Wat was jouw crashschade?

Op jullie veld sta je er in de loop van de middag er ook tegenin te kijken he. Toen ik daar eens kwam vliegen had ik ook zoiets van 'ga eigenlijk liever aan de andere kant staan' maar dat kun je dan niet zomaar doen. Lijkt me evengoed wel gezellig om weer eens langs te komen.

(posted with a tablet)

Op jullie veld sta je er in de loop van de middag er ook tegenin te kijken he. Toen ik daar eens kwam vliegen had ik ook zoiets van 'ga eigenlijk liever aan de andere kant staan' maar dat kun je dan niet zomaar doen. Lijkt me evengoed wel gezellig om weer eens langs te komen.

(posted with a tablet)

Als je het even duidelijk aangeeft, en de drukte laat toe dat je even alleen vliegt, is er niemand die je tegenhoud, zolang je niet boven de weg of de pitt komt.

Je bent van harte welkom! We vinden het altijd leuk om iemand te zien die de dingen doet die wij niet doen :D
Helaas ben ik er de komende 5 weken niet om je te begroeten....

Groet, Bert

lastig is het inderdaad,
de positie van de heli te beoordelen
als je tegen de zon kijkt,
(vliegt die na je toe of van je weg ???)

groetjes van Uwe

Vriend van me boorde gisteren z'n trex 550dfc inverted de grond in.... zeer weinig van over!!!!

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator:
Vriend van me boorde gisteren z'n trex 550dfc inverted de grond in.... zeer weinig van over!!!!

4 Beta

jammer voor zo' n mooie vogel,
nieuw bouwen, als het kan,
en verder vliegen,
suc6 aan jou vriend,

groetjes van Uwe

H E L P!! :(

Bixler fpv toestel inclusief Gopro hero 3 silver edition, FY31AP& Hornet OSD & 600mw 5.8 ghz etc verloren tijdens fpv vlucht. Locatie Midden Drenthe (Spier) alle hulp is welkom!!! Ken je iemand uit deze omgeving met een quad oid laat het hem of mij weten. Ligt voor €600 in een straal van 500m van mijn opstijg locatie. Oorzaak crash was een vleugel die afbrak (waarschijnlijk).

Geen Crash, maar gedeukte ego

Zondag wilde ik de accu's van de 600 pro aansluiten (2 maal 6S) en lette niet op. Beide accu's op elkaar kortgesloten.... Gevolg groot geknetter, stekker weggebrand, 5 vingers verbrand en een zwaar gedeukt ego.............

Onwijs balen Gert-Jan. Hopelijk dat je hem later toch nog terug vind. In ieder geval succes en de moed niet opgeven!

@Zande: dat is wel even link. Wat je moet proberen is om de stekers zo te kiezen dat dit niet kan gebeuren. Je bent er in ieder geval nog aardig mee weg gekomen.

Kon je niet zien waar hij terecht kwam?? Balen!!!

Wel als ie niet aan het fpv-en was geweest...

Dan was zo'n 2 euro pieper zo gek nog niet geweest... gelukkig is het droog weer, al word het wel erg vochtig 'snachts.

Hopelijk vind je het terug voor iemand anders het ongevraagd voor jou doet...

Wel als ie niet aan het fpv-en was geweest...

En dat.... zie de discussies over de gewijzigde regelgeving m.b.t. FPV, is de reden dat er met een spotter/buddybox systeem gevlogen moet worden.... Want blijkbaar had je ondanks je FPV setje, niet het flauwste benul waar je uithing.

Een buddybox had de crash niet voorkomen, maar een spotter had WEL gezien waar je ongeveer terecht gekomen was....

Groet, Bert

Als je de omgeving kent zie je zelf precies waar je neerkomt, zolang je beeld nog werkt...

4 Beta

wou @Zande:

dat doet echt pijn,
doe de stekkers in kleuren rood en zwaard,
geen garantie, dat het nooit fout gaat,
maar je zou toch beter opletten,
beterschap met de vingers.

suc6 @Gert-JanP:

groetjes, Uwe

kan alles, zelfs als je man en vrouw stekkers gebruikt,
je moet toch bij 2 x 6s een tussenkabel met twee keer man (of vrouw)
hebben, en zo heb je het dan ...
groetjes van Uwe

Als je de omgeving kent zie je zelf precies waar je neerkomt, zolang je beeld nog werkt...

Uit een ander draadje over dezelfde crash:

.... Nog vervelender is het feit dat ik in een staal van 400/500m afstand geen idee heb waar ik was. Laatste beeld dat ik zag was een vaag error bericht van de hornet osd en toe klaptte ze vol naar recht. Toen hield mijn videolink er ook mee op..

I rest my case: Zolang het ding nog niet gevonden is, is GertJan rond de 600 Euro armer. En dat is héél vervelend voor hem...
Een spotter (op zijn minst) had dat risico een stuk kleiner gemaakt.

Buiten dat, het argument is al véél vaker aangehaald: Vliegend met uitsluitend FPV als navigatie is de kans dat je "kwijtraakt" wáár je precies uithangt, levensgroot aanwezig. En daarmee de kans op onbedoelde gevaarlijke vlieggedragingen evenredig vergroot. Want als je niet weet waar je uithangt, weet je ook niet of je veilig bezig bent. En als je dat niet weet, ben je per definitie onveilig bezig.

Dan is "als je je omgeving kent..." en "mits je link nog werkt" gewoon een kul-argument, want het gaat van twéé veronderstellingen uit, niet van twee zekerheden.

Gebruik nu gewoon een spotter (en buddybox), het is buiten alles ook nog eens de enige manier om aan de wet te voldoen.

Crashes zijn niet te voorkomen, net als verkeersongelukken. Maar net als verkeersongelukken waarbij iets niet in orde blijkt, leiden crashes waarbij niet aan de regelgeving voldaan wordt, alleen maar tot gezeik en strengere regelgeving....

Groet, Bert

@ Lama, zo'n pieper met veel db die je op een vrij ontvanger kanaal zet en kan activeren via een switch op je zender. Natuurlijk wel hopen dat de ontvanger na de crash nog gekoppeld is aan een accu :rolleyes:

Crash Logo 400SE

Gisteren weer eens onhandig de Logo 400 tegen de grond gezet :hammer: Bezig met een inverted pirouetting circle. Net te weinig correctie gegeven en zag dat het fout ging. TH er op en helaas.......

Schade viel wederom mee (wat is meevallen :-( ):
- hoofdrotorbladen;
- staartbuis;
- 1 x tail boom brace;
- staartrotoras;
- tail pitch slider;
- 3 x servo gear;
- drive pulley main gear.

Met dank aan Remco (4RC) de boel vandaag weer in orde kunnen en vanavond weer 5 vluchten kunnen maken. Remco gaf mij ook nog de tip om het landingsgestel vast te zetten met nylon bouten waardoor niet de lipjes op de frameplaten afbreken :thumbsup:

vorige week de 600 e pro net opgestegen
en wilde naar idle up. ipv deed ik throttle hold.
hoorde moter onderuit gaan en direct de hold eraf.
maar te laat
de heli kwam autoroteren naar beneden
en belande in de slootkant.
torq tube gear gestript.
dus schade viel mee. en even beetje afdrogen.
mij esc ( castle creations ice 2 120 hv )
schijnt een bail out functie ofzo te hebben
zodat je direct weer als je de hold eraf haalt
de moter op gang brengt
heb vandag gekeken met de castle link
maar kan nix vinden.
iemand hier kennis van zaken betreft het instellen??

gr bas

Back