Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50

Ik neem inderdaad aan dat het een trap moet zijn maar dit is een schitterend alternatief hoor.
We merken het allemaal wel eens, we willen wel, maar het is niet altijd mogelijk in een kit ;)

Je hebt het voorschot netjes gemaakt Rob, maar de ornamenten schilder en plaats je toch zeker als verder alles klaar is of zet je ze er gelijk op?

Je hebt het voorschot netjes gemaakt Rob, maar de ornamenten schilder en plaats je toch zeker als verder alles klaar is of zet je ze er gelijk op?

Ik plaats ze op het moment dat de voorkant (dek en schot) gereed is. De bovenste plaats ik pas als de romp af is.

Het middendeel van het dek ligt er ondertussen in. Ik heb bij dit dek iets bredere de planken gebruikt. Op het vorige dek waar ze 4 mm breed, nu zes. Dat zou op mijn schaal betekenen dat de planken 30 cm zijn, komt dus beter overeen met hoe het echt was. Ook de schaarstokken zijn iets breder, Deze zijn nu 8 mm.

DSC05136.jpg

De onderkant van het voorschot is nu af. De bovenste ornamenten zitten nog los, en deze worden pas later in de bouw geplaatst. Ook moet ik deze nog afmaken.

DSC05166.jpg

DSC05186.jpg

Een ex WvH bouwer (= Klaas ;)) had op de kraanbalken een leeuwenkop. Mijn teleurstelling was dan ook groot toen ik de doos doorzocht en deze niet vond. Na wat zoeken zag ik dat ik ze bij modelbouwwinkel kan kopen, maar aangezien ik nu zoveel mogelijk probeer zelf te maken, heb ik deze zelf gemaakt.

DSC05172.jpg

Haha, die leeuwekopjes van mij kwamen inderdaad van de Kombuis Rob.
Maar die van jou mogen er zijn hoor.
Overigens; complimenten voor je werk tot nu toe, verzorgd en zéér strak :worship:

Zo mooi als jij dat maakt zal me niet meer lukken m,n ogen laten me in de
steek . Dat word ook niet meer beter. Ga wel door met bouwen maar heel langzaam Dit bericht kan gewist worden
gr Ton

Bedankt heren :D

@klaas
Probeer toch een beetje in de buurt te komen van jou niveau :worship: ;)

@Ton
Die van jou ziet er anders top uit. Ben je alweer aan het bouwen?

@klaas
Probeer toch een beetje in de buurt te komen van jou niveau :worship: ;)

Hahaha, hier lig ik van dubbel hoor; ben je al dík overheen, en dat meen ik en is je zeker gegund.
Mijn WvH kan hier niet aantippen, mijn Aggy..... ik moet een paar tandjes bijzetten om op gelijke hoogte te blijven.....;)

Ben inderdaad weer begonnen, ware het niet dat mijn huisgenote het
nodig vond haar knieschijf te breken, met alle zorgen die daar bij komen.
Maar wat ik al eerder zij we gaan gewoon door. :D
gr Ton.

Robert, Diederik, timberwolf en Chris, bedankt voor de complimenten

@chris
Dankzij jou schilder tip kan opeens iedereen er iets van maken :D ;)

Back