Dankjewel, Peter. De lange brede zaag heeft zijn waarde weer bewezen. Je hebt dan richting over grote afstand.Als je alles van te voren weet Peter, dan is slapend rijk worden ook geen kunst meer.
Heel mooi dat dit weer gelukt is hoor.![]()
Gr. Peter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dankjewel, Peter. De lange brede zaag heeft zijn waarde weer bewezen. Je hebt dan richting over grote afstand.Als je alles van te voren weet Peter, dan is slapend rijk worden ook geen kunst meer.
Heel mooi dat dit weer gelukt is hoor.![]()
Dankjewel, Koos. Nog 1x richting achterzijde. 3x = scheepsrecht.Knap stukkie zaagwerk Peter, word mooi man![]()
De zaag is te zien op de vorige pagina (47) post 939, een Japanse. En het is inderdaad wel dapper en gewaagd om zo'n model doormidden te zagen...Dapper Peter, heel dapper om je schip zo doormidden te zagen! Waar heb je mee gezaagd? Een fijngetante handzaag? Japanse zaag?
Hoi Ptèr.Dapper Peter, heel dapper om je schip zo doormidden te zagen! Waar heb je mee gezaagd? Een fijngetante handzaag? Japanse zaag?
Als ik alles van te voren had geweten dan had ik dat natuurlijk moeten doen na het beplanken van de romp. Nu dus extra zaaghandelingen.Een paar leden van het SoS wisten van mijn plannen:
Een BN als open-waterlijn-werf-model.
Dat betekend dat de romp doorgezaagd wordt op de waterlijn.
Geen Probleem, Piet. Dankjewel dat je alvast hebt geantwoord.De zaag is te zien op de vorige pagina (47) post 939, een Japanse. En het is inderdaad wel dapper en gewaagd om zo'n model doormidden te zagen...
(hopelijk spreek ik niet voor mijn beurt, want de vraag was eigenlijk voor peter)
Dankjewel, Peter. Het spannendste is nu dat ik in de oude zaagsnede moet blijven zagen.Verdulleme, dit is verrekte mooi hoor. ( en uitermate dapper )![]()
Hoi Fred. Soms heb je iets in de kop ......... en dat gaat er niet meer uit. En op een bepaald moment moet het gewoon gebeuren. Ik ervaar het werk aan de BN niet als 'zwoegen' hoor.Goed gereedschap is het halve werk zullen we maar zeggen, MAARRrR ik zou dit niet durven na al dat zwoegen
Hoi Fred. Van te voren wat proefjes doen met verschillende verschijningsvormen. I.c.m. de laag die je er op wilt aanbrengen. Dan krijg je een indruk van hoeveel werk welke werkwijze vergt en hoe het toont.Geweldig gezicht die treenails. Toch wel iets wat ik op mijn model ook wil aanbrengen. Ben alleen nog aan het nadenken hoe en wat
Yep, Koos. Stukje bij beetje ben ik er bijna doorheen.Gaat aardig zo Peternog een klein stukkie en dan kan de zaag opgeborgen worden..........
Hoi Hans. De schooners waren natuurlijk dekkend geschilderd om als houten schepen bestand te zijn tijdens het vissen op de Grand Banks.Dat ziet er goed uit qua kleur en oogt heel mooi. Je ziet de nerf erg mooi nog. Maar het blijft wel een beetje een vraag of het juist niet dekkend werd geschilderd![]()