw.
Deze artikelen om te maken zaten in de delen #1,#14,#25,#30,#40,#48,#49,#52,#55,#69,#73,#76,#108 and #120
* Materiaal nodig om de beplanking van beide zichtbare vloerdekken en spanten af te werken.
Dit komt in deel 120
* een 60-tal tinnen figuren (crew-members)
Deze zullen verdeel worden over de delen 118 & 119 & 120
*In mijn contacten met de webmaster van zowel de UK als de Duitse “ Deagostini-Victory “ forums hebben beide webmaster, onafhankelijk van elkaar, mij gewezen op een nog al onverkwikkelijke actie van“ Deagostini-Victory “ in beide landen.
*Na het leveren van issue 120 gaan in beide landen “ Deagostini-Victory “ door met het leveren van een vervolgserie
Cross-section (Issue 121 t/m 150).
In de praktijk is in beide landen gebleken dat mensen vanwege tijdsgebrek nog niet aan de afleveringen toe waren en de verzamelenveloppe niet hebben geopend en geen kennis hebben kunnen nemen van deze informatie.
Ook waren er mensen op vakantie en omdat de laatste aflevering in Nederland medio juli 2013 zal plaats vinden ga ik er niet vanuit dat DeAgostini-NL op de zelfde manier zal gaan handelen.
Weliswaar zal in issue 118 hierop gewezen worden, echter “ Deagostini-Victory “ ging er van uit dat een iedere afnemer van issue 1 t/m 120 automatisch hier mee akkoord was en dat je, als je dit niet wilde jij dit moest aangeven.
Naar mijn mening is dit een verkeerde stelling name van “ Deagostini-Victory “ , immers iedere afnemer heeft DeAgostini-NL geautoriseerde toestemming gegeven om bedragen van hun rekening af te trekken tot en met issue 120 daarna is de overeenkomst verbroken en dient DeAgostini-NL opnieuw een overeenkomst af te sluiten voor levering 121 t/m 150.
In deel 113 t/m 116 worden de delen 121 t/m 150 aangekondigd. In de laatste levering van 117 t/m 120 zal deel 121 worden meegezonden met een acceptgiro. Abonnees die een automatische incasso hebben afgegeven, krijgen dit deel OOK met een acceptgiro. Er zal geen automatische incasso plaats vinden. Als iemand besluit verder te willen dan is het betalen d.m.v. van de acceptgiro voldoende. De overige delen zullen dan weer wel met automatische incasso worden gedaan voor de automatische incassoklanten. Klanten krijgen geen betalingsherinneringen, de keus is geheel vrijwillig.”
Opmerkingen van mij over de gegeven antwoorden:
Vraag 1 :
DeAgostini.nl gebruikt hier de woorden “Waarschijnlijk in deel 120” en “in deel 120 gepland”.
Dit geeft dus geen enkele zekerheid en laten ze de uitlevering open, immers “Waarschijnlijk” en “gepland”
zijn beiden open begrippen tot in lengte van dagen en kunnen zij zich juridisch hierachter verschuilen.
Vraag 2 :
In de afleveringen # 1 t/m #108 zijn in totaal 18 complete kanonnen geleverd, al deze 18 stuks zijn nodig om zowel in de “open” als “gesloten” uitvoering zichtbaar op de dekken geplaatst te worden.
Er zal dus in afl. # 120 nog 6 kanonnen geleverd moeten gaan worden voor invulling van de opengewerkte versie.
Vraag 3 en 4 :
DeAgostini.nl bevestigd hiermee dat er in afl. 118 t/m 120 een 60-tal crew figuren + benodigd afbouwmateriaal geleverd zal gaan worden.
Vraag 5:
DeAgostini.NL heeft hier de juiste weg gekozen, wil je Cross-section ontvangen dan geef je dit te kennen door het betalen van de acceptgiro geleverd bij de laatste levering 117 t/m 120 + eerste deel Cross-section aflevering 121.
Doe je dit niet dan zal er geen verdere delen volgen en wordt de automatische incasso stopgezet
Verder is mij door Pietsan (bedankt)er op gewezen dat er op de UK Site, waar men al bijna een jaar op de aanvulling wacht, op de onderstaande link al iets gepubliceerd is (met foto’s) over de “cutaway” versie.
Zie:
Official HMS Victory Build Diary - Issues 115 - 120 - Official HMS Victory Build Diary - ModelSpace
even doorscrollen naar #9 t/m #11
Op #11 wordt nog een link gegeven naar een bouwbeschrijving en Foto's.
A3
Beste Forumleden,
Zoals belooft zou ik nog terugkomen over de afwerking van de “open versie” van de Victory.
Op 20 april 2013 heb ik “DeAgostini.nl” de onderstaande vragen voorgelegd (in het zwart) en heb hier 29 mei 2013 definitief antwoord op gehad (letterlijke tekst in het rood).
*Hoe denkt Deagostini-NL dat deze opening afgewerkt en gevuld gaat worden ?
Tot en met issue 120 wordt hierop niet teruggekomen in issues geleverd door Deagostini NL
Een van de vragen was over de “open versie”
Volgens het hoofdkantoor wordt dit allemaal uitgelegd in de tijdschriften, Waarschijnlijk in deel 120
Ook zijn de overige benodigde delen die nodig zijn voor de “open versie” in deel 120 gepland.
* een 6-tal compleet af te bouwen “12-ponders” (zie issue 24,blz.9+10, afb. t/m 11) die zijn namelijk nooit geleverd !!!
Er zijn 6 complete ponders die gemaakt kunnen worden gedurende de bouw.
Deze artikelen om te maken zaten in de delen #1,#14,#25,#30,#40,#48,#49,#52,#55,#69,#73,#76,#108 and #120
* Materiaal nodig om de beplanking van beide zichtbare vloerdekken en spanten af te werken.
Dit komt in deel 120
* een 60-tal tinnen figuren (crew-members)
Deze zullen verdeel worden over de delen 118 & 119 & 120
*In mijn contacten met de webmaster van zowel de UK als de Duitse “ Deagostini-Victory “ forums hebben beide webmaster, onafhankelijk van elkaar, mij gewezen op een nog al onverkwikkelijke actie van“ Deagostini-Victory “ in beide landen.
*Na het leveren van issue 120 gaan in beide landen “ Deagostini-Victory “ door met het leveren van een vervolgserie
Cross-section (Issue 121 t/m 150).
In de praktijk is in beide landen gebleken dat mensen vanwege tijdsgebrek nog niet aan de afleveringen toe waren en de verzamelenveloppe niet hebben geopend en geen kennis hebben kunnen nemen van deze informatie.
Ook waren er mensen op vakantie en omdat de laatste aflevering in Nederland medio juli 2013 zal plaats vinden ga ik er niet vanuit dat DeAgostini-NL op de zelfde manier zal gaan handelen.
Weliswaar zal in issue 118 hierop gewezen worden, echter “ Deagostini-Victory “ ging er van uit dat een iedere afnemer van issue 1 t/m 120 automatisch hier mee akkoord was en dat je, als je dit niet wilde jij dit moest aangeven.
Naar mijn mening is dit een verkeerde stelling name van “ Deagostini-Victory “ , immers iedere afnemer heeft DeAgostini-NL geautoriseerde toestemming gegeven om bedragen van hun rekening af te trekken tot en met issue 120 daarna is de overeenkomst verbroken en dient DeAgostini-NL opnieuw een overeenkomst af te sluiten voor levering 121 t/m 150.
In deel 113 t/m 116 worden de delen 121 t/m 150 aangekondigd. In de laatste levering van 117 t/m 120 zal deel 121 worden meegezonden met een acceptgiro. Abonnees die een automatische incasso hebben afgegeven, krijgen dit deel OOK met een acceptgiro. Er zal geen automatische incasso plaats vinden. Als iemand besluit verder te willen dan is het betalen d.m.v. van de acceptgiro voldoende. De overige delen zullen dan weer wel met automatische incasso worden gedaan voor de automatische incassoklanten. Klanten krijgen geen betalingsherinneringen, de keus is geheel vrijwillig.”
Opmerkingen van mij over de gegeven antwoorden:
Vraag 1 :
DeAgostini.nl gebruikt hier de woorden “Waarschijnlijk in deel 120” en “in deel 120 gepland”.
Dit geeft dus geen enkele zekerheid en laten ze de uitlevering open, immers “Waarschijnlijk” en “gepland”
zijn beiden open begrippen tot in lengte van dagen en kunnen zij zich juridisch hierachter verschuilen.
Vraag 2 :
In de afleveringen # 1 t/m #108 zijn in totaal 18 complete kanonnen geleverd, al deze 18 stuks zijn nodig om zowel in de “open” als “gesloten” uitvoering zichtbaar op de dekken geplaatst te worden.
Er zal dus in afl. # 120 nog 6 kanonnen geleverd moeten gaan worden voor invulling van de opengewerkte versie.
Vraag 3 en 4 :
DeAgostini.nl bevestigd hiermee dat er in afl. 118 t/m 120 een 60-tal crew figuren + benodigd afbouwmateriaal geleverd zal gaan worden.
Vraag 5:
DeAgostini.NL heeft hier de juiste weg gekozen, wil je Cross-section ontvangen dan geef je dit te kennen door het betalen van de acceptgiro geleverd bij de laatste levering 117 t/m 120 + eerste deel Cross-section aflevering 121.
Doe je dit niet dan zal er geen verdere delen volgen en wordt de automatische incasso stopgezet
Verder is mij door Pietsan (bedankt)er op gewezen dat er op de UK Site, waar men al bijna een jaar op de aanvulling wacht, op de onderstaande link al iets gepubliceerd is (met foto’s) over de “cutaway” versie.
Zie:
Official HMS Victory Build Diary - Issues 115 - 120 - Official HMS Victory Build Diary - ModelSpace
even doorscrollen naar #9 t/m #11
Op #11 wordt nog een link gegeven naar een bouwbeschrijving en Foto's.
A3
Laatst bewerkt door een moderator: