(Bouw)Verslag van de HMS Victory ,De Eendracht ,Titanic, Americo Vespucci

Ik val er net in :shock: .... inderdaad goed bezig geweest!
Ga 't nog eens goed bekijken vanaf het begin, maar indrukwekkend wat ik tot nu heb gezien.:thumbsup:

full
zo zag de boot er in juni uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik vond hem niet mooi meer al een lange tyd .

hy was te donker Qua kleur , dus na zware verbouwing van 2 en halve maand.

zie hy er nu zo uit
full

Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag was het hier ook warm, my kamer is aan de zonkant boven.

30 c .

nu 26 c .

dus ook minder gedaan vandaag , dan ik wou.

ik ben vandaag bezig geweest met het boven deck, en omdat het voor een groot deel zichtbaar blyft probeer ik het zo mooi mogelyk te maken en dat kost dus tyd.

het voor deck heb ik al het midden stuk en de omlijsting van de kuil.

nu nog de rest

ik heb de lat lyntjes op het dek getekend en daarna het deck blank gebeitst.

en ben nu bezig met de nagelbanken deel 57.

Ziet er netjes uit, maar je hebt de openingen voor de masten ook dicht geplankt. Word dat straks niet moeilijk om de juiste plaats voor de gaten te vinden?

bedankt pietsan.

de mast gaten die zyn gemerkt, niet op de foto te zien.

ik ben nu bezig met deel 56 , de laaste 14 kanons gaten.

het eerste gat zat boven een kanon wat er direckt onderzat, vond ik niet mooi, dus heb ik hem opgeschoven, zodat alle 6 kanonnen van deck 4 (bovendeck) exact boven de kanonnen van deck 2 zitten, kanon 7 zit in zyn eentje in een hoek op deck 4.

ik bleek te kort koperen raamjes te hebben dus heb ik er 10 by besteld by kombuis , nu maar wachten of ik ze snel heb of dat het lang gaat duren.

ik gebruik de grote rolpaarden die ik kreeg by deel 120 voor myn 8 kanonen op deck 4 samen met myn eigen koperen kanons lopen.

ik heb de wielgaten er af geknipt zodat hy mooi vlak en laag staat, en in het midden naar buiten steekt.

en heb deel 120 nabesteld omdat er maar 4 in zitten en ik er 8 nodig heb .

deze rolpaarden had ik eerder moeten hebben dan was er een hoop ander gedoe nooit nodig geweest.

Timberwolf, je moet even uitleggen wat je precies bedoeld met; 'kanon 7 zit in z,n eentje in een hoek op dek 4 ?? dek 4 is in feite het halfdek en daar staan 6 kanonnen.

Een eindje verder in je verhaal heb je het over 8 kanonnen op dek 4 (halfdek), maar daar horen dus maar 6 kanonnen te staan?? Misschien bedoel je met 8 ook de twee reserve kanons op de bak?

hoi, pietsan ,als ik op myn boekje en internet deag. kyk zyn er op het boven deck 14 kanonnen.

2x 7 links en rechts.

en de 8 kanonen zyn de 2x 4 die zicht baar zyn dus links en rechts

Back