(Bouw)Verslag van de HMS Victory ,De Eendracht ,Titanic, Americo Vespucci

bedankt amazone.

ik heb vandaag 18 stripjes koper met 2 gaatjes er in vastgelymt op 4 stukjes hout .

de stukjes koper waaren 0,5 mm dik en 2 mm breed en 1 cm hoog .

daar moeten nog draadjes van een halve mm doorheen .

het wordt een soort reling/trapleuning.

myn olba super lym die in de koelkast lag de laatste 2 jaar , een potje was hard , en de andere is nog prima vloeibaar , alleen de dop was er slecht af te krygen .

en hy lymt nog uitstekend.

vandaag zwarte draadjes van 0,1 mm door gaatjes van 0,5 mm heen gedaan en een reling gemaakt, voor de koperen plaatjes van gisteren.

en het waren 64 gaatjes ,en vast gezet met seconde lym.

en straks wordt het wit geverfd.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes Timber, maar even voor mijn duidelijkheid.
Dit zijn toch modellen van DeA en Hachtte denk ik.
Bouw je nu steeds aan elk schip een stukje waar je de afleveringen van binnen hebt gekregen?
Zomaar even een vraagje hoor, dan kan ik de bouwvolgorde wat beter begrijpen;)

hoi, Germt de amerigo vespucci was een uitgave van deagostini in 2007/2009.

en omdat het niet meer lukte met de hms victory(zie een paar dagen terug) ben ik met de amerigo vespucci verder gegaan na een bouw stop van 2 jaar.

Oké, ik snap het.
Slim om als het even met een bepaald deel niet lukt om met iets anders verder te gaan.
Straks pak je de Victory weer op en dan lukt het ineens wel.
Had ik ook met mijn regelingen;)

Succes, Germt

Laatst bewerkt door een moderator:
daardoor heb ik 7 schepen die niet klaar zyn ,de eendracht uit 2004, de titanic uit 2005 enz.de titanic moet nog 3 delen, de eendracht ongeveer 20 delen

vandaag een groot aantal revel verf potjes gekocht , by een hobby zaak in de buurt.

zodat we straks verder kunnen met de boot

misschien ga ik verder met de titanic, ik hoef nog maar 7 delen en het is 3 jaar geleden dat ik er voor het laatst wat aan deet .

ik begon er voor het eerst aan in 2006 als abb. van Hachette

grt timberwolf

ik kocht deze zaag by praxis

een van de reden dat ik nooit verder ben gegaan met de hms victory,

is dat de 2 de deck van onder is nooit helemaal gelukt zoals ik het wou.

en de andere dekken er boven lukte wel goed.

het bleef steeds irriteren.

en omdat ik het zonde vond om die goeie dekken te slopen .

ben ik oplaatst gestopt .

tot jan zwart met zyn boot begon en hem in tweeen zaagde met een zaag die er een beetje op lykt.

dus kwam ik dus op het idee om myn boot ook in tweeen te zagen .

wist nog niet hoe of waarmee, dacht eerst van voor naar achter.

maar dan kom je in probleem met de plastic raam folie.

en heb geen zaag die een boot elektrich in tween kan zagen , de boot is daar te breed voor.

dus keek vanmiddag by praxis by de zagen , en ik denk dat deze zaag het wel zou kunnen doen.

alleen zaag ik hem niet door van voor naar achter.

maar ik zaag het het kompleete midden stuk er uit ,een stuk van de voorkant en achterkant vandaan.

en vlak boven het tweede deck van onder zaag ik dan van voor naar achter , precies waar by my de berghout zit , dus de snede daar is later nooit meer zichtbaar.

en wil dan de gehele midden deel er uit halen , deck vervangen en weer terug plaatsen en weer vast lymen.

waneer ik het doe weet ik nog niet.

misschien maak ik de hms victory dan verder af.

Timberwolf
STOP STOP STOP
Je zegt:
is dat de 2 de deck van onder is nooit helemaal gelukt zoals ik het wou.
Over welk dek heb je het dan?
Ik vermoed het "upper gun deck". Dat is het dek dat door de kuil deels zichtbaar is. Klopt dat?
Voordat je drastische dingen doet, wat is het probleem precies ?
Ik denk dat zagen, zoals je voorstelt geen goed idee is. Je wilt iets repareren/verbeteren dus de afgezaagde voor en achtersteven moeten er daarna wel weer worden aangezet. Heb je bedacht hoe je dat gaat doen? Zonder een S-bocht in de kiel te creeeren? (Het zou in het echt in 1805 wel handig zijn geweest, want dan vaart het schip automatisch in zigzag lijn, en is dus moeilijker te raken. :wink: )
Het zal heel lastig zijn om dat goed te doen, inwendig zitten spanten in de weg, en uitwendig krijg je nooit meer strak afgewerkt.

Het is dus om een reparatie/verbetering te doen. Maak eerst eens aan ons duidelijk wat er dan niet goed of niet mooi is. Wellicht is er een andere minder drastische oplossing. Bijvoorbeeld alleen een deel van het halfdek verwijderen, zodat je er bij kunt.

Of je wacht tot 8 nov dan kunnen we er in Barneveld met een paar man naar kijken.
Ga niet overhaast en te ondoordacht drastische dingen doen. Hij is te goed voor de kliko.

Dus: STOP STOP STOP.
Laat zien wat je probleem is.
Jan Zwart.

de binnenkant is verder afgemaakt dan de foto laat zien.

de voorkant en achterkant en de kiel blyven zoals ze zyn.

Ik zie hier ook niet direct een probleem - wel een model wat al mooi in de steigers staat:)

Leg je de lat niet erg hoog voor jezelf, Timber?

Ik snap het ook niet helemaal:confused:

Tim, maak eens een foto van het dek waar je het over hebt.
Om een dek te herstellen lijkt mij het afzagen van "kop en kont" een wat buitengewoon drastische oplossing

Back