Wat was jouw crashschade?

Helikopter regel Nr. 1

"breng de heli heel naar huis"

da betekend niet alleen 'niet crashen'

maar ook voorzichtig de trap naar boven dragen
of niet over hen vallen,

>>> maar gelukkig is het nog redelijk uitgegaan,
gebeurt de volgende keer niet meer, hoop ik (en jij)

groetjes van Heli-Uwe

Was naar het veld getrokken met de Mcpx Bl en de trex500, eerst de trex 6lipos leegevlogen, dan de mcpx 6lipo leeggevlogen, mcpx op de achterzetel gelegd... en vertrokken... Heb een klein excuus dat het toch heel warm was en ik stond al een tijdje in de zon, biertje erbij, ge kent da he :cool:
Heb het al dikwijls "bijna" voorgehad, dus moest er eens van komen... Het gebeurt nl geregeld dat de boer op z'n veld moet zijn en dan moet ik ff m'n auto verzetten anders kan hij niet door de brave man ;)
Lesje geleerd hoop ik inderdaad, ik zet nooit meer iets rond de auto :rolleyes:

das balen inderdaad ,boor je hem niet de grond in ,en alsnog schade

maarja hij vliegt alweer las ik :D

Gr Nick

Ja zenne, het grootste deel vd spullen had ik nog liggen en de rest ben ik s'anderendaags gaan halen bij de plaatselijke RC boer:rolleyes: Had nl net een week vrij en het was eindelijk eens mooi weer, dus die moest gewoon de dag nadien weer paraat staan :D
Grtz Koen

Kweetniet of dit als reclame gezien wordt, maar de dichtsbijzijnde die Align onderdelen heeft is in Hoeilaart, eRCmarket.... Albatros in Mechelen heeft nl geen align spul...

ai, ik maakte een halve looping en wilde met een roll eruit komen. Dit mislukte totaal, dus gecrasht. op een meter of 5 de Throttle hold erop gegooid. voor zover ik kan zien alleen de feathering shaft, main shaft en main gear kapot. bij elkaar 15 euro ofzo.
de kop moest toch al uit elkaar om speling er uit te halen, mooie gelegenheid :)

bij nadere inspectie toch meer schade:
rotor housing, bladen, en tail servo horn waren ook kapot..

totale schade: ongeveer 60 euro

Had twee weken geleden een T-rex500 die om ging:oops:
Was een domme fout van mijn kant. Had een vluchtje gemaakt en zet de heli neer en meteen de TH er op. Op dat moment terwijl de heli nog aan het aftoeren is raak ik op de één of andere manier de rechter stick aan en de heli gaat op zijn rechter zijkant:schrik:
Schade viel gelukkig erg mee, staart bladen en de voorste TT gaers.
Heli is al weer gemaakt en vliegt al weer:)

mvg. Freddie

Mooi dat je hem weer voor elkaar hebt Freddie. Hopelijk wordt het een keer normaal weer zodat ik je uit kan nodigen in Dalfsen :thumbsup: Man, wat een prutweer.

Dat wordt inderdaad hoog tijd Joop, De laatste weken maar één keer kunnen vliegen door het slechte weer:(
Wie weet gaan we elkaar treffen in Dalfsen met een stuk beter weer:p

mvg. Freddie

Vandaag de Logo 400SE de grond in geboord na een inverted looping..... ik begon na te denken..... "moet ik nu positief of negatief......" baf....... zucht haha.

Schade viel erg mee zoals ik het nu kan beoordelen. Morgen haal ik hem helemaal uit elkaar om te kijken wat de echte schade is. Tot op nu:
- 3 x servo tandwielen;
- Hoofdrotorbladen;
- Hoofdtandwiel.
En dat was het al. Staart is heel, kap is heel, frame is heel. Morgen nog even kijken naar de assen en dan is het snel repareren en weer vliegen!

Vandaag de Logo 400SE de grond in geboord na een inverted looping..... ik begon na te denken..... "moet ik nu positief of negatief......" baf....... zucht haha.

Schade viel erg mee zoals ik het nu kan beoordelen. Morgen haal ik hem helemaal uit elkaar om te kijken wat de echte schade is. Tot op nu:
- 3 x servo tandwielen;
- Hoofdrotorbladen;
- Hoofdtandwiel.
En dat was het al. Staart is heel, kap is heel, frame is heel. Morgen nog even kijken naar de assen en dan is het snel repareren en weer vliegen!

Wouw Joop,

dat is even schrikken,
maar zo bekijk ik het ook,
als je niks vliegt, gaat niks kapot,

... en weer is het zo,
als je wat oefent , 10.000 keer, moet je nooit meer nadenken,
(fietsen, lopen, zwemmen, ..vliegen)

ik ga ook weer naar buiten vliegen,
ben nu bij nr. 35 of zo,

suc6 met bouwen, Uwe

Back