(Bouw)Verslag van de HMS Victory ,De Eendracht ,Titanic, Americo Vespucci

:-) Hoe ga je ze straks in de juiste positie fixeren? Druppel lijm ertussen? Zoals ik het nu zie kun je de kanons nog op en neer bewegen, en dat lijkt me niet de bedoeling, toch?

de kanon loop houder wordt met hout lijm op het deck vast gelijmd .

de kanon loop kan gewoon op en neer bewegen, boven/beneden. zoals ik dat wil.

en zoals dat ook is in een gewoone kanonsloophouder (paard) met wielen is.

anders had ik beter steekkanon lopen kunnen nemen wat deagostini in het verslag doet.

de papieren mal is op het triplex afgetekend en kan uitgezaagd worden.

de houten roosters en trap van het derde deck waren uit het oude deck gesneden , en zijn nu weer schoon en kunnen later weer gemonteerd worden.

de onderste 2 decken zijn van triplex, de bovenste 2 decken zijn opgebouwd uit latjes

messing vind ik mooier dan zwart .

het 2 de deck is uit 1,5 mm triplex gezaagd , de gleuven voor de spanten komen later , eerst de deckbalken er in , voor ik met het 2 de deck verder ga.

alle 30 kanons de zykant glad geschuurd met de band schuurmachine. en weer wat lijm op de zykant zodat de as er niet uit valt.

en een groot aantal kanons aan een zykant , het hout stuk dunner geschuurd zodat hij beter past en gericht kan worden.

de eerste 15 zitten vast , een paar kregen een 1,5 mm plankje er onder om op de juiste hoogte te komen
ze zitten allemaal mooi in het midden van het raampje waar ze uitsteken.

dit is de displaystand van de stoomtrein de rocket , een mdf plaatje ,onderdelen, en een zak grind wat je ook in aquarium zie, houten rand , engels beschrijving,

Picture 257.jpg

Zou ik DeA op aanschrijven. Ze kunnen toch ook wel een Engelse BB leveren?

de trein is een bouwpakket van het merk occre, heeft dus niks met deagostini te maken, dit is mijn eerste bouwdoos buiten deag. om sinds 30 jaar .

de kleuren foto s zijn groot , en duidelijk, en wat ik niet begrijp kan ik wel vertalen via een online vertaal programa

Back