D
djrene007
Guest
mag je eigenlijk in het openbaar vliegen met een rc heli ? in een weiland ofso
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
6-kanaals Helicopter Honey Bee CP 3 2.4 Ghz,Als ik het juist heb, dan mag 'wild vliegen' tot 2 kilo voor elektro kisten.
Brandstof is naar mijn weten verboden buiten de club.
Maar geen enkele agent zal je als je staat te vliegen met een dikke nitro heli op een verlaten weiland na toestemming te hebben van de boer, een bon uitschrijven.
Tenzij betreffende agent een slecht weekend heeft gehad (bijv niet intiem mocht zijn met z'n partner) of hij/zij nog z'n quotem van bonnen uitschrijven moet halen.
En JA; ondanks dat bijna elke agent dat ontkent is het dus echt zo.
Die dienders moeten helaas presteren en dat doen ze onder andere door het gevraagt aantal bonnen per jaar uit te schrijven.
Foei................
Vr GR E
Als ik het juist heb, dan mag 'wild vliegen' tot 2 kilo voor elektro kisten.
Brandstof is naar mijn weten verboden buiten de club.
Maar geen enkele agent zal je als je staat te vliegen met een dikke nitro heli op een verlaten weiland na toestemming te hebben van de boer, een bon uitschrijven.
Tenzij betreffende agent een slecht weekend heeft gehad (bijv niet intiem mocht zijn met z'n partner) of hij/zij nog z'n quotem van bonnen uitschrijven moet halen.
En JA; ondanks dat bijna elke agent dat ontkent is het dus echt zo.
Die dienders moeten helaas presteren en dat doen ze onder andere door het gevraagt aantal bonnen per jaar uit te schrijven.
Foei................
Vr GR E
Ik zit er sterk over te twijfelen om toch maar weer een heli aan te schaffen.
Ik heb een heli te koop voor een collega van mij en als je dat zo ziet gaat het wel weer kriebelen.
Ik heb een paar jaar geleden een walkera 60 gehad, Maar voordat ik het echt onder de knie had heb ik hem weer verkocht.
Vond hem trouwens niet echt makkelijk te besturen.
Nu heb ik een E-Sky HoneyBee King V3 RTF 2,4 Ghz gezien bij speedtoys.
Is dit een mooie heli om mee te beginnen?
Alvast bedankt
Mvg Dimitri
Helemaal mee eens, Bert.Toevallig hou ik mij de laatste twee weken redelijk bezig met een E-sky King en een Belt CP (weet zo gauw niet welke "V-versies", ze zijn niet van mij) en ik heb zelf een Walkera 60B. Wellicht worden de E-sky's als wat makkelijker vliegbaar voor de beginners ervaren, maar ik vind ze wat traag en wazig reageren. Persoonlijk vind ik de Walkera toch wel een heel goed machientje. In mijn ogen is alles wat strakker stuurt, beter voor een beginner, want agressief sturen kun je "temmen", een wazige reactie krijg je alleen weg met modificaties. Hoe preciezer een heli stuurt, hoe geschikter hij is om mee te leren vliegen, vooropgesteld dat je de heli door een geoefende piloot laat afstellen. De Walkera vliegt zonder modificaties mits goed afgesteld als een scheermes! Uiteraard zijn er altijd nóg betere heli's....
Groet, Bert
Ik zit er sterk over te twijfelen om toch maar weer een heli aan te schaffen.
Ik heb een heli te koop voor een collega van mij en als je dat zo ziet gaat het wel weer kriebelen.
Ik heb een paar jaar geleden een walkera 60 gehad, Maar voordat ik het echt onder de knie had heb ik hem weer verkocht.
Vond hem trouwens niet echt makkelijk te besturen.
Nu heb ik een E-Sky HoneyBee King V3 RTF 2,4 Ghz gezien bij speedtoys.
Is dit een mooie heli om mee te beginnen?
Alvast bedankt
Mvg Dimitri
Is er dan een betere (rtf) set dan de king V3/Belt V2 voor ~150,-? Eerst volgende is volgens mij een kds-s en die is al zo'n 100,- duurder. Je hebt dan een programmeerbare zender maar dat is het ook allemaal net niet volgens mij. De rtf zenders van zowel esky als kds zal je toch aan de kant gooien en iets beters aanschaffen.Dan ga ik mee in jouw persoonlijke mening.
Heb vroeger 2 stuks Esky Belt CP's gehad.
Kreeg ze nooit niet lekker.
Heb meerdere Esky King II heli's zien vliegen.(vliegt leuk, maar is het ook niet helemaal)
Voor dat geld kan men echt beter een ander merk heli kopen.
Ik kan helaas nog niet vergelijken. Sleutelen en afstellen kan een leuke uitdaging zijn, evenals het leren controleren van een instabiele heli. Als een a-merk heli bij wijze van spreken in de lucht hangt als een coax-heli zou er ook niet veel aan zijn toch?Ben echt van mening (uit ervaring) dat als je met een heli vliegt die van nature een beter vlieggedrag heeft dan die Esky modellen (de FP's uitgezonderd) en waaraan je ook minder hoeft te sleutelen omdat er telkens iets mis is met de heli of omdat er telkens iets aan bijgesteld moet worden men echt beter leert helivliegen dan met die Esky CP modellen.(en dan hebben we het nog niet eens over de ergenis die erbij komt met een heli waaraan vaak iets mis mee is)
Maarja, een Esky piloot zal vast een andere mening hebben.
Ja, een: t-rex 450/500, thunder tiger mini titan 325 of MSH Protos 500 lijkt me wel watZou ie eigenlijk ooit eens een CopterX of een KDS450SV naast zijn Esky CP heli moeten proberen.Hahahahahaha, dat zou ie het wel weten.............(en dan nog maar te zwijgen over een Trex450 ofzo.......)
Vr Gr E
Zolang je alleen vliegt, ben je niet vegunningplichtig, en dat houd o.a. in, dat je niks te maken hebt met geluidslimieten, milieumaatregelen etc etc.
...
Ga je met zijn tweëen staan vliegen (dus twee mensen die elk een eigen vliegtuig bij zich hebben), dan ben je al niet meer aan het wild vliegen, maar word je geacht een vereninging te zijn, ben je vergunningplichtig, en dus per definitie in overtreding.
Mooi topic
Ik heb nog niet zoveel ervaring, maar ben er zelf flink van overtuigd, dat je bijna met elke helicopter kan beginnen, als je maar rustig aan stapje voor stapje begint.
Nu heb ik zelf dus niet veel ervaring, wel is een keer gevolgen maar hele tijd terug, en was bij vriend. (weet niet welke heli, maar was wel een handige)
Nu zag ik zelf wel mooie helicopters zoals de E-Sky King V3
Welke helicopters adviseren jullie? Voor iemand met een klein beetje ervaring en die alles er voor over heeft het rustig te leren, zodat je met een redelijk goede kan starten?
Mvg,
Dan ga ik mee in jouw persoonlijke mening.
Heb vroeger 2 stuks Esky Belt CP's gehad.
Kreeg ze nooit niet lekker.
Heb meerdere Esky King II heli's zien vliegen.(vliegt leuk, maar is het ook niet helemaal)
Voor dat geld kan men echt beter een ander merk heli kopen.
Ben echt van mening (uit ervaring) dat als je met een heli vliegt die van nature een beter vlieggedrag heeft dan die Esky modellen (de FP's uitgezonderd) en waaraan je ook minder hoeft te sleutelen omdat er telkens iets mis is met de heli of omdat er telkens iets aan bijgesteld moet worden men echt beter leert helivliegen dan met die Esky CP modellen.(en dan hebben we het nog niet eens over de ergenis die erbij komt met een heli waaraan vaak iets mis mee is)
Maarja, een Esky piloot zal vast een andere mening hebben.
Zou ie eigenlijk ooit eens een CopterX of een KDS450SV naast zijn Esky CP heli moeten proberen.Hahahahahaha, dat zou ie het wel weten.............(en dan nog maar te zwijgen over een Trex450 ofzo.......)
Vr Gr E