(Bouw)Verslag van de HMS Victory ,De Eendracht ,Titanic, Americo Vespucci

net de houten deck 2 gekopieerd op papier , en de buitenranden waar de spanten in komen dat ga ik gebruiken voor een mal voor deck drie .

die is opgebouwd uit plankjes, en tussen de spanten is het altijd lastig te beplanken, dus dat wordt dus nu gemaakt van 1,5 mm triplex, dus het gebied waar de kanonnen staan.

dus deck 3 wordt 90% plankjes en 10 % triplex

Eerst Triplex en daaroverheen plankjes Tim??
Of het triplex aan de buitenrand en daartussen de plankjes??

de nokjes op de spanten waar de dekbalken op leggen van het derde deck waren al erg klein , er is door de verbouwingen is er bijna niks over .

dat was de vorige keer opgelost, door kleine blokjes hout met dezelfde hoogte, waar de dekbalken dan op komen te leggen.

die het ik vandaag schoon geschuurd.

ook heb ik de kanonslopen die iets te ver omhoog stonden , aangepast door een kleinstukje hout onder de achterkant van de loop te lijmen.

en blokjes hout gezaagd en gelijmd tussen de loophouder en de volgende spant , een kant klaar nu nog de andere kant.

de kanons kunnen geen kant meer op nu.

Picture 260.jpg

Lastig te volgen....... je waant je op een Victory, maar je kunt maar zo ineens in een trein zitten (die rocket op de vorige pagina) :eek:
Maar goed, ik doe mijn best, hoop dat het goed komt, heb wel wat twijfels hoor:(

de andere kant zit er ook in , later worden de dekblokjes geplaatst waar de dekbalken voor het volgende deck op komen

Ik weet dat je mij niet serieus neemt.....
Dan een tip: zet alles nu eens aan de kant, en berg het op in die ladekasten die je recentelijk hebt gebouwd.
Vervolgens kies je één van de 9 of 10 half gebouwde modellen en concentreer je daar op, want deze Victory wordt over 1 á 2 weken weer aan de kant gezet en dan zitten we ineens weer op de Missouri of de Warrior!!
Als je één model uitkiest kun je rustig en geleidelijk dat model volledig afbouwen en is het voor iedereen beter te volgen.

Laatst bewerkt:
ik heb de mastgaten in het dek geboord 10 mm.

de blokjes waar de dekbalken op komen ben ik aan het uitzoeken voor de juiste hoogte

Oké, is duidelijk........
Het advies was goed bedoeld zonder enige kwetsende opmerking, hoewel ik het nu een hoop gerommel in de marge vind..........
Dat ik hier geen verslag heb staan komt doordat ik het nut er niet van inzie, en meer heb aan kennis en tips dan aan "vind ik leuk punten"
Daardoor hebben Henk en ik voor een website gekozen
Op de website kun je overigens wel reageren hoor, er staat een contact formulier, dus voel je vrij om mij adviezen te geven.
Ook persoonlijk contact is mogelijk maar dat durft men na een uitnodiging blijkbaar niet aan, persoonlijk vind ik het jammer om te zien dat het forum afzinkt naar een "showcase" zonder enige goede discussie en modelbouw van niveau.
Het word tijd dat er een forum komt waar het weer over modelbouw van deze schepen gaat.

Zal mij dan ook verder onthouden van commentaar.........

Laatst bewerkt:
alle dekblokjes heb ik er ingelegd en heb de dekbalken er op gelegd, de vuren dekplanken zijn 2 mm dik en 15 mm breed., alles moet nog vast gelijmd worden.

prima basis om het volgende dek op te leggen.en het is op de juiste hoogte

Picture 261.jpg

deck 2 heb ik de spantgleuven gezaagd en hem aan de spant kant strak op maat geschuurd.

zit aan de buitenkant dus strak er in .

nu nog in het midden op maat maken zodat het een strak en vlak deck wordt, en dan met de volgende 30 kanons beginnen

Normaal loopt het dek iets rond naar de beide zijkanten. Maak je deze ronding er nog in?

Back