Bouw van Smit Nederland in Zuid-Afrika

Beste mensen het loop rek of hoe het ook wil noemen dan moet eerst weer goed nadenken
1 deze zijn weg gehaald toen de slaapboten geen loods meer behoede te varen bij binnenkomers en weg varende zeeboten dat de roeiers hebben in die tijd over genomen van de slaapboten
2 hoe zat dit in elkaar op het boven dek zat het aan de buitenzijde vast met een draaipunt je deed het hekje open en klapte het ik zal het maar loopdekje naar buiten de hekjes klapte we ook naar het dekje dan kon de overstromingen er op en af stappen het dekje stak uit tot de dek verschansing dat hat je nog de ruimte van de banden die over bord scharnieren er stond altijd een persoon boven bij de overstromingen en een beneden aan dek om de loods ladder in de te houden dat deze niet klem kwam te zitten

De hekjes klapte je een voor een naar buiten en dat ging bij het en kon je vast zetten met een pen dat ze vast bleven staan

Waarom ik de vraag stelde was niet alleen omdat ik die plankjes een keer moet gaan maken, maar omdat aan plankje nr. 68 twee messing plaatjes met een gaatje (nr. F537) moeten komen. Dit zijn dezelfde plaatjes als waarmee de reddingboeien aan de verschansing en kajuit moeten komen. 3 stuks per boei, 4 boeien.
Je hebt er 12 meegeleverd gekregen, maar als ik er dus ook nog nodig heb voor plankje 68, dan kom ik er tekort.
Dus gaat plankje 68 hoogstwaarschijnlijk niet gemaakt worden na de boeiende uitleg van dit bootonderdeel.
Bij het draaihekje ga ik het me niet moeilijker maken als het al is; één hekje komt er, en hoogstwaarschijnlijk alleen aan BB kant met één plankje.
Bedankt voor alle info.

Na nog een keer de boven aanzicht tekening van BB minitieus bekeken te hebben, heb ik plankje 68 gevonden.
Dit zit zo te zien op/aan het dak van de stuurhut richting de schoorstenen.
Dat gaat me dus een dillemma geven met F537 tegen die tijd. Zelf maar iets maken dan.

Plankje 68.jpg

Hierbij foto's van dit "plankje" waarmee je vanaf het dak van de stuurhut op het het verbindingsstuk tussen de schoorstenen kon komen waar ook de mast opstaat.
AZ146.JPG
IMG_0246.JPG

Laatst bewerkt:
Back