(Bouw)Verslag van de HMS Victory ,De Eendracht ,Titanic, Americo Vespucci

het 2 de deck heb ik er in gelijmd.

nu 28 kanonnen maken , eerst de plastic oude houders de lopen er uit halen en schoonmaken

alle 28 kanonnen zyn de houders gemaakt, geboord , mat zwart gespoten , en de lopen er in gemonteerd.

nu nog ieder kanon aanpassen , aan de plek waar hij komt op het deck en naast ieder kanon komt weer een blokje hout, zodat de houder niet los raakt.

een kant van het 2 de deck heb ik alle 14 kanonnen geplaatst , ieder kanon moest wel een eigen latje eronder hebben om juiste hoogte te komen , netjes in het midden van het raampje

Picture 264.jpg
vandaag alle kanonnen vast gezet, alle blokjes tussen spant en kanon vastgelijmd .

deck licht opgeschuurd.

nu alleen nog de mastgaten boren en de lijntjes teken in het mid achter van deck 2..

dan de dekbalken monteren voor volgende planken deck.

zijkant boot.

Picture 267.jpg

dit deck is klaar nu het volgende deck, deck 3 van onder of deck 2 van boven af geteld.

hier zijn 95 %van de nokjes waar dekbalken komen goed , bij de andere komt en blokje hout voor in de plaats.

dit wordt een planken deck met triplex aan de zijkanten

ben bezig de dekbalken te leggen , maar omdat ze teveel doorbuigen in het midden doe ik er een blokje hout onder in het midden

ben bezig met de papieren mal die ik gekopieerd had van de vorige houten deck..

dat uitknippen en dan een houten triplex rand maken die later beplank wordt met dunne latjes.

en de rest van het deck wordt gewoone latjes

net met een papier snijder de spant rand van het papieren mal afgesneden

zodat dat deel op het hout uitgezaagd kan worden

de triplex rand is klaar morgen de dunne latjes er op, en verder de rest van het dek met gewoone latjes beplanken

het planken deck is dicht , het moet nog afgewerkt worden , geschuurd enz.

ik heb in het midden gewoone korte plankjes gebruikt , vanwege de masten en de luiken.

tussen de triplex en korte latjes heb ik aan iedere kant 5 lange latten gebruikt (deklengte.) , alle latten waren 5 mm breed.

morgen dus het dek afwerken.

het deck is geschuurd, wat zichtbaar blijft door de kuil helemaal goed glad geschuurd., de luiken worden straks er op gelijmd.

ik ga geen steekkanonnen gebruiken , ik gebruik de originele rolpaarden van deag.

de zwarte lopen vervang ik door 30 mm messing loop.

de onderste 2 deken waren 35 mm kanons loop, de rest wordt 30 mm.

Back