(Bouw)Verslag van de HMS Victory ,De Eendracht ,Titanic, Americo Vespucci

net op modelspace de hms verslag gelezen , en toch besloten het achterdeel aan te passen,

ik kon redelyk eenvoudig het boven achterdeck verwijderen, en de dakdeeltjes van de zij gallerijen.

ik zal die waarschijnlik na moeten maken maar dan iets groter.

mijn bovenste rij kanonsgaten blijken ook teveel naar links te ziten , dus ik ga die hele rij verwijderen en met nieuw hout opbouwen.

V41-1.JPG

zo moet het dus worden bij mij zit het te veel naar de anderekant van de halve cirkel

zoals ik zij de kanonsgaten en het hout waar ze in zaten zat ook fout.

een kan de zij galerij voorzichtig kunnen verwijderen en aan die kant de bovenste rij kanonsgaten .

dus die achterkant wordt dus opnieuw opgebouwd

rechtsachter is de buitenwand van het achteropbouw weg gehaald ,en mooi strak stuk over om op nieuw op te bouwen

Waarom laat je niet zien middels een foto wat je precies bedoeld, Timber, is een stuk makkelijker voor je volgers..... Een klein stukje tekst is voor jou misschien heel logisch, maar met een plaatje erbij word het voor iedereen te begrijpen.

Tim, ik heb eens even terug gefladderd in je verslag, en nu snap ik inderdaad waarom je haar weer uit elkaar haalt.
Succes ermee. ( ps. Pietsan heeft wel gelijk, een foto bij zo'n opmerking maakt iets veel duidelijker).

een kant is de basis klaar moet alleen nog aan de binnenkant en buitenkant worden bekleed met hout. de oude binnenlaag wordt hergebruikt

ik begon met een 5 mm lat om op dek hoogte te komen iets gelijk geschuurd.

daarna een 15 mm vuren lat voor de juiste muur hoogte.

aan de rechterachterkant nog een 15 mm lat en 2 x 5 mm lat, ik had ook een 10 mm laten kunnen nemen maar niet gedaan.

achter triplex plaatje met veel ramen zit er nog niet aan vast.

morgen verder afwerken

Picture 246.jpg

de 15 mm hooge binnenmuur is ook geplaatst., alleen de stokjes hergebruikt , de muur is uit 3x 5mm latjes opgebouwd.
de kanons gaten zijn ook afgetekend en kunnen , uitgesneden worden.

de andere kant hoeft niet verwijderd te worden alleen aangepast

de 6 kanonsgaten en 1 ander opening zyn uit gesneden en gevyld..

nu aan de buitenkant kan de tweede houtlaag er op en dan gebeitsd worden

Laatst bewerkt:
de andere kant is wel voor groot deel verwydertd , de zygallery is niet verwyderd , hy is al voor het grootste deel weer herbouwd

Back