Wie bouwt er wat

Er is altijd ruimte te maken en een klein modelletje kan er altijd nog wel bij.
Ik zie dat de laatste reactie is van 20 maart 2020, nog even en dat is bijna een jaar geleden. De vraag die Ton aan het begin toen stelde is zo te zien nu nog steeds actueel.
Bijvoorbeeld wat denk je van een Micro Mustang of niet Ton. ;)
Deze of zijn andere varianten passen altijd. Trouwens, hier op het forum is hierover een leuk topicje.
Kan je adviseren hier even naar te kijken en je bent verkocht.

https://www.modelbouwforum.nl/threads/rbc-micro-p51.100847/

Laatst bewerkt:
Ik zou beginnen met de Tomboy, maar toen begon dit project te sputteren. De Simplex 40 ligt al bijna een jaar op bekleding te wachten. Dus die maak ik ook maar even af!

Bijlagen

• 908368C3-1529-4DEB-9653-D1C4EF0C32AB.jpeg
    908368C3-1529-4DEB-9653-D1C4EF0C32AB.jpeg
    385,4 KB · Weergaven: 220
  • 9997D146-763A-4690-BA1A-6A8D2A30E53D.jpeg
    9997D146-763A-4690-BA1A-6A8D2A30E53D.jpeg
    152,5 KB · Weergaven: 220
  • Like
Reactions: AER
Nou hier dan Tomboy wacht op motor, Kerswap en Tomboy gaan richting schuren en bekleden, Nobler moest ff wachten omdat ik niet kon hardsolderen (Corona), is deze week gelukt.
Foka is uit 1971, was em kwijt maar stond nog in een zolderkast. Rudder en stabilo zijn weg. Vleugel bekleding zit er vreselijk op. Snap niet dat ik dat toen zo gedaan heb.
Er is nog een Miss America shortkit al een week of drie onderweg vanuit Engeland.
O ja en off topic nog twee buizen gitaar versterkers afbouwen. Ik heb het naar mijn zin!

Bijlagen

• IMG_4294.JPG
    IMG_4294.JPG
    329,4 KB · Weergaven: 256
  • Kerswap aandrijving.JPG
    Kerswap aandrijving.JPG
    292,9 KB · Weergaven: 283
  • Kerswap.JPG
    Kerswap.JPG
    295,8 KB · Weergaven: 253
  • Nobler.JPG
    Nobler.JPG
    300 KB · Weergaven: 255
  • Tomboy.JPG
    Tomboy.JPG
    221 KB · Weergaven: 266
Leuke collectie modellen moet zelf toch ook nog een LB kist bouwen, al was het alleen om weer eens wat rondjes te kunnen draaien.

hahahaha geweldig mannen. Mijn ervaring is al weer van heel lang geleden en voornamelijk rondjes draaien met Cox o,8 en een 1cc diesel.
Ooit 1 keer gevlogen met een 6,5cc stunter en zelfs een looping gedraaid maar dat is denk ongeveer 40jaar geleden.
Jammer is nu wel dat ik met een E-motor moet vliegen want wil ook op ons RE veld vliegen.
Heb al wat zitten tekenen maar wil eigenlijk eerst een goede E-model aandrijving weten, voordat ik zelf wat teken voor een freessetje van de ribben te kunnen maken.
Moet een goed uitganspunt hebben van de aandrijving vanwaar ik kan starten.

Ton, is de Blue Pants op Elektro niets voor jou? Makkelijk te bouwen en ruimte genoeg voor een Elektro ombouw.
Ik heb een Belgisch tijdschrift waarin een verslag van twee stuks E-Blue Pants, weliswaar remote Electro, maar dat maakt verder niets uit, gewoon timer erin.

Ja dat klinkt goed zou je dat verslag kunnen scannen en hier plaatsen denk zelfs dat ik ooit al een stukje aan de Blue Pants heb zitten tekenen

Ton, wil ik best doen, maar het wordt dan begin maart want dan zijn we terug in Duitsland.

Misschien dat een Belgisch forumlid meeleest, het is een tijdschrift van de Belgische bond.
Ben even de naam van het tijdschrift kwijt, er staan ook vrij veel berichten in van SAM België.

Mocht het via 'België' niet lukken, trigger mij even begin maart.

Blue pants was mijn eerste echte stunt kist. De motor heb ik nog en heeft alles bij elkaar nog geen half uur gelopen . Een Fuji 3,5 cc . hij staat hoog op mijn verlang lijstje. Afgelopen jaar is het weiland naast ons huis gevlakt en ontdaan van kuilen. dus mochten we ooit nog van corona afkomen dan kunnen we daar best een keer een middagje vliegen.

Den Dirk , op het forum bekend onder de naam , Gea , vliegt een Blue Pants op elektro , misschien daar eens contact mee opnemen .

Groeten Jef

Heb voor de LB electro nog geen haast en ben al lekker aan het rondstruinen op het net.

Lijkt me wel leuk Harry om dat verslag een keer door te kijken en maart is ook prima.

Jef bedankt voor de tip zal Gea een keer contacten als ik zover ben.

Ga nog effe verder rondsnuffelen op het net.

Dat was snel heb Gea al gevonden over de Blue Pants en zag dat een 250Watt voldoende moet zijn ook voor een Suppi en denk toch dat het dan een Suppi gaat worden.

Beste mensen,
Ik ben bezig met het Nederlands ontwerp de "Berbel" van H Glanzer.
Waarom........vanwege het koperbeslag wat gebruikt wordt voor de vleugel bevestiging en het toegangsdeurtje van het "lood compartiment". Vleugels en staartvlakken bekleed met tissue maar nog niet gedoopt.
Romp nog niet ivm inbouw RC
berbel_glanzer_1938.jpg

Zover klaar 1.jpg

Hang en sluitwerk van de loodkamer.jpg

Midden stuk met koper beslag.jpg

Dit is mn eerste zwever, ben benieuwd!
Gr
Kees

Hoera, hij is binnen. Miss America van Belair_kits.
Beetje onhandige tekening van 3 meter maar ziet er voor de rest prima uit. Heerlijk die lockdown!
Groeten
Ed

Bijlagen

• IMG_4385.JPG
    IMG_4385.JPG
    344,3 KB · Weergaven: 231
  • IMG_4386.JPG
    IMG_4386.JPG
    266,3 KB · Weergaven: 236
  • IMG_4387.JPG
    IMG_4387.JPG
    207,7 KB · Weergaven: 237