VSB Scania met haakarm systeem

Hoi Marko,

Ziet er allemaal top uit(ik volg deze topic vanaf het eerste uur),maar gebruik je voor de haakarm een aparte regelaar of laat je deze via een relais door de MFC aansturen ivm het motorgeluid bij het wegzetten van een container.

Succes,

Jan

Nee helaas gebruik ik 2 losse regelaars voor de 2 motoren in de spindel.
Met de MFU er tussen werdt dat mij even te moeilijk ( ik weet vrij weinig van electra)

electronica

wat geen verstand van electra,
je hebt wel alles brandend,
knap hoor,
succes met afbouwen en vooral het rijden ermee op shows,
mvg markioo

Hej marko,

een vraagje wat voor een lampjes zitten er in je licht-beugels?
halo? led? en hoeveel volt zijn ze?

groeten,

Rick

scania

hoi marko
wat is de wereld toch klein,ook in tamiya schaal,
ik volg deze scania topic wel,
en die van de brandweerwagen zal ik ook zeker gaan volgen,
mvg markioo
we houden wel contact,

Deze is echt super vet.
Waar vind ik de cabine?
kan hem niet vinden op internet

Deze is echt super vet.
Waar vind ik de cabine?
kan hem niet vinden op internet

De kabine is een gewone standaard Scania cabine van tamiya deze wordt nog wel eens op ebay aangeboden anders moet je de hele trekker kopen voor rond de 250 euro.
Maar dat kan gelijk al rollen.

Vanaf nu zal het even wat rustiger gaan worden met de updates.
Heb een huis gekocht en daar ga ik de komende maanden wat prutsen.
Heb de VSB wagen nu wel weer in elkaar gezet zodat ik kan rijden op meetings.
De verlichting is nu bijna klaar wacht alleen nog op een printje. Dan kan ik dat ook weer van de lijst schrappen. Daarna hoef ik nog een paar dingen te doen

-Haakarm iets verbeteren zodat hij zijn krachten beter kwijt kan.
-bullbar af maken gaas van messing is bijna af.
-2 Containers maken voor de wagen.
-Interieur afmaken. Gordijnen ophangen. En de binnenkant vlokken
-Verlichting maken in het dashboard (glaskabels zijn besteld)
-Nog 1 grote sticker op de achterkant van de kabine plakkken. (dat is normaal een airbrush)

En daarna op naar de volgende vrachtwagen.

wel een goede werkplaats veroveren in het huis he ;) of woon je nog alleen dan is het helemaal makkelijk :P

wel een goede werkplaats veroveren in het huis he ;) of woon je nog alleen dan is het helemaal makkelijk :P

Ik laat alles wel in me ouderlijk huis staan zodat me pa ook nog kan prutsen.
In me nieuwe huis heb ik erg veel ruimte dus als het moet zou ik wel alles kunnen meenemen. Maar dat moet me ander hobby even plaats maken. 1:1 volvo C70T5
En ik heb daar juist een huis voor gekocht. Heb een dubbele garage met huis gekocht :-)
Maar goed dat komt in de loop van de tijd allemaal goed.

Hoi Marko,
Ik heb ook een mfu en een scania en wil de mfu hetzelfde inbouwen als jou. met zo'n plaatje abs. zou je mij wat detail foto's kunnen sturen van hoe dit ingebouwd zit en ook als de cabine er op zit??

mfu+electra.JPG

Hoi Marko,
Ik heb ook een mfu en een scania en wil de mfu hetzelfde inbouwen als jou. met zo'n plaatje abs. zou je mij wat detail foto's kunnen sturen van hoe dit ingebouwd zit en ook als de cabine er op zit??

Je moet hier even kijken daar heb ik ooit al eens foto's gepost van de plaat met en zonder kabine als je meer info wilt dan hoor ik het wel .
kan dan wel speciaal voor jouw foto's maken.
fotos-van-mfu-ingebouwd-cabine

Laatst bewerkt door een moderator:
heey Marko,

bedankt voor de informatie. ik heb nog één vraag, hoe kan de kabine nu kantelen? of heb je die er zo boven op gezet?

heey Marko,

bedankt voor de informatie. ik heb nog één vraag, hoe kan de kabine nu kantelen? of heb je die er zo boven op gezet?

De kabine kan niet meer kantelen. Ik trek hem er nu recht omhoog af. aan de voorkant heb ik 4 pinnetjes. als geleiding gemaakt zodat hij goed vast zit en aan de achterkant heb je standaard al die pin om de kabine vast te zetten.
Ik verwacht niet dat hij ook vaak er af moet aangezien de onderdelen waar je vaak bij moet onder traanplaat liggen bij de wielen.

waar kan ik abs kopenj

mvg jort en wybo

ABS kunstof kan je gewoon kopen bij een willekeurige modelbouw zaak.
Ik haal het altijd bij quartel modelbouw. Maar weet wel zeker dat het bij andere die ook vliegtuig materiaal verkopen het ook tekoop is.

Ziet er allemaal super uit !! De vsb groep mooi kleuren en prachtige wagens
dsc00944he4.jpg

Ook een mooie Airbrush achterop de scania truck.
Foto keer gemaakt op het truckstar festival :)
Ik zie dat je deze op basis van tamiya maak, kan je nouw ook
wedico "schaal" containers oppakken of aleen je eigen gemaakt containers.
Blijf dit zeker volgen !! Nog veel hobby plezier ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back