Wie bouwt er wat

Mooi Jef ik heb ook een Telemaster, fantastische vlieger, het ontwerp stamt geloof ik ook uit de vrije vlucht wereld van meneer Denzin, enorme vleugel, maak je ook rolroeren?

Ja , vleugel tekening is nog onder constructie

Schermopname_19-12-2024_194652_.jpeg

Groeten Jef

O ja keurig hoor, ik had een kit van Engel, in Duitsland gekocht op een beurs voor 60 Mark, dan weet je gelijk hoe lang geleden.
Welk programma gebruik je voor het tekenen Jef?

Ben bezig met een Diamond Demon met een Super Atom diesel van MPjet
2025-04.jpg

En dit is altijd fijn ;), lijm aan je vingers :oops:
Spanlak en UHU hard aan de vingers.jpg

Deze "tissue" wordt gekrompen met het strijkboutje......niet met water....
Wel later spanlakken.
Heb ik de Gladiator ook mee gedaan, mooi en erg sterk......in 1 richting(!)

Hieronder de vleugel, nog geen spanlak, alleen met strijkboutje
vleugel nog niet met spanlak.jpg

Het verhaaltje van Henk idd.....het MBF is veranderd.....
Misschien een eigen PH-SAM forum?
Maar bouwen en vliegen doen we nog steeds :yes:
Groetjes, Kees

Bijlagen

Hoop dat ik in het goede topic zit ,

in de tekening van de Wart hog staat de vleugel vlak getekende 0 graden instelhoek , apart erbij vermeld staat 2 graden .

welke is de juiste ?

Stabilo staat in de tekening op nul graden .

Scherm­afbeelding 2025-06-04 om 11.07.45.jpeg

Hoop dat ik in het goede topic zit ,

in de tekening van de Wart hog staat de vleugel vlak getekende 0 graden instelhoek , apart erbij vermeld staat 2 graden .

welke is de juiste ?

Stabilo staat in de tekening op nul graden .

Bekijk bijlage 620099
Ja moet zeker op +2 liggen op de romp anders vliegt het niet bij single channel.
Met hoogteroer gebruik is dat wel te trimmen, maar ziet er dan niet uit, want de romp ligt dan niet vlak en gaat mee met de 2 graden die je nodig hebt op de vleugel voor vlakke vlucht.

Ja, stabilo staat op 0 en motor op -5, dus die + 2 lijkt me wel kloppen, helemaal om dat het een half symmetrisch profiel is.
Kon je die NACA 2412 nog ergens uit een database halen? Want hoewel niet superkritisch, het is wel heel bepalend voor het vliegbeeld en de praktische bruikbaarheid van de kist.
Maar inderdaad, de echte Rudder Only aerobatic kistjes hadden maar weinig klim... totdat de gang er goed in kwam na een duik door snel L-R achter elkaar.

Oh ja, Mini Hog. Een Wart Hog heeft twee turbines achter tegen de romp....:p

Tekening aangepast en nu gaatje vinden in de planning om een test kit te snijden.

Van het profiel heb ik een dxf gevonden in een database en in de tekening geplakt .

gelukkig wel het goede model getekend die ene met een dieseltje voorop , niet die met twee turbines aan de zijkant :-)

Hebben we nog ergens een iets betere tekening van de AM-10 of is wat er in het topic staat dat wat er is .

Op zich voldoende om iets van te maken (wat niet in de tekening staat vul ik zelf wel in .

Ik kan alleen niet beloven dat hij volgende week klaar is ,-)

Back