Wie bouwt er wat

Oude kisten in oude dozen... het heeft wel wat... past wel in dit straatje van nostalgie.
Dit is wel een aardig dingetje. Is al in de familie sinds omendenabij 1932??
Uiteraard een van de triggers voor mijn modelvliegbootimprinten...
Hoewel altijd met uiterste zorg behandeld... een vouwtje en een deukje... herstellen, niet te doen, risico te groot...

Wel wil ik hem nog eens RC groot gebouwd hebben. Zal er wel niet van komen. Maar de tekeningen zijn een keer door een Engelsman uitgewerkt.

Frog Interceptor. Nu heb ik wel een ACE Cloud Dancer 40. Zou met een ander staartje, ondanks laagdekkertje... ietsje er op kunnen lijken… wil ik
dat vliegertje met toch maar een nieuw stabilo en kiel, opbouwen in deze sfeer. En dan een Saito 62 op de bok.

DSC_0542.JPG

Helemaal guitig wordt het, als je de startdoos er ook bij zou bouwen... het zal wel bij dromen blijven....

DSC_0527.JPG

RDW certificatie niet nodig...

DSC_0524.JPG

Op octrooischendingen te voorkomen... trof je dit relaas op de doos... opdat er niemand een poging tot copy-cat zou wagen...

DSC_0522.JPG

Nog eventjes door bewaren en het ding is 100 jaar oud... pffffieuw!

Gr Bas

Laatst bewerkt:
dank je!
torretje wilde niet echt lopen.....carb blijkt ernstig verstopt met wonderolie resten.
ga ze even uit elkaar halen en schoonmaken..
ja gaaf Chico versus Wespe...

torretje is een osmax.15 cv a....prachtig machientje :banana:

heb de oorzaak gevonden....
rubbertje op de stationair sproeier helemaal naar de knoppen.....ja kun je draaien wat je wilt...gaat niet lukken.
rubbertje vervangen....poging 2 binnenkort..

Ben begonnen aan een David Boddington Tyro Major.
Vond het boekje beheers en vlieg uit 1977....
Had de tekenig in mijn bezit....leuk modelletje het begon te kriebelen....
Tekening maar opgespannen,uitgegeven door hb ....hout gekocht......en begonnen......heerlijk man...Bekijk bijlage 600583

Bekijk bijlage 600584
Das leuk man heb die ook op de lijst staan, ook vanwege dat boekje grappig he dat heeft toch wel wat, ook al 100 keer naar de Skyrider gekeken ook leuk.
Dan wel in het originele schema want dat maakt het extra leuk

Iemand een kleurensschema van de tyro major???
Ook zo een ding......broeit al 15 jaar in mijn pannetje.......zo van ,zo das leuk....moet ik ook nog eens een keertje bouwen.....eindelijk begonnen.......super leuk!

Skyrider ....ook gaaf..

Een van mijn dirty pleasures was de Ghostrider, niet in de laatste plaats omdat ik -trotse bezitter van één Webra Record- keek naar alles waar een 1,5 cc in kon.
En drie functies met maar één kanaal bood natuurlijk ook perspectief.

FF gekeken op OZ maar wat heeft die man een hoop kisten omtworpen en wat een diversiteit, geweldig.

Ja en allemaal leuke ontwerpen en goed vliegend, heb DB gesproken op de WK schaal 1994 in NL.
Super aardig en gezegd dat ik een Piper voor de wedstrijd wilde bouwen en twee weken later lag er een tekening in de brievenbus.

Ooit een Barnstormer gehad met flapjes toegevoegd en een saito 80 4t boxer wat een heerlijke kist was dat en perfect met die Saito.

Ook leuk dat zijn zoon Aeromodeller weer heeft opgestart en dat erg leuk deed en was helemaal blij dat Ben en ik mijn Stik, zijn vaders ontwerp, voor de SAM 35 diesel vlucht around the world gebruikte.

Jammer dat zulke grote namen als een David Boddington er niet meer zijn.

Ja,geweldige kerel was dat.
Altijd een hoedje op....Boddo werd hij genoemd..
Op os 94 nog met hem zitten praten...
Hij vroeg wat het gewicht van onze dc4 was,samen met frans gebouwd.
Ik heb geen idee...maar ze vliegt waanzinnig lekker....
Hij kwam niet meer bij en zei....dat is het allerbelangrijkst....zei die met een big smile...een tijdje later 2 aeromodellers met een mooie fotoreportage erin op de mat....geweldig heb ze nog steeds...
Ja mooie kerel..geweldige modellen gemaakt en ontworpen.....
Misschien een vintage boddodag??:rofl:

Back