Een tijdje geleden een Webra T4-90 gevonden.
Volgens de vorige eigenaar waren er nieuwe lagers in gezet.
Dat was inderdaad het geval echter ws het niet zo netjes gedaan. Geen pakkingen gebruikt maar blauwe siliconen kit.
En nog erger het achterste krukas lager bleek een millimeter te dik.
Als het carterdeksel werd aangedraaid liep de boel vast....
Maar er zat wel een goede distributie riem bij.
En de drijfstang zat niet in het midden van de zuiger maar helemaal aan de kant
De cilinder bus bleek in dit geval behoorlijk vast te zitten. Ook na goed warm maken dus maar even een hulpstuk bedacht. Een oude cilinderkop die kleiner is dan de buitendiameter van de bus en groter dan de binnen diameter gebruikt.
Het een en ander goed schoon gemaakt en waar nodig gestraald en het juiste lager gemonteerd. En natuurlijk pakkingen gebruikt.
Het is overigens een versie met een sensor in het carterdeksel. Helaas heb ik de ontsteking er niet bij.
Ik heb nu 3 versies van deze motor.
De eerste uitvoering met de carburateur aan de zijkant in het carter.
Dat bleek niet goed te werken dus kwam er een modificatie met de carburateur op de kop en dekseltjes op het carter.
En die met de zwarte cilinderkop.
Of er meer uitvoeringen zijn weet ik niet.
Ik heb ook geen idee wat er anders is aan de versie met de zwarte kop. Ik zie zo geen verschil.
Het carterdeksel met de sensor was volgens mij een losse accessoire.
Jan