(Bouw)Verslag van de HMS Victory ,De Eendracht ,Titanic, Americo Vespucci

Oké, prima.
Misschien even voor je dat dek gaat beplanken even kijken met een dekplankje op het valse dek of je kanon niet te hoog komt te staan, anders kun je dunnere dekplanken gebruiken, fineer of zo.

dek 1 en 2 van onder komen geen plankjes op alleen op dek 2 van onder een beetje plankjes in het midden.

de kuil

ik heb vandaag de 4 delen van het onderste dek op hout afgetekend en uit gezaagd , en het pas prima.

nu de eerste laag kanonnen, 2 mm hout had ook gekunt , maar dat is niet zo goedkoop.

in het midden van de boot had ik 5 spantdelen waar het middenstuk was versleten, dus ik heb er een nieuw middenstuk voor gemaakt en er in gelijmd die zien er weer goed uit.

net een lang klein vierkant hout balkje in 62 deeltjes gezaagd met ieder deel, een klein blokje hout er uit ,
zodat je 62 mini houten u balkjes heb , waar dus 62 kanonslopen in passen.

morgen verder ontwikelen

ik heb voor het onderste dek 30 houders gemaakt voor de kanons lopen.

ze moeten alleen nog zwart gespoten worden

Picture 250.jpg

zo worden ze

zwarte matte verf kan ik morgen kopen .

dus bezig geweest met een papieren mal te maken van het volgende dek.

daar had ik dus niks meer van , de oude variant was niet van triplex , origineel wel .

dus van modelspace uk een plaatje gedl uit geprint en in 2 halve delen geknipt , l/r

rechts lukt beter dan links de vergrooting , dus op het laatst rechts gekopieerd , omgedraaid en ik had links en rechts achter ,

nu nog de voorkant op de zelfde manier doen, en dan als ik goeie malen heb , uitzagen op 1,5 mm triplex

matzwarte spuitverf gekocht bij de action.

en de 30 houders gespoten , die kunnen afgebouwd worden tot 30 kanons , de papieren mallen gemaakt voor het volgende deck , die kunnen uitgezaagd worden.

Ben je tevreden over die verf? Ik vond het tr..p - dekte nauwelijks!

Ik zweer bij Chaos black van Warhammer.

het is prima voor dit soort dingen , het zit in de boot je ziet het niet en gebeurt niks mee., het heet spectrum kost 2 euro, 400 ml.

deckt uitstekend , stuk goedkoper dan 8 a 12 euro voor flexa enz.
ik gebruik het meestal voor wat geen slijtage zal oplopen en veel kleine onderdeeltjes zijn .

voor groote oppervlaktes, met meer kans op slytage is flexa enz misschien beter.

ook prima om delen van een pc kast te herspuiten als je er ventilator gaten in heb geboord.

of een kleur verf wat je zelden gebruikt

alle kanonnen zitten er los in , kan ik per kanon zien of er iets aangepast moet worden aan de houder of op een andere plaats zetten

Picture 254.jpg

Back