Wat was jouw crashschade?

Haha, ik zou ook wel meer willen vliegen. Maar helaas heb ik ook mijn werk en gezin. En die gaan nu eenmaal voor. Het vliegen mixen we er tussendoor. Moet ik wel zeggen dat mijn vrouw mij erg steund en dat is natuurlijk erg gaaf!

@Waxweazel: klop, ik maak inderdaad heel veel vluchten. Vorige week bijna 50 vluchten in 1 week gemaakt! En dan crash je gewoon wat vaker als dat je alleen op zondag vliegt.

Pffff, vandaag weer de Logo 400 gecrashed..... Dat is net even te kort achter elkaar om leuk te zijn. Reden: steekvlieg :( Was inverted flink aan het dalen toen ik werd gestoken. Schrik en kabaffff....

Omdat ik het niet verwachte schrok ik en ging het direct mis. Daarna nog 5 vluchten gemaakt met de Logo 700. Ook daarbij werd ik gestoken maar wist ik dat het kon gebeuren. Dan is de schrik er niet meer en dus ook geen probleem. Maar wel onder de bulten naar huis haha.

Schade lijkt weer mee te vallen. Maar ik moet hem nog wel even helemaal uit elkaar halen om dit te bevestigen. In ieder geval zijn die k$#@ bladen weer gesneuveld. Canopy is nog wel te gebruiken.

Joop als de logo 400 weer klaar is wel even het volgende meenemen naar het veld.
-= freakware GmbH =- BALLISTOL Stichfrei - 100ml Pump-Spray (KLEVER) BAL26800 :mrgreen::mrgreen:

Mvg. Freddie

Om even terug te komen op me belt joop.

Beetje laat, maar beter laat als nooit.

Ik had er 7x mee opgestegen, want vluchten kon je het niet noemen.
Bezig met een wobbel uit de heli te halen... Hij is er uit, een nieuwe main as. Nu nog aan het stoeien met een wag op de tail. Gisteravond pas goede afstelvluchten kunnen maken...

Staartriem gebroken op 2 meter hoogte. Te laat vervangen, was behoorlijk uitgedroogd
Geen ongelukken. Alleen padelestang krom zo te zien
Groet
Martin

zal het filmpje voor zichzelf laten spreken.

schade:
bladegrip
spindel
tailshaft
tailblades

mainblades hebben het overleefd :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach voor alles is een eerste keer dus zo ook voor mij:p

Helaas de VCTRC te hard de grond laten voelen, was het een stuurfout....nee.......... was het een technisch falen ....ja , was het te voorkomen ja....was het mijn eigen schuld .......zucht ,.........ja:D

het goede is dan wel weer dat de schade meeviel;) (MG, ballinkje, landingskid, servo gear)

ja dus hij is ook nog crash bestendig.........:D maar moet wel weer paar weekjes wachten, maar dat geeft niet, was er ff klaar mee na 3 volle dagen ploeteren.

geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens, al beginnen m'n vingers ondertussen al wel weer te jeuken.. wachtende op m'n parts en tools ..

uiteraard, maar wil graag m'n pitch van de bladen goed hebben staan.
kan eventueel al wel 3 rustige vluchtjes maken, maar wil eigenlijk liever de heli weer helemaal strak hebben.

Crashschade weet ik niet, ik denk enorm

na een vlucht achteruit met neus naar beneden,
je weet hoe dat gaat:
achteruit vliegen, neus naar beneden en negatief pitch en neus weer naar boven en ... de laatste keer die neus niet meer naar boven gekregen,
vleugel raken de grond en plooooooop heeft die alles uit elkaar getrokken,
na een uur heb ik de heckservo gevonden, ...

grond : stuurfout of is een link van de elevator gebroken,
die bladhouder zijn weg en de elevator link ook compleet weg,
assen en lagers zeker ook kapot, bladen ook , main gear en heckdrijving ook,
even morgen na de servos kijken, elevator is in ieder gevall kapot, die loopt zo maar door, en de heckservo ook, landingsgestel hmmm, 'n beetje kapot, en wat vervelend is, de lipo is ook stuk, lijkt een banaan,

een aardige klap, op het eerste zou ik zeggen totellos, maar goed gevlogen,
zien we verder, nu eerst maar "goed bye Blade"

groetjes van Uwe

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Damn Uwe, dat is balen.

Ga je 'm nog proberen op te lappen?
Of is ie daar te gaar voor?

Gelukkig heb je nog een paar andere toestellen om mee te vliegen, maar zonde is 't wel.

Back