In de spoeling komt geen uitlaatgas.

om de dooie donder wel

Er is geen enkele zuigerveer 100% dicht, en als bij viertakten de smering langs de zuigerveer komt, komen daar toch echt ook uitlaatgas en (vloeibare) verbrandingsproducten mee. Waarom zou dat bij tweetakten anders zijn?
Het is zelfs bij tweetakten nog veel erger, want
iedere keer keer dat je bij een tweetakt het gas terugneemt, vind er gedurende de periode dat het toerental nog aan het terugvallen is, terugslag in de transfer poorten plaats (motor heeft nog hoge toeren, maar het carter kan zich niet vullen omdat de gasklep dicht staat. Uitlaatpoort opent, inlaatpoort opent, vind geen spoeling plaats omdat er geen mengsel in het carter is, uitlaatgas knalt zo je carter binnen).
Je zou voor de aardigheid eens moeten kijken hoe vies de spoelluchtruimtes van zo'n grote tweeslag scheepsdiesels wordt, en die machines zijn toch specifiek ontworpen op een zo efficiënt mogelijke spoeling. Toch vind je daar na een paar duizend draaiuren letterlijk tientallen kilo's roet, carbon, olie en dat is echt HELE vieze gore troep, en ook de reden waarom er destijds kruishoofdmotoren uitgevonden zijn.
Je praat zomaar over een paar procenten recirculatie, en dat proces is continue. Het spoelt bij iedere cyclus weer weg, maar het KOMT er ook iedere cyclus.
Zuurvorming kan ook in je buffertank of brandstofkan optreden. Dan zijn water en zuurstof bezig met reageren.
Methanol kan inderdaad zuur vormen met CO, maar dat is Azijnzuur... Dat doe je over de salade of je ontkalkt er je koffie apparaat mee. Dat is niet zo heel erg agressief. Kan inderdaad messing enigszins aantasten, maar messing is dan ook helaas een niet zo heel erg "bestendig" materiaal, na 5 of 10 jaar indompeling, kan dat het zink uit messing oplossen en dan wordt het spul poreus en bros... Heck, Messing kan al ontzinken door gewoon leidingwater, vraag maar aan de stoomjongens...
Maar dat is NIET het hoog corrosieve en gevaarlijke mierenzuur. Om mierenzuur te vormen is er OF een "biologische tussenstap" nodig, zoals die in je spijsverteringsysteem plaatsvind, OF een technische, in een reactorvat met gecontroleerde omstandigheden, want die reactie is niet rechtsstreeks en ook niet spontaan.