VSB Scania met haakarm systeem

Update #25
Op dit moment zit ik even vast met de constructie van de arm. Daarom heb ik besloten om toch maar wat tijd te gaan steken in het spuiten en afwerken van de onderdelen die al wel klaar zijn. Als eerste deel wat volledig klaar was is het frame. Ik heb de vrachtwagen nu weer compleet uit elkaar gehaald en ben begonnen met het schuren en spuiten van het frame en de kabine en onderdelen.
Vandaag als eerst even een sneek preview van het frame,bumper en skirts, de rest komt later deze week. Voor de kabine moeten nog een paar dingen over gedaan worden wat geel is gewoon een klote kleur om te spuiten ziet er allemaal wel leuk uit tot dat je het in elkaar zet dat heb je in eens 4 kleuren geel op je truck puur door de dikte van de lak laag.
frame1.jpg

bumper.jpg

sideskirt.jpg

Update #25
Op dit moment zit ik even vast met de constructie van de arm. Daarom heb ik besloten om toch maar wat tijd te gaan steken in het spuiten en afwerken van de onderdelen die al wel klaar zijn. Als eerste deel wat volledig klaar was is het frame. Ik heb de vrachtwagen nu weer compleet uit elkaar gehaald en ben begonnen met het schuren en spuiten van het frame en de kabine en onderdelen.
Vandaag als eerst even een sneek preview van het frame,bumper en skirts, de rest komt later deze week. Voor de kabine moeten nog een paar dingen over gedaan worden wat geel is gewoon een klote kleur om te spuiten ziet er allemaal wel leuk uit tot dat je het in elkaar zet dat heb je in eens 4 kleuren geel op je truck puur door de dikte van de lak laag.
frame1.jpg

bumper.jpg

sideskirt.jpg

Hallo Marko,

Tja, geel spuiten is een hele moeilijke kleur om te spuiten, zeker als je meerdere lagen over elkaar gaat spuiten, hoe meer lagen, hoe dnkerder het geel wordt !!

Rood spuiten is trouwens ook een lastige kleur hoor, ook gauw kleurverschil !!

Maar, het spuitwerk ziet er goed uit hoor TOPPIE, echt SUPER !!!

Wat voor problemen heb je nu nog met je haakarm systeem ???

Succes met de verdere (af)bouw en het spuitwerk !!!

Hallo Marko,

Tja, geel spuiten is een hele moeilijke kleur om te spuiten, zeker als je meerdere lagen over elkaar gaat spuiten, hoe meer lagen, hoe dnkerder het geel wordt !!

Rood spuiten is trouwens ook een lastige kleur hoor, ook gauw kleurverschil !!

Maar, het spuitwerk ziet er goed uit hoor TOPPIE, echt SUPER !!!

Wat voor problemen heb je nu nog met je haakarm systeem ???

Succes met de verdere (af)bouw en het spuitwerk !!!

Deel van de constuctie moet worden aangepast omdat hij in de eerste 2 cm geen kracht genoeg heeft de 3 hoeks verhoudingen van de draai punten liggen te dicht op de spindel. lijn. Maar ga nu een Huis kopen en daar ben ik ook wel even mee bezig heb daarom de haak modificaties naar de Winter door geschoven. Nu ga ik beetje bij beetje alvast wat details van de truck afwerken dat staat allemaal los van de arm dus kon ik al gaan spuiten.

Hallo Marko,

Wat een grote klasse zeg, dit is echt SUPER, niet van de echte 1:1 te onderscheiden !!!

Echt SUPER GAAF, dit doet jou een echte spuiter niet na !!!, echt GRANDIOOS !!!

Wat een knip en (af)plakwerk zeg !!! (VOLVO PETJE AF HOOR !!!)

Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat !!!

p.s. de zelfgemaakte dak-spoiler ziet er ook mooi strak uit zeg !!!

Hopelijk vind je snel een oplossing voor het haakarm probleem, zodat je de Scania kan afbouwen !!!

Laatst bewerkt:
dit ziet er egt heeeeeel erg goed uit! vooral omdat het niet de makkelijkste kleuren zijn om te spuiten!
echt helemaal super! jammer dat het even tegen zit met de haak! het is nu mooi weer om op een demo-dag jou scania in actie te zien!

succes ermee!

scania

wat moet ik hier nou nog aan toevoegen,
dit is gewoon grandioos,
veural deurgoan zou ik zegge,
even zonder gekkigheid
het ziet er erg goed uit hoor en ik hoop ook dat je er met je afzetinstallatie eruit komt,
anders op de duitse truckmodelforum even een afzetinstallatie opzoeken en hem goed bekijken of je er ideeen op kan doen,
of gewoon een model kopieeren,
ik geef maar een voorbeeld,
ik heb ook wel eens nachten wakker gelegen omdat ik er niet uit kwam en dan zie je een ander met ook zo een model en dan kijk je en zeg je .... dat ik daar niet op kwam zo simpel te maken en dan namaken,
veel succes ermee,
en we zien wel hier of het je is gelukt,
mvg markioo

Bedankt allemaal voor de compilmenten. Ben zelf ook zeer blij met het eind resulataat.
Ik ga me deze maand nog even storten op het aansluiten van de verlichting en dan weer veder met de haak arm ben er al achter dat maar 2 punten opnieuwe hoeven dan zou het al veel sterker moeten zijn.

Update #27
Dit weekend de laaste onderdelen binnen gekregen om de electra goed tegaan aansluite.
ik heb op internet een PS4a gekocht dat is een 1 naar 4 kanaals schakelaar tergrote van 1 euro cent muntje.
Daarnaast heb ik een berg stekkers, draad.krimpkous en printplaatkroonsteentjes gekocht zodat ik alles makkelijk demonteerbaar kan houden.
ik heb de conradprint voor de zwaailampen boven tegen het dak gelijmt samen met een kroonsteentje voor de bullbar lampen.
daklampen.JPG

Hier zie je de foto van de electra die ik achter de kabine wand heb gemonteerd. rechts zie je de standaard MFU waar bij in stekker 20 tot 23 zelf heb gebruikt. ik heb er andere leds aangesoldeerd dan er standaard aanzitten. (contoure verlichting,mistlampen in de zonnen klep, stadslichten in de zonnen klep)
Aan de rechterkant zie je een kroonsteentje daar heb ik een apparte 7volt lijn van gemaakt alle PS4a en thors pakken daar hun - en + van af. tevens lus ik de plus draaden daardoor naar alle leds de min wordt via de ps4a gedaan. Dat zie je op de foto. het blauwe kroonsteenblokje is de min van de ps4a daar zie aan de rechterkant de ps4a zitten (ja hij is wel erg klein)
mfu+electra.JPG

En hier 2 foto's van het resultaat wat er tot nu toe is. moet de bullbar, dashbord,kabine, werklampen nog gaan aansluiten.
lampen1.JPG

lampen2.JPG

Laatst bewerkt:
Hoi Marko,

Dat ziet er heel erg mooi uit !!

Dat is wel een slim idee om alles met kroonsteentjes vast te zetten.
Dat ga ik ook eens proberen in de LZV 2.

Je kan ze bij conrad bestellen daar hebben ze ook de printplaat klemmen soort kroonsteentjes met 12 aansluitingen met een druk knopje om het los te maken.

Hoi Marko,

Ziet er allemaal top uit(ik volg deze topic vanaf het eerste uur),maar gebruik je voor de haakarm een aparte regelaar of laat je deze via een relais door de MFC aansturen ivm het motorgeluid bij het wegzetten van een container.

Succes,

Jan

Hallo Marko,

Nou, dat ziet er goed uit zeg !!
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat !!!
De verlichting is wel een hele kerstboom zeg, hahahaha, maar wel heeeeeeeeel er mooi !!

Het (Volvo)petje gaat wederom weer voor jou af hoor !!

Laatst bewerkt:
Back