Ben echt van mening (uit ervaring) dat als je met een heli vliegt die van nature een beter vlieggedrag heeft dan die Esky modellen (de FP's uitgezonderd) en waaraan je ook minder hoeft te sleutelen omdat er telkens iets mis is met de heli of omdat er telkens iets aan bijgesteld moet worden men echt beter leert helivliegen dan met die Esky CP modellen.(en dan hebben we het nog niet eens over de ergenis die erbij komt met een heli waaraan vaak iets mis mee is)
Maarja, een Esky piloot zal vast een andere mening hebben.
Zou ie eigenlijk ooit eens een CopterX of een KDS450SV naast zijn Esky CP heli moeten proberen.Hahahahahaha, dat zou ie het wel weten.............(en dan nog maar te zwijgen over een Trex450 ofzo.......)
Jouw ervaring is kennelijk nogal beperkt dan, want de Esky helicopters vormen een prima keuze voor gevorderden. Dat weet ik omdat ik met die Esky helicopters zelf vlieg (van CP2, King 2 t/m King 3 en Belt-CP2), maar ook vooral omdat ik óók gevlogen heb met Raptors, Trex, Robbe etc.
De KDS450SV valt qua prijs in een geheel andere categorie en is daarbij meestal een ARF kit. Wat dan opvallend is, is dat het qualitatief echt helemaal niet een veel betere heli betreft.
De Belt-CP en King 3 zijn ook gewoon robuust gebouwd. Over electronica valt te twisten, even zo als carbon frames en aluminium upgrades, maar wanneer je alles als stock benaderd liggen deze merken super dicht bij elkaar en is het eigenlijk gewoon dom te kiezen voor de duurste variant.
Dat is uiteraard ook maar mijn mening, maar ik denk wel dat jij in ieder geval nooit met Esky helicopters gevlogen hebt.