Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50

De kanonnen wil ik pas op het einde plaatsen in de rol paarden, daardoor is het niet mogelijk om afdek plaatjes te plaatsen. Op het andere forum kwam iemand met een goed idee om deze toch te simuleren.

DSC06491.jpg

De bouw aan het WvH staat niet stil, maar snel gaat het ook niet. Ik ben bezig om de buitenbeplanking aan te brengen. Aan de binnenkant heb ik alles met latjes bedekt en rood geverfd. Ik ben nu bezig om het dek te leggen.

Even een overzichtsfoto hoe het er nu uitziet:

DSC06740.jpg

DSC06736.jpg

DSC06726.jpg

Er komt nog een half dek bovenop, dus het achterschot zal alleen maar zichtbaar zijn via kanons poorten. Dit is voor mij een mooie kans om weer te oefenen om ornamenten te maken. De deurklinken moeten nog gelijmd worden en daarna buig ik ze naar beneden.
Het was met het blote oog niet erg zichtbaar, maar ik zie nu dat ik voortaan eerst moet stoffen voor foto's maken :rolleyes:

DSC06728.jpg

DSC06730.jpg

DSC06731.jpg

Hoewel ik nog lang niet tevreden ben over de kwaliteit, merk ik wel dat het met elk beeldje iets beter gaat. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen ;)

Erg mooi Ton, je kunt ook perslucht (uit een spuitbus) gebruiken om af te stoffen, het gaat veel sneller, alle losse onderdelen waaien gelijk van boord en je blijft nergens achter
hangen.

Andy

Het dek is af :D
Het resultaat:
DSC07131.jpg

Ik vond de manier waarop de kit de kolderstok liet draaien niet ok, dus heb zelf wat gemaakt. Je hebt nu de indruk dat het door een kogel gaat.
Je ziet dit straks alleen als je door de poorten kijkt en de verlichting aanstaat.

DSC07140.jpg

DSC07137.jpg

DSC07138.jpg

Een kleine update.
Ben nu bezig om de kanonnen te schilderen enz. Heb al een paar geplaatst.

DSC07344.jpg

Hiernaast ben ik ook wat attributen aan het maken voor op dek. De kogels had ik ook op het onder dek. De emmer met de lonten is wel weer iets nieuws :D

DSC07343.jpg

Back