Als je de omgeving kent zie je zelf precies waar je neerkomt, zolang je beeld nog werkt...
Uit een ander draadje over dezelfde crash:
.... Nog vervelender is het feit dat ik in een staal van 400/500m afstand geen idee heb waar ik was. Laatste beeld dat ik zag was een vaag error bericht van de hornet osd en toe klaptte ze vol naar recht. Toen hield mijn videolink er ook mee op..
I rest my case: Zolang het ding nog niet gevonden is, is GertJan rond de 600 Euro armer. En dat is héél vervelend voor hem...
Een spotter (op zijn minst) had dat risico een stuk kleiner gemaakt.
Buiten dat, het argument is al véél vaker aangehaald: Vliegend met uitsluitend FPV als navigatie is de kans dat je "kwijtraakt" wáár je precies uithangt, levensgroot aanwezig. En daarmee de kans op onbedoelde gevaarlijke vlieggedragingen evenredig vergroot. Want als je niet weet waar je uithangt, weet je ook niet of je veilig bezig bent. En als je dat niet weet, ben je
per definitie onveilig bezig.
Dan is "als je je omgeving kent..." en "mits je link nog werkt" gewoon een kul-argument, want het gaat van twéé
veronderstellingen uit, niet van twee
zekerheden.
Gebruik nu gewoon een spotter (en buddybox), het is buiten alles ook nog eens de enige manier om aan de wet te voldoen.
Crashes zijn niet te voorkomen, net als verkeersongelukken. Maar net als verkeersongelukken waarbij iets niet in orde blijkt, leiden crashes waarbij niet aan de regelgeving voldaan wordt, alleen maar tot gezeik en strengere regelgeving....
Groet, Bert