(Bouw)Verslag van de HMS Victory ,De Eendracht ,Titanic, Americo Vespucci

vandaag wat anders gedaan , ik de videokaart van de computer geupgrade naar een veel sterkerer uitvoering .

hy heeft nu een 2gb eigen geheugen .

hoi, pietsan ,als ik op myn boekje en internet deag. kyk zyn er op het boven deck 14 kanonnen.

2x 7 links en rechts.

en de 8 kanonen zyn de 2x 4 die zicht baar zyn dus links en rechts

Ik weet niet welk boekje je bedoeld, maar er zijn toch echt maar 6 kanonnen zichtbaar en geen 8. Zie foto. 3 aan bak- en 3 aan stuurboord. Er zijn wel vier openingen , maar de voorste is de bolderopening daar komen twee bolders in te staan per opening en geen kanon. ( is op de foto net niet zichtbaar)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
aantal kanonnen

Ik heb hier nog een foto waar je kan zien dat er zes geschutpoorten zijn op het halfdek waar de zes zichtbare kanonnen komen. Links daarvan is de bolderopening voor de bolders (geen kanon) en rechts staan ook nog zes kanonnen onder de campagne waarvan je later alleen de kanonsloop in ziet. Dus je begrijpt dat ik niet snap hoe jij aan 8 zichtbare kanonnen komt??
full

Laatst bewerkt door een moderator:
goed , het eerste gat is dan geen kanon , mag dan wel duidelyker in het deag. boekje van de boot .

ik doe het laaste gat niet die het dichts by de ramen zit hy komt recht onder een ander kanon te zitten en staat niet mooi .

wat ik bedoelde met de 8 kanons is 4 links en 4 rechts zichtbaar , maar omdat er een nu geen kanons gat is , is het dus dan 3 links en rechts zichtbaar .

ik had donderdag 10 raampjes voor de kanonnen by besteld by de kombuis en heb ze nu in huis , en online besteld.

dat is dus veel sneller dan een jaar geleden , nu misschien vaker by kombuis bestellen, als ze zo snel leveren.

vandaag alle 12 kanonsgaten gemaakt en de raampjes er in gelymt.

dus 6 aan de linkerkant en 6 aan de rechterkant.

die boldergat wat ik aanzag als kanons gat blyft voorloopig zo.

en de andere pc ook de videokaart vervangen .

vandaag de officiers hutten er in gebouwd,het klopte niet met de tekening , ik heb later de oplossing gevonden ik heb de balk aan de voorkant omgedraaid , en nu past hy wel waar hy hoort .

en myn kanon met koperen loop past ook mooi.

alleen ik heb maar 22 van die rolpaarden gehad van deagostini.

heeft iemand nog wat over, of weet waar je deze maat kan kopen .

bouw

Hoi Timberwolf

Wat je maakt ziet er goed en strak uit.
Maar je hebt toch een klein foutje gemaakt, de mast staat niet in de midden.
Aan bb site heb je 4 dekplanken, en aan sb site heb je er 5, dat moet je toch nog even oplossen hoor, anders heb je er later spijt van.

bedankt Bocdan , de mast die je ziet is de dikke dummy en die zit er maar een klein stukje in .

die kwam beter uit op de foto.

volgens de digitale schuifmaat is het verschil met de dunne mast op de bodem 1 mm verschil tussen lunks en rechts

ik heb de deckbalken gelegd en de spant kopjes afgezaagd , kan straker beplanken.

ik stop voorlopig even met de HMS VICTORY.

het laaste deck lukt niet zo als ik wil , de kanonen zyn ook niet geworden zo als ik wil ,enz.

het is beter voor de boot dat ik een tydje een andere boot neem .

ik ga verder met de AMERIGO VESPUCCI , de bouw begon in 2009.

de laaste keer dat ik bezig was is 2011.
de boot is afgestoft en schoongemaakt, en ik ga weer verder.

ik had toen nog geen verslag dus zyn er ook geen foto s van de bouw gemaakt.

ik ga dus met deel 66 beginnen

Laatst bewerkt:
ik ben druk bezig met deel 66 .

ik heb een aantal trapjes geverfd en andere onderdelen, en moet een trap reling enz buigen van koperdraad.

ik heb ook een schild geverfd met 2 bijlen er op.

nadeel hy was 5 mm groot , en moest in 3 kleuren , ik heb het maar by 1 kleur gehouden rood , anders was het niet mooi geworden .

als hy 10x groter was geweest had ik het geprobeerd.

morgen de rest van deel 66.

ik moet ook nieuwe modelbouw verf kopen het meeste is 30 a 35 jaar oud.

Back