Nou... Gisteravond even snel een paar lagen poriënvuller en Glitsa er overheen gekwast (bijna "gegoten"

)
en dat heeft vannacht kunnen drogen. Snel een paar boutgaatjes geboord, inslagmoeren er onder, en de machine op zijn fundatie geschroefd.
Die staat wel mooi...
Gezwind kijken of we deze contraptie een beetje makkelijk in en uit de boot kunnen krijgen, en...
Pief
Paf
Poef
is met een soort zijdelingse zwenkbeweging de boel door de opening gefriemeld...
En dan hoef je hem alleen nog maar op de spanten te laten zakken
Hier moeten uiteraard nog een paar pennen of bouten in komen, en om heel eerlijk te zijn, moet ik nog even denken over een "vlotte methode". Want de motor draait op zich heel mooi rustig, en ik verwacht niet een bomvrije bevestiging nodig te hebben.
Uiteraard komt er nu een heleboel "installatie" omheen, waardoor uiteindelijk de motor er vermoedelijk heel wat lastiger uit te halen en terug te zetten is.
Nog te doen:
-Toerental sensor maken en installeren (voor de governor)
-Gasservo plaatsen
-brandstoftank maken/verzinnen/kopen en installeren
-koelwater expansietank plus leidingen aanleggen.
-Accu's/ballast plaatsen.
-Ontsteking en startsysteem aanleggen en aansluiten
-Roer en pitch servo installeren
-uitlaatsysteem verzinnen (word nog een klus, want ik wil de rook uit de schoorsteen hebben...).
Uiteraard moet er ook nog geprogrammeerd worden, zowel zender als governor,
De afgelopen 2 dagen gingen even hard, maar vandaag is hoofdzakelijk opruimdag, want morgen weer voor een week aan het werk....
Mischien nog wat kleine details, maar huis aan kant en tas inpakken hebben uiteraard wel de voorrang.