VSB Scania met haakarm systeem

Ik heb het zo gemaakt dat is bijde systemen kan op pakken mijn bakken zijn alleen iets langer dan de wedico maat maar heb de haak hoogte en breedte van de slee aan gepast zodat ze erbijde op kunnen.

Beste marko,

zou u mij de maten/afstanden kunnen vertellen van A en B (hart naar hart).
Ik heb het namelijk hetzelfde gemaakt alleen het wil niet helemaal lukken.
ik kom nu namelijk niet uit met mijn stuuruitslag.

Foto-BG4YB8PQ.jpg

bedankt!

Rick

Zo afgelopen weekend heeft mij Scania zijn vuurdoop gehad met het oppakken van containers. En het ging gelukkig allemaal beter als verwacht. Zelfs een echte zware bak.
(deze zie je in de video) Hij is gemaakt van 10x10mm aluminium met plaatwerk er tegen.

Maar ook die was erg gewoon op te trekken. Nu alleen nog een setje geleidings rollen maken. Dan kan ik beginnen aan mijn eigen containers.

Hier wat foto's en een video van uit zwolle.

Foto-LTTAGEMY.jpg

Foto-8MSJV8XK.jpg

Foto-VL3XBYHH.jpg

Foto-VXBDQ4CD.jpg

En de link naar de video
YouTube - Tamiya Scania with mecanical hookarm

Laatst bewerkt:
Zo afgelopen weekend heeft mij Scania zijn vuurdoop gehad met het oppakken van containers. En het ging gelukkig allemaal beter als verwacht. Zelfs een echte zware bak.
(deze zie je in de video) Hij is gemaakt van 10x10mm aluminium met plaatwerk er tegen.

Maar ook die was erg gewoon op te trekken. Nu alleen nog een setje geleidings rollen maken. Dan kan ik beginnen aan mijn eigen containers.

Hier wat foto's en een video van uit zwolle.

Foto-LTTAGEMY.jpg

Foto-8MSJV8XK.jpg

Foto-VL3XBYHH.jpg

Foto-VXBDQ4CD.jpg

En de link naar de video
YouTube - Tamiya Scania with mecanical hookarm

Hallo Marko,

De Scania ziet er echt SUPER uit hoor, echt gaaf !!!

En het ging echt goed hoor met het optrekken van de containerbakken !!

Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat !!!

zeer mooie truck:D

Ik heb nog een vraagje over je cabine.
Ik zie dat je je elektronica achter een klein plaatje in je cabine hebt gestopt.
Kun jij je cabine nu nog gewoon naarvoor kantelen om aan de elektronica te graken of moet je echt de cabine eraf halen?

zeer mooie truck:D

Ik heb nog een vraagje over je cabine.
Ik zie dat je je elektronica achter een klein plaatje in je cabine hebt gestopt.
Kun jij je cabine nu nog gewoon naarvoor kantelen om aan de elektronica te graken of moet je echt de cabine eraf halen?

Nee ik trek de kabine recht om hoog er af en kan hem dan naast de truck neer leggen.
Persoonlijk vindt ik dat perfect werken. zovaak moet hij niet los.

Ik heb nog een vraagje over de MFU.
Als ik de kabeltjes van het licht insteek kan ik deze er dan ook terug uithalen of niet?
Want ik wil de truck graag gaan uittesten maar ik zou dit eerst graag weten zodat misschien eerst de MFU in zijn goede positie moet plaatsen of niet.

Ik heb nog een vraagje over de MFU.
Als ik de kabeltjes van het licht insteek kan ik deze er dan ook terug uithalen of niet?
Want ik wil de truck graag gaan uittesten maar ik zou dit eerst graag weten zodat misschien eerst de MFU in zijn goede positie moet plaatsen of niet.

Ja hoor dat kan gewoon zonder problemen.
Ik doe dat zelf continue met mijn speaker kabel van die MFU die moet los anders kan de kabine er niet af getild worden.

Ja hoor dat kan gewoon zonder problemen.
Ik doe dat zelf continue met mijn speaker kabel van die MFU die moet los anders kan de kabine er niet af getild worden.

aha ok bedankt

heb hem direct aangeslote en al getest:D
Maar heb al een probleempje.
Ik heb alles volgens het plannetje gedaan maar toch stuurt hij verkeerd:?
Stuur ik naar links met mijn hendeltje draait hij naar rechts.

Ook kan ik de lichtjes niet aanschakelen via mijn zender. Krijg dit niet gevonden hoe dit zit.

Krijg enkel de hoorn kort/lang en het geluid van het schakelen uit mijn linkse hendeltje.

Weet jij of iemand anders misschien wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

aha ok bedankt

heb hem direct aangeslote en al getest:D
Maar heb al een probleempje.
Ik heb alles volgens het plannetje gedaan maar toch stuurt hij verkeerd:?
Stuur ik naar links met mijn hendeltje draait hij naar rechts.

Ook kan ik de lichtjes niet aanschakelen via mijn zender. Krijg dit niet gevonden hoe dit zit.

Krijg enkel de hoorn kort/lang en het geluid van het schakelen uit mijn linkse hendeltje.

Weet jij of iemand anders misschien wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
voor het sturen de kabel van de servo omdraaien in je ontvanger :)
heb het ook voorgehad :)

voor het sturen de kabel van de servo omdraaien in je ontvanger :)
heb het ook voorgehad :)
Dat helpt dus echt niet!
Sterker nog volgens mij kun je er de boel mee slopen.
Als je een computer zender hebt kun je het stuurkanaal "reversen".
Bij Futaba kun je eventueel ook nog de stekker van het desbetreffende kanaal omdraaien in je zender.
Ik heb geen idee of andere merken dit ook kunnen.
Maar je stekkertje in je ontvanger omdraaien helpt echt niet!

Dat helpt dus echt niet!
Sterker nog volgens mij kun je er de boel mee slopen.
Als je een computer zender hebt kun je het stuurkanaal "reversen".
Bij Futaba kun je eventueel ook nog de stekker van het desbetreffende kanaal omdraaien in je zender.
Ik heb geen idee of andere merken dit ook kunnen.
Maar je stekkertje in je ontvanger omdraaien helpt echt niet!

Bedankt voor de tip he Adam het klopt idd heb het stekkertje in mijn zender omgedraaid en nu draait ie wel juist af.:D

Hallo Marko
Ten eerste: Een hele mooie truck!! Echt super!
Nu heb ik twee vragen....
Ik wil nl ook een scania van de VSB groep maken, maar dan de 3 asser met afzetsysteem.
1e vraag: Ik heb gelezen dat u de kleurcode's heeft. Kunt u die mij geven?
2e vraag: Ik heb gelezen om MBVP dat u stickers heeft laten maken. Waar heeft u dat gedaan??

Alvast bedankt!

Mvg Joep

Een super mooie Scania heb je gemaakt. Ik kom deze auto's regelmatig tegen. ;)

Na 1.5 jaar aan mijn huis gewerkte te hebben is het eindelijk weer hobby tijd.
Hopenlijk komen er vanaf morgen weer regelmatig update.

Back